איך נסיעה ברכב דו גלגלי בעיר גדולה מקלה על ההגעה לבית הספר בפקקים של הבוקר?



המחזה המוכר של מאות מכוניות בטור ארוך שנוסע בעצלתיים בסביבות שבע בבוקר מדי יום, הוא הדבר העיקרי שמעיק על הרבה אנשים ובעיקר בערים הגדולות.

עבור בני נוער שהניידות שלהם אל בית הספר תלויה בהוריהם המסיעים אותם, או בתחבורה הציבורית – מדובר בבעיה של ממש ורבים מהם פשוט מאחרים לשיעור הראשון של אותו היום. רכיבה על קורקינטים או אופניים חשמליים הפכה, באופן טבעי, לבחירה של רבים מהם ההופכת את הבקרים מלחוצים ואינטנסיביים לכיפיים ויעילים הרבה יותר.

להגיע אל בית הספר הרחוק באופן עצמאי כבר בגיל העשרה

חלק ניכר מהנערים והנערות בחטיבות הביניים ובתיכונים בוחרים לרכוש קורקינט חשמלי או אופניים, פשוט בשביל הכיף וכדי להעשיר את שעות הפנאי שלהם. אולם חשוב להבין כי בערים גדולות וצפופות ההתנהלות בבוקר וההגעה אל מוסד הלימודים, כל עוד הם תלויים בתחבורה הציבורית או ביכולתם של ההורים להסיע את אותם התלמידים – לא יתנהלו בקצב הנכון.

ילדים בגיל הזה זקוקים לפיתוח העצמאות שלהם וללא ספק האוטובוסים עשויים היו לספק את הצורך הזה, לו רק הייתה התחבורה הציבורית יעילה כפי שהיא אמורה להיות. אבל כאשר על כל אוטובוס "רבים" כמה עשרות ילדים כשחלקם לא מצליחים להספיק לעלות עליו, במקביל לעובדה שמי שכן – נאלץ לעמוד בפקקים כך שממילא אינו מגיע בזמן – ייתכן שהפתרון טמון בהעברת הכדור לידיהם של התלמידים עצמם. כיוון שלנהוג זו לא אופציה עבור מי שמתחת לגיל 17 ובכל מקרה הרעיון הוא לצמצם את כמות המכוניות שעולות על הכבישים, כדאי לחשוב על ניידות באמצעים כמו אופניים או קורקינט, כאשר אלו הפועלים באמצעות חשמל משדרגים את העניין ולוקחים אותו צעד אחד קדימה, אך גם כאן יש יתרונות וחסרונות.

כיצד להתמודד עם תפעול של אופניים או קורקינטים חשמליים בעיר סואנת?

על כללי הבטיחות הרצויים בעת הרכיבה על אופניים חשמליים כולנו כבר שמענו, במיוחד לאחר מקרים בהם אי הציות להם גרמו לתאונות מצערות. אך כדאי להבין כי בסופו של דבר זהו כלי רכב בטיחותי מאוד והדבר העיקרי שיש לשים לב אליו בעת הרכיבה – זו הסביבה שבה רוכבים. חבישת קסדה ולבישת ביגוד מתאים, אינן פוטרות את הרוכב מציות לכללי התנועה ומה ש"מכשיל" את רוב הרוכבים הצעירים זה בעיקר הם עצמם והפיתויים שעומדים לרשותם ומסיטים את דעתם מן הדרך.

הדבר העיקרי שעל ההורים להדגיש בפני ילדיהם הוא שאין לעשות דבר מלבד לרכב, כאשר הם נמצאים על הרכב הדו גלגלי שלהם. לא לשמוע מוזיקה, לא לדבר בטלפון הסלולרי ואפילו לא לשים אוזניות באוזניים – גם אם המכשיר עצמו כבוי. כל עניין פעוט שאיננו קשור לרכיבה באופן ישיר עלול להוות בעיה גדולה כאשר אותו הנער ייאלץ להתמודד עם קשיי התנועה הסואנת בעיר ולא יתרכז כראוי ברכיבה שלו. התמקדות בכביש ובתפעול המדויק של כלי הרכב הקטן, בחירה בדרכים כמה שפחות מרכזיות בדרך אל בית הספר ובעיקר – ערנות תמידית באשר לכל מה שמתרחש סביב, אלו הדברים שיסייעו לרכיבה בטוחה והגעה לבית הספר בקלות ובבטיחות.

דברים שכדאי לחשוב עליהם אם בכל זאת נוסעים במכונית של ההורים לבית הספר

עבור ילדים צעירים במיוחד או בני נוער שהשימוש באופניים אינו אופציה עבורם כלל, מכל סיבה שהיא, אך הנסיעה ברכב של ההורים דווקא כן – מומלץ להתייעל גם בעניין הזה. "תורנות" בהסעות לבית הספר ומילוי של האוטו בחברים ללימודים, עשוי להוריד באופן משמעותי את מספר המכוניות שנמצאות על הכבישים בבוקר ולסייע לכולם להגיע לעבודה ולמוסדות הלימוד – בזמן.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה