כל מה שתצטרכו לדעת על ויזה לארה"ב



ארצות הברית קורצת לרבים מאיתנו, עם חברות הענק והאתרים המרגשים.

בין אם אתם חולמים לרבוץ בחופי קליפורניה או לעמוד במרכז הטיימס סקוור, אם גם אתם רוצים לבקר את הדוד סם, אתם יכולים להצטרף למאות אלפי הישראלים שיוציאו השנה ויזת תייר לארה"ב.

מאז ומעולם, ובעיקר מאז פיגועי ה-11 בספטמבר, שלטונות ארה"ב בוחנים בקפידה רבה את הנכנסים לגבולותיה ומוודאים מה סיבת ביקורם. לשם כך נדרשת ויזת כניסה בתוקף. תהליך הנפקת הויזה ידוע כתהליך ארוך מורכב שמרתיע ישראלים רבים, עם זאת, הוא אפשרי בהחלט. אם נבצע את כל שלבי הגשת הבקשה היטב ובסבלנות, אין שום סיבה שלא נקבל ויזת תייר לארה"ב כשנרצה בכך.

אז מה עושים?

  1. כל תהליך בירוקרטי טוב מתחיל במילוי טפסים. ציינו את סיבת הביקור, סוג הויזה הרצוי וענו על השאלות בבהירות וכנות. ישנה אגרה שניתן לשלם בכרטיס אשראי או באמצעות שובר בדואר ולאחר  מכן נותר רק לשלוח את הטפסים לשגרירות. 
  1. היכנסו לאתר השגרירות או התקשרו ותאמו ראיון בשגרירות
  1. במועד הנקוב, הגיעו לשגרירות לראיון יחד עם אישור על תשלום האגרה, אישור על מילוי טופס, תמונת פספורט המתאימה לויזה לארה"ב ודרכון בתוקף. שלב זה קריטי ויקבע האם תקבלו ויזת תייר לארה"ב ולכן חשוב להגיע לבושים בהתאם ולנהוג בנעימות ונימוס עם המראיין. עבור חידוש ויזה, במקרים מסוימים לא תחויבו בראיון. ישנם שירותים שיוכלו לברר זאת עבורכם. 

ולמי שרוצה את הייאוש יותר נוח?

מלבד ויזת תייר לארה"ב, חלקנו נרצה להיכנס לארה"ב לטווח ארוך יותר וייתכן שאף נבקש להשתקע. לשם כך נצטרך ויזה למטרות ארוכות טווח. ישנן שני אפיקים מרכזיים שנוכל לקחת: 

  • ויזת סטודנט לארה"ב לימודים בארה"ב יכולים להיות חוויה בלתי נשכחת. חיי הקולג' התוססים וההזדמנות להשתלב במוסדות אקדמיים נחשבים ובתעשיות העל השונות לאחר הלימודים הן סיבות מפתות לנסות להוציא ויזת סטודנט לארה"ב. היום פשוט מאוד להגיש מועמדות למוסדות שונים דרך האינטרנט ולבחון לאן תוכלו להתקבל. כשיהיה לכם אישור קבלה למוסד לימודים, תוכלו למלא באתר השגרירות טפסים מתאימים, לשלם אגרה (כ-160$) ואגרה נוספת של 200$ לתכנית חילופי סטודנטים ואז נותר לכם רק לגשת לראיון ולפנטז על מסיבות האחווה.
  • ויזת עבודה לארה"בישראלים רבים נוסעים לעבוד בארה"ב. רבים באופן לא חוקי. אם אינכם מעוניינים לחיות בפחד מהרשויות ההגירה, אלו האפשרויות העומדות בפניכם לקבלת ויזת עבודה לארה"ב:

ראשית, תוכלו למצוא מעסיק בחו"ל איתו תוכלו לתאם מהארץ. נסו לחזר אחרי חברות שונות בתחומים וליצור קשר. ישנן גם חברות ישראליות רבות הפועלות בארה"ב שאליהן תוכלו לפנות. אם אתם עובדים בחברה בינלאומית, תוכלו לבחון אפשרות של רילוקיישן מטעם חברתכם. מהרגע שיש מעסיק רשמי המצהיר שאצלו תעבדו, הדרך לויזת עבודה לארה"ב זהה לאחרות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה