כשמפעילים את המייבש, מפעילים גם את הראש



מייבש הכביסה הפך להיות בשנים האחרונות ממוצר של מותרות למוצר צריכה בסיסי. קשה היום להסתדר בלי המייבש. קודם כל כי למרות שהחורף הישראלי אולי לא ארוך - הוא בכל זאת מבקר אצלנו למשך כמה חודשים. שנית, הישראלים אוהבים להביא ילדים לעולם, וכשיש תינוקות וילדים קטנים, קשה להסתפק בקרני השמש שייבשו את כמויות הכביסה העצומות שלנו. אז ברור לנו שצריך להשתמש במייבש, מצד שני - החום הגבוה שלו עלול להרוס את הבגדים! אז איך שומרים עליהם ומפעילים את המייבש בצורה חכמה? הנה כמה טיפים להפעלה חכמה ונכונה.

pixabay

שימו לב לזמן ההפעלה

הפעלה מוגזמת לאורך זמן של המייבש עלולה לפגוע גם בבגדים, גם במייבש עצמו וגם בחשבון הבנק שלכם. חימום יתר של הבגדים יפגע בסוף בבד שלהם ובעמידותם. הפעלה של המייבש לאורך זמן תשחק אותו שלא לצורך, וכמובן - תגרום לכם לבזבז הרבה מאוד חשמל ולשלם יותר. לכן, כדאי לשים לב שמשך ההפעלה של מייבש כביסה לא יהיה ארוך יותר משעה ורבע (גם אם יש לו תוכניות ארוכות יותר). איך דואגים לזה? קודם כל לא מעמיסים יותר מידי. בדרך כלל, עד 6 ק"ג של בגדים זה די והותר למכונה, וגם יאפשר לכם לבחור בתוכניות הייבוש החסכוניות יותר והקצרות יותר. אם התוכנית הסתיימה והבגדים עדיין לחים, אפשר להפעיל את המכונה לעוד זמן קצוב קצר. זה עדיף על פני הפעלה מיותרת לזמן ארוך מידי.

 

יש בגדים שמוציאים לכלוך

יש בדים מסוימים שנוטים יותר להוציא כל מיני שאריות וסיבים קטנים בזמן שהם מסתובבים בתוך המייבש. מדובר למשל על סוודרים, שמיכות, מגבות מסוגים שונים וכיו"ב. הפתרון בדרך כלל הוא לא לעשות למשל "כביסת מגבות" שהצטברו לכן, אלא ההיפך. כדאי לערבב בין כמה וכמה סוגים שונים של בדים ובגדים, כדי שלא יקרה מצב שבו תוך הפעלה אחת, ייתקעו המון סיבים בפילטר של המכונה. כמו כן, אם הזכרנו את הפילטר - הקפידו לרוקן אותו באופן קבוע בכל כמה הפעלות, כדי לשמור על המכונה נקייה ופעילה לאורך זמן. רוב הקלקולים במייבשי הכביסה נובעים בדיוק מהדברים הללו - מלכלוכים קטנים של אותם "גולגולים" שיוצאים מהבגדים והבדים במייבש.

 

רוקנתם את הכיסים שלכם?

עוד בעיה שעלולה לקרות היא כאשר אתם מכניסים למייבש כל מיני חולצות ומכנסיים עם כיסים מבלי שטרחתם לרוקן אותם לפני שהכנסתם אותם פנימה. כל מיני עיסות נייר עלולות לתקוע את הפילטר של המכונה, שלא לדבר על מטבעות למיניהם ואפילו צעצועים קטנים של הילדים שנכנסו לשם. לכן, לפני שמכניסים למייבש - כדאי לוודא שהבגד מרוקן מכל פריט. גם אם אתם מעבירים את הבגדים מהמכונה למייבש ישירות, בדקו היטב את כיסיהם. יכול להיות שפריטים נשארו בתוך הכיסים בזמן שהיו במכונת כביסה, אבל במייבש הם יצאו החוצה ויגרמו לנזק.

 

להפוך בגדים עם כפתורים

טיפ קטן שיכול לעשות הבדל גדול הוא להפוך את כל הבגדים שיש להם כפתורי מתכת. בעיקר כשמדובר על הג'ינסים השונים. למה זה חשוב? מעבר לרעש המעצבן שהם מפיקים, כשהכפתורים הללו פוגעים במהירות גבוהה בתוף הפנימי של המייבש, הם עלולים לשחוק אותו לאורך זמן. הפתרון הוא פשוט - להפוך מראש את הבגדים הללו כשהכפתורים פונים כלפי פנים.

 

לא להשאיר כביסה לחה במייבש

טיפ אחד אחרון וחשוב הוא - בשום פנים ואופן לא להשאיר במייבש לאורך זמן כביסה שהיא עדיין לחה. הפעילו אותו ישר כשאתם מכניסים אליו את הבגדים, וכשהמייבש מסיים – גשו לבדוק אם הבגדים באמת התייבשו בו. כביסה לחה שתישאר יומיים במייבש עלולה להתחיל לייצר עובש ואתם תהיו בבעיה. שתהיה לכם הפעלה בטוחה, נוחה ונעימה!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה