גלריה פתוחה לאמנות וסביבה



ביום שלישי (8/2) התקיימה פתיחת התערוכה לאמנות וסביבה בפארק שקמה במערב העיר במעמד ראש העיר.

ביום שלישי (8/2) התקיימה פתיחת התערוכה לאמנות וסביבה בפארק שקמה במערב העיר במעמד ראש העיר.

באירוע נכחו נציגי תיכונים בעיר ונציגות של עיריית ראשון לציון והחברה העירונית לתרבות ספורט ונופש בראשותו של המנכ"ל מר אלי פולק.

במקום התקיים טקס בו נאמו ראש העיר מר דב צור, חברת המועצה  ומחזיקת תיק איכות הסביבה, יפעת מאירוביץ-יפת, אוצרת התערוכה, אפי גן והאומנית טניה פרמינגר.

הגלריה הפתוחה לאמנות וסביבה ממוקמת בתוך פארק שקמה במערב העיר ומציגה לקהל הרחב יצירות אמנות המתייחסות אל הסביבה או מקבלות ממנה את השראתם.

פארק נאות שקמה הוקם על אתר משוקם להטמנת פסולת, קיומה של הגלריה הפתוחה לאמנות וסביבה במקום זה, מדגיש את החשיבות התרבותית בשמירה על ערכי הסביבה.  למן המאה העשרים ניתן לראות כיצד הניסיון להאיץ תהליכי שימור סביבתיים הביא אמנים רבים להשתתפות בפרויקטים אומנותיים בסביבה וליצירת תנועות 'ירוקות' ושמירה על הקיים.

התערוכה הראשונה מוקדשת ליצירתה הענפה של האמנית טניה פרמינגר. פרמינגר למדה אמנות באקדמיה במוסקבה והחלה את דרכה האמנותית בישראל בשנת 1972. הציגה בתערוכות קבוצתיות ותערוכות יחיד רבות בארץ ובעולם, השתתפה בפרויקטים רבים של פיסול סביבתי וממשיכה ליצור בביתה בישוב ארסוף שם הקימה את 'פארק דינה'- פארק לפיסול סביבתי.

במשך השנים התמקדה טניה בפיסול באבן, עץ ואדמה, חומרים המתאימים לנטייתה 'לגעת' בסדרי היקום הטבעי ולהשתעשע ב 'שיבוש מהלכיו'. טניה משחקת באלה: נוטעת צמרות עצים, מעצבת נוזל ממוצק, משנה פרופורציות ומחליפה בין חומרים. בתערוכה תיעודית זו בחרנו להתמקד בעבודות הסביבתיות אשר מתקיימות בסביבה וקשורות אליה באופן ברור.
חלק מהעבודות מתקיימות לתקופה קצרה , וזהו גם כוחן, הן מאירות את הסביבה, יוצרות תבנית נוף חדשה,ונעלמות, מהדהדות בזיכרון הצופה פעולה.

העבודות המודפסות מציגות עבודות סביבה של טניה שהוצגו במהלך העשורים האחרונים בארץ ובעולם. בגלריה הפתוחה בפארק יוצגו במהלך השנה תערוכות מתחלפות המתעדות יצירות מקור בתחומים רבים ושונים של אמנות וסביבה.

אוצרות הפרויקט :  אפי גן וגיל גורן

שותפי הפרויקט:

עיריית ראשון לציון: האגף לאיכות הסביבה, החברה העירונית: הרשות לתרבות ואמנות, הסדנא לאמנות ברמת אליהו ועובדי פארק שקמה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה