ניהול עסק נכון מתחיל בניהול תזרים מזומנים



כיצד ניתן לנהל אותו נכון? ומה השיטה המומלצת ביותר? במאמר זה נפרט לכם את התשובות לשאלות אלו.

depositephoto

תזרים מזומנים הינו אחד מאבני היסוד של ניהול העסק שלכם. רוב בתי האב, העסקים והחברות בישראל מנהלים את תזרים המזומנים שלהם בדרכים שונות. ניהול תזרים מזומנים הינו הכסף הן הנכנס והן היוצא בעסק לאורך כל הפעילות בעסק. גם אם לרוב התנועה נראית כחד סטרית, יציאה של מזומן, עלינו לפעול בכל דרך על מנת ליצור תנועה דו כיוונית של הכנסות.

המזומן יגיע ממגוון לקוחות הרוכשים את המוצר או השירות שלכם ומשלמים בעבורו. גם אם הלקוחות שלכם לא ישלמו בזמן הרכישה, המזומן יוכל להגיע מלקוחות חייבים שבעבר קטנו את המוצר וטרם השלימו את חובם. פנים נוספות לעניין, מזומן יצא בעבור תשלומים שונים בהם חייב העסק. כמו למשל: שכירות, ארנונה, ספקים שונים, חשמל וכיוצא בזאת.

הנקודה פשוטה, התזרים מהווה מעין תמונת מצב לעסק בכל זמן נתון. נכנס יותר כסף מאשר יוצא? זה הוא תזרים מזומנים חיובי, במידה והפוך? התזרים יהא שלילי.

כמה סיבות עיקריות לאי הצלחת העסק בעקבות תזרים מזומנים שלילי

  • הקמת עסק – הבעיה המרכזית בתחילתו של כל עסק הינה העובדה כי לרוב ישנן רק הוצאות במהלך החודשים הראשונים שלו.
  • לאורך כל חיי העסק – הפרשי זמן בין ההכנסות לבין ההוצאות, עונתיות של מוצרים, ניתן להיערך לכך על מנת לצמצמם את בעיה זאת.

כיצד ניתן לנהל נכון?

ראשית, עליכם לנהל רישום יעיל ואפקטיבי בכל זמן נתון. על כן, יש לרשום כל הכנסה הן עכשווית והן צפויה בעסק. בהתאם לכך, תקבלו תמונת מצב עדכנית בכל עת. שנית, עליכם לתכנן בפן העתידי ולשאול את עצמכם מה לדעתם ההכנה הצפויה לעומת רמת ההוצאה? הפתרון האידיאלי יהיה בקשת מסגרת אשראי מהבנק בו החשבון העסקי שלכם נפתח על מנת לנסות ולמנוע מצב עתידי של אי הכנסות.

בנוסף לכך, התזרים נותן לכם אפשרות לתכנן ולהבין מה יהיה המצב של חשבון הבנק של העסק בכל תאריך נתון כמו למשל: תחזית יתרה עתידית, ניהול הוצאות והכנסות וכדומה.

דוגמאות נוספות להוצאות קבועות:

  • משכורות.
  • קרנות השתלמות.
  • קופות גמל.
  • ביטוחים.
  • ספקים קבועים.
  • תשלומי הלוואות.
  • ועוד.

מה הניהול נותן לנו?

ניהול נכון, מאפשר לכם לקבל מידע על מצבו של העסק בניגוד לדו"חות אחרים שאינם מאפשרים זאת. לדוגמא בדיקת רווחיות העסק המציגה האם העסק רווחי, האם הוא צובר מלאי, כמה חשבונות לפירעון קיימים אצלו או שמא הוא מגדיל את כמות הרכש באופן משמעותי.

משמעותו של התזרים מראה לנו את מצב החשבון על כל צורותיו, הלוואות עסקיות, אשראי העסק וכל נתון של העסק העומד לרשותנו.

עסק אשר אינו ינהל את תזרים המזומנים שיש ברשותו, ימצא בסיכון גבוה לבקשת הלוואות שלאו דווקא יושקעו לצרכי צמיחה. פנים נוספות לעניין, עסק זה יחווה חריגה עקבית ממסגרת האשראי, ריביות מנופחות וכדומה.  

מכל האמור לעיל, רוב העסקים בישראל מתקשים לעקוב בתדירות גבוהה אחר הוצאותיו של העסק. תזרים המזומנים מבטא את זרימת המזומנים אל העסק וממנו ונחשב לגורם חיוני להצלחתו של העסק. ניהול נכון ישקף לכם מצב נתון וצפי עתידי של כלל המזומנים של העסק וכן גם זווית הסתכלות רחוקה יותר של המצב הפיננסי בהווה ובעתיד. תזרים נכון יאפשר לכם לרדת מן המסלול ההרסני של החובות, לקיחת הלוואות וגרירת ריביות.

עסק המנהל תזרים עקבי, יעניק לעצמו שפט נפשי וכן את האפשרות לתכנן נכון את הפעילות העסקית של העסק.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה