כדוריד: גל אברהם השתמש בחומר אסור והורחק



שחקנה של מכבי ראשל"צ הורשע בבית הדין המשמעתי, שהשתכנע שהעבירה שבוצעה לא נועדה לצרכי אימרוץ. אברהם: "מביע חרטה עמוקה"

מכבי ראשל"צ אמנם ללא הפסד העונה עדיין, לא בגביע, לא בליגה ולא בפלייאוף, אבל התיקו הביתי מול הפועל ראשל"צ במשחק הגמר יד הראשון גרם לכך שהסדרה תימשך לפחות ארבעה משחקים ולכך שהמשחק הרביעי והאחרון ייערך באולם הפועל.

מחר יארחו האדומים את המשחק השני (15.00) וינסו להשיג ניצחון ראשון העונה על הצהובים. אחת משאלות המפתח בסידרה היא כשירותו של אבישי סמולר מהפועל, שסוחב פציעה בגב ומקבל זריקות.

סמולר, המצטיין בסדרת חצי הגמר מול מכבי ת"א, החמיץ את המשחק הראשון, אם כי בהפועל העדיפו שלא לסכן אותו ולשמור אותו להמשך הסדרה.

מי שכבר לא יחזור העונה הוא גל אברהם, הקיצוני הותיק ממכבי, שמשחק מול סמולר. בגופו של אברהם נמצאו חומרים אסורים בבדיקה שנעשתה לאחר גמר גביע המדינה בו ניצחה מכבי בדרבי.

אברהם, שהושעה אוטומטית לששה שבועות, הורחק לעוד שלושה שבועות על ידי הועדה למניעת סמים בספורט, למרות שהביע חרטה. אברהם היה מכוכבי שבע האליפויות של מכבי מאז 2005, אבל בשנים האחרונות סבל מפציעות רבות ומיעט לשחק.

אברהם טען בדיון המשמעתי, כי לא ידע כיצד נכנס החומר לגופו וכי הוא חושש שבמהלך חתונה בה נכח ערב המשחק, חדר בשוגג החומר לגופו.

במהלך הדיון, הביע אברהם חרטה עמוקה מאוד, והגיעו עדי אופי רבים להעיד לטובתו, ביניהם יוסי גבע יו"ר מכבי ראשלצ, איגור ביאליק ושלמה הופמן, מאמני נבחרת ישראל לשעבר, מנהל הקבוצה, שחקנים וחברים.

בית הדין המשמעתי, השתכנע שהעבירה שבוצעה, לא נועדה לצרכי אימרוץ וקיבל את טענתו, שהעניין נעשה בהיסח הדעת. למרות זאת, בית הדין ראה בחומרה יתרה את העובדה שאישיות ספורטיבית מהדרג הבכיר, המשמשת מודל לחיקוי לנוער, עברה עבירה מהסוג הזה.

אברהם, שגם ירצה בפני ילדים ברחבי הארץ כנגד סמים, על חשבון מכבי ראשלצ, הגיב: "הופתעתי מאוד כשהודיעו לי על תוצאות הבדיקה, אליה ניגשתי בלי כל חשש. בכל 13 השנים שלי בבוגרים תמיד דאגתי לשמור על ערך הספורט והספורטיביות, ומעולם שמי לא שורבב לפרשיות כאלה ואחרות. מה שהנחה אותי היתה המקצוענות, והתארים הרבים בהם זכיתי הם רק דוגמא לכך.

"במשך שנים רבות ייצגתי את המדינה נאמנה בנבחרת ישראל, וגם במדים הלאומיים דאגתי תמיד לתת את כולי – גם במצבים של פציעות וכאבים בלתי רגילים. יחד עם זאת, אני מקבל את החלטת הוועדה. אמשיך לשמור על ספורטיביות וכמובן שאעביר את המסר החשוב בהרצאות שאקיים בנושא".
יוסי גבע, יו"ר מכבי ראשל"צ: "אני שמח שהוועדה קיבלה את טענותיו של גל ומשוכנע בחפותו. אגודת מכבי ראשל"צ תמשיך לשמור על ערך הספורט כעל ערך עליון".

 מההתאחדות נמסר: "ההתאחדות מגנה כל שימוש בחומר אסור, ותקיים פעילות הסברתית בקרב השחקנים, שבה ישתתף גל אברהם".

קרדיט: ניר שועלי nrg.co.il

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה