כמה טיפים - תהליך נכון לבניה ושיפוץ תמ''א 38



מבנים רבים נכנסו בשנים האחרונות להליך של תמ"א 38. מדובר בפרויקט שמשדרג את המבנה ואף מעניק לו חיזוקים שונים. מי זכאי להצטרף לתכנית תמ"א 38? איך מצטרפים? כמה זה עולה, ומה עושים אם השכנים מתנגדים? על כך ועוד במאמר שלפניכם.

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה חדשה אשר בה מבנים שלמים נכנסים להליך של שדרוג כללי כאשר המבנה כולו מקבל תוספות וחיזוקים יחד עם התחדשות כללית שלה. הפרויקט מכונה תמ"א 38. כולנו שמענו על המושג ויודעים עליו מעט או הרבה. אך אם אנחנו רוצים להיכנס להליך כזה למעשה, אנחנו צריכים לדעת איך וכיצד להתנהל. אז בדיוק לשם כך אנחנו כאן. נעניק לכם מספר טיפים ומידע שיסייעו לכם לצעוד במסלול הנכון כדי ליהנות מכל היתרונות שיש לתכנית להציע לכם.

מה זה תמ"א 38?

במסגרת הפרויקט, מבנה שמצטרף אליה, נהנה מהשבחת הנכס בו הוא מתגורר. חזית המבנה כמו גם התשתיות, חדר המדרגות, המעלית ואפילו החניה, כולם זוכים לשיפוץ יסודי ולשדרוג. המטרה למעשה היא חיזוק המבנה בפני רעידות אדמה. בדרך כלל יכלול הפרויקט הוספת חדר ממ"ד בכל דירה כאשר בעצם הדירה נהנית מתוספת שטח משמעותית. כדי להתחיל בביצוע התכנית יש לפנות אל קבלן שיפוצים העוסק בתחום וליהנות משדרוג ושיפור איכות החיים. כדי להתחיל בביצוע התכנית יש לפנות אל קבלן שיפוצים בראשון לציון די דקו העוסק בתחום למעלה מ-10 שנים במקצועיות רבה. וליהנות משדרוג ושיפור איכות החיים.

כמה זה עולה לדיירים?

אז כאן באה ההפתעה הגדולה. למעשה לדיירים זה לא יעלה דבר. היזם שלוקח את הפרויקט על עצמו נהנה מהאפשרות להוסיף עוד שתי קומות במבנה והם יהיו שייכים לו. בתמורה הוא מחזק את כל הבניין, משדרג את המראה שלו, מוסיף לו מעלית וכך כל הדיירים יוצאים נשכרים מהעניין.

מי זכאי להצטרף לתכנית?

אז זה נשמע ממש פנטסטי. האם כל אחד יכול לקפוץ על העגלה וליהנות מכל היתרונות? כאן חשוב לדעת כ ישנם קריטריונים ברורים ולא כל בניין אכן מתאים ועומד בתנאים. רק לאחר שהנושא ייבדק לעומק ויתברר כי מדובר במבנה בגיל המתאים, במבנה ללא חדרי ממ"ד ושאר הקריטריונים מתאימים אף הם ניתן יהיה לצאת לדרך.

צריך הסכמה של כל הדיירים?

אז ברור שלשם כך השכנים בבניין אמורים לפעול מתוך שיתוף פעולה. מדובר בתכנית מורכבת של שיפוצים נרחבים, המאלצת את כולם לעזוב את בתיהם למשך תקופה מסוימת וברור שיהיו כאלה שיתקשו לעמוד בזה. כאן חשוב לדעת כי אמנם נדרשת הסכמה של רוב הדיירים אך אם תהיה התנגדות של דייר או שניים והם המיעוט באותו מבנה, ניתן יהיה לאכוף את הפרויקט למרות התנגדותם.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה