היצ'קוק - ביקורת סרט



מה קורה מאחורי הקלעים במהלך עשיית הסרט “פסיכו"? מערכת היחסים בין היצ'קוק לרעייתו ושותפתו לעשייה ועוד פיקנטריה של מי שנחשב לאחד מגדולי במאי סרטי המתח והאימה בכל הזמנים.

הסרט 'היצ'קוק' מתרחש בשנת 1959  במהלך צילומי הסרט המכונן 'פסיכו'. אף שכיום יודעים שזה היה הסרט הריווחי ביותר שלו, היו להיצ'קוק מאבקים גדולים עם האולפן והצנזורה עד כי נאלץ להשקיע בסרט מכספו.

הסרט של סשה ג'רבסי מתמקד ביחסים עם רעייתו, אלמה, שותפתו המוכשרת לעשייה עוד טרם נישואיהם. זהו סיפור האהבה מורכב ועוצמתי. היצ'קוק היה ידוע באהבת הקולנוע והכוכבות הראשיות הבלונדיניות שלו וגם בצורך האובססיבי לשלוט בצופים ולהפתיע אותם.

דרך העבודה שלו הייתה תכנון מדויק של פרט ופרט מראש. הוא נהג לצרף לתסריט הצילומים תסריט מאוייר (Story board) הכולל איורים של קטעי הצילום השונים בסרט. הוא אף נהג לכתוב לכל אחד מאנשי הצוות (שחקנים, תאורנים, צלמים ...) כרטיסיות מדויקות שבהן פירט מה עליהם לעשות בכל רגע ביום הצילומים.

כך יכלה אלמה, אשתו להיכנס בקלות לנעליו ולהמשיך בצילומי הסרט גם כשהיה חולה. כשהגיעה לאולפנים מיד נגשה לתסריט המאוייר. אבל לא רק בשל כך הצליחה לתפקד ביד רמה. היא הייתה בעצם שותפתו הסמויה לאורך כל הדרך. איתה התייעץ בהתפתחות הדרמתית וקיבל את דעותיה. אמנם הוא היה באור הזרקורים, אבל היא עשתה עבודה לא פחות חשובה למען היצירה הגאונית של האמן המוערץ אלפרד היצ'קוק.

הסרט עוקב לא רק אחרי דרך עבודתו כבמאי אלא גם עוסק בתאוות שלו הן לבלונדיניות והן לאוכל ולשתייה. האיש הציני, בעל חוש הומור, וכוח שכנוע שנמשך לעולם האפל, ידע גם יחסים עמוקים עם שותפתו לחיים ולעשייה הקולנועית, אלמה, שנותרה תמיד בצלו. הלן מירן, שחקנית מרשימה משחקת כאן דמות חזקה ומרתקת. אנתוני הופקינס מגלם את היצ'קוק האנושי שאהב לשלוט בצופיו ולערער את עולמם המוכר.

"תמיד הרגשתי שליבו של היצ'קוק חייב להיות סיפור האהבה בין אלפרד לאלמה" ג'רבסי מעיר. "הייתה ביניהם דינמיקה, מורכבות, סתירות, יופי, יחסים כואבים שלא היו רק נישואין אלא שיתוף פעולה יצירתי אמיתי. התעניינתי מאוד באיך שני האנשים האלה חיו אחד עם השני ויצרו ביחד. החקירה הזו הביאה פרספקטיבה חדשה לסיפור של איך 'פסיכו' נוצר. בלי אלמה לצידו, היצ'קוק לא היה כל כך מבריק, או שלא היה מצליח לעשות את 'פסיכו'".

בימוי: סשה ג'רבסי. תסריט: ג'ון ג'יי מקלפלין. מוזיקה מקורית: דני אלפמן. צילום: ג'ף קרוננוות'. עריכה: פאמלה מרטין.

בהשתתפות:

אנטוני הופקינס- אלפרד היצ'קוק. הלן מירן- עלמה רביל. סקרלט ג'והנסון- ג'נט לי. ג'סיקה ביל- ורה מיילס. טוני קולט- פגי רוברטסון. דני יוסטון – וויטפילד קוק. ג'יימס ד'ארסי – אנטוני פרקינס
ארה"ב 2012 - משך הסרט: 98 דקות

חנה דרורי קשי – "מה כדאי? "


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה