דיור מוגן משפחתי – מה זה אומר?



מהו דיור מוגן ומה זה דיור מוגן משפחתי? כיצד בוחרים דיור מוגן ליקרים לנו ביותר? כל התשובות בהמשך!

מהו דיור מוגן?

דיור מוגן הוא מקום, בו מתגוררים ביחד בני הגיל השלישי כשלצדם אנשי צוות מכל התחומים החשובים לבני גיל זה. המטרה העיקרית של הדיוק המוגן היא ליצור עבור בני הגיל השלישי סביבה בטוחה, נעימה וקהילתית וכך לאפשר להם ליהנות מזמנם הפנוי ולאפשר לבני משפחותיהם להיות בטוחים, שאהוביהם מקבלים את כל מה שהם זקוקים לו בכל שעה ביום ובכל יום בשבוע.

הקהילתיות

בין דיירי הדיור המוגן נוצרת מעין קהילה קטנה, הכוללת אנשים שונים, ממקומות שונים בארץ, מעדות שונות ובעלי היסטוריה שונה. לצד זאת, המשותף לכולם הוא, שכולם סביב אותו גיל, כולם הספיקו לעבור ולעשות דברים רבים בחייהם ולכל אחד יש הרבה מה לחדש לחבריו וכל אחד רוצה את חברתו של השני במידה כזו או אחרת.

דיור מוגן משפחתי

דיור מוגן משפחתי הוא מקום, שבו כל ההתנהלות נעשית באווירה משפחתית, חמה ועוטפת. אחד הפחדים הגדולים של הבאים לגור בדיור מוגן או של בני משפחותיהם הוא מהחוסר באהבה והתמיכה הניתנות על ידי בני משפחה אוהבים וכאשר הדיור המוגן מתנהל באווירה משפחתית וחמה, כולם יכולים להיות רגועים מבחינה זו.

שעות הפנאי

אחד היתרונות הגדולים של הגיל השלישי הוא הזמן הפנוי והיעדר המחויבויות כגון עבודה, טיפול בילדים קטנים וכדומה. אבל זה לא אומר שצריך להשתעמם! הזמן הפנוי יכול להיות מנותב לטובת פעילויות מהנות ומעשירות. בין אם מדובר על מפגש חברתי לא מאורגן ובין אם מדובר על חוגים שונים ומתחומים שונים כדוגמת משחקי קלפים, ריקודים, פעילות גופנית מסוגים שונים ועוד.

שעות הצורך

כאמור, אחד הדברים החשובים ביותר בדיור מוגן הוא הביטחון, שבמידה ודייר כלשהו זקוק למשהו, הוא יוכל לקבל מענה מידי. דיור מוגן משפחתי לא מוותר על ביטחון זה לטובת האווירה הביתי, אלא משלב את אנשי הצוות המלווים את הדיירים בחיי היום יום ובאווירה המיוחדת שלהם.

החשיבות הגדולה של מתן המענה המהיר לצורך של הדיירים נובעת הן מצרכים רפואיים והן מצרכים רגשיים של בני גיל הזהב וכאשר הדייר ומשפחתו יודעים שבמידת הצורך יינתן המענה הדרוש, כולם יכולים לישון בשקט.

בחירת המקום

אם אתם רוצים עבור יקיריכם דיור מוגן משפחתי, חשוב לחפש מקום שמציע את האווירה המיוחדת הזו. כמו כן, ניתן גם לחפש מקום לפי מיקום גיאוגרפי, לדוגמה דיור מוגן ליד הים או קרוב לשאר בני המשפחה על מנת שיוכלו לבוא לבקר בקלות, לפי המלצות וכדומה. כמובן, חשוב תמיד לבוא ולסייר במקום לפני קבלת ההחלטה כדי להרגיש את האווירה, לפגוש את אנשי צוות ואת הדיירים המאכלסים את המקום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה