רישוי עסקים בראשון לציון



ראשון לציון היא אחת הערים שמתאפיינות בקצב התפתחות מרשים במיוחד. ממושבה צנועה שהייתה מוכרת בעיקר בזכות היקב שלה, הפכה עיר היין למרכז עסקי שמושך אליו חברות ענק כמו קוקה קולה, ידיעות אחרונות, איקאה, הוט ועוד.

בראשון לציון ישנם מספר מרכזי עסקים ובראש שורק הוותיק שבדרום העיר ומתחם חדש שכבר זכה לכינוי המחייב "מרכז העסקים הבא של ישראל" - מתחם ה-1000 שממערב לנתיבי איילון. בנוסף תמצאו בשכונות השונות שלל עסקים קטנים מכל הסוגים, והמכנה המשותף לכולם הוא כמובן הצורך ברישיון עסק.

מהי המדיניות של עיריית ראשל"צ בנוגע לרישיונות עסק?

האגף לרישוי ופיקוח על העסקים בעיריית ראשון לציון פועל על-מנת ליישם את חזון העירייה: לאפשר לכל בעל עסק שמתנהל כחוק לקבל רישיון במינימום זמן וללא בירוקרטיה מיותרת.

המדיניות הזו משתלבת עם המגמה הכללית במדינה - הקלה על בעלי עסקים בהוצאת רישיון עסק בראשון לציון, ובפרט בתחומים שממילא לא מוגדרים כמסוכנים מבחינת פוטנציאל הנזק לציבור ולסביבה. בין השאר מדובר על מספרות, חנויות פרחים, מכוני יופי ועוד שורה ארוכה של עסקים.

מצד שני חשוב להדגיש שעיריית ראשון לציון מקפידה מאוד על אכיפת התקנות והנהלים שמפורטים בצו רישוי עסקים עדכני, ועסק שלא יעמוד בכל התנאים לקבלת רישיון - יינקטו נגדו צעדים משמעותיים שעלולים לכלול אפילו סגירה של העסק.

כיצד מתבצע תהליך קבלת רישיון עסק בראשון לציון?

בקשות לרישיון עסק - בין אם מדובר על עסק חדש ובין אם זוהי הארכה של רישיון שתוקפו עומד לפוג - מוגשות לאגף לרישוי ולפיקוח על העסקים. אנשי האגף מעבירים את הבקשה, ואת כל המסמכים המצורפים, אל גורמי הרישוי הרלוונטיים בהתאם לתחום הפעילות של העסק.

ניתן לפנות לאגף בבקשה לקבל מידע מקדמי. מידע זה כולל את פירוט גורמי הרישוי וכן את הדרישות השונות שמציב כל אחד מהם, כך שבעל העסק יוכל לדעת בדיוק מה מצופה ממנו ולהיערך בהתאם. בין גורמי הרישוי העיקריים: משרד הבריאות (ובפרט בעסקים בתחום המזון), משטרת ישראל, הרשות הארצית לכבאות והצלה והמשרד להגנת הסביבה.

לאחר הגשת הבקשה נבחנות תוכניות העסק על-ידי גורמי הרישוי, ואם כולם מאשרים את התוכניות העסק מקבל את הרישיון המיוחל. בחלק מהעסקים כבר אין צורך בביקורות במקום ומתן רישיון העסק יתבסס על תצהירים של בעליו.

מהם הדגשים העיקריים לגבי עסקים שפועלים בבנייני מגורים?

תנופת הפיתוח המשמעותית של ראשל"צ באה לידי ביטוי גם מבחינת מספר התושבים. כמו בכל עיר מודרנית, מושם דגש רב על שילוב בין מגורים למסחר - באופן מושכל וזהיר כמובן - כך שמצד אחד לתושבי העיר ולאורחים שמגיעים אליה יהיה קל להגיע לעסקים המקומיים, ומצד שני אותם עסקים לא יפגעו באיכות החיים שמאפיינת את ראשון לציון.

בין הצעדים שננקטים כדי להבטיח שילוב מוצלח של בתי עסק במתחמי המגורים: הצורך לקבל היתר מיוחד כדי להעמיד כיסאות על המדרכה (לבתי קפה, מסעדות ושאר עסקים שמגישים מזון) או כדי להציג סחורה מחוץ לשטח החנות (למשל חנויות פרחים), הנחיות ספציפיות לגבי חזיתות עסקים במתחם הרובע ועוד.

מומלץ בחום לעבור את תהליך קבלת רישיון העסק בעזרת מומחים בתחום - גם אם העירייה משתדלת להקל על יזמים, עדיין ישנם אינספור פרטים שחשוב לקחת בחשבון, וללא סיוע מקצועי ישנו סיכוי בלתי מבוטל שיתבצעו טעויות שעלולות לעלות לכם ביוקר.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה