טיפים לשמירה על האופניים שלכם לאורך זמן



האופניים לרוכב הם אחד הפריטים החשובים לו ביותר בחיי היומיום שלו.

יש אנשים שהאופניים משמשמים להם כאמצעי תחבורה יומיומי, אחרים משתמשים בהם לאימון, לנופש ואפילו לספורט ולתחרויות.

להיות בעל אופניים משמעותו לתחזק אותם כראוי, לא להזניח אותם גם כאשר מתעורר צורך בשירותי מסגרות או בריתוך אלומיניום ולהקפיד ששום בלאי לא יפגע בהם.

תחזוקת אופניים ביתית היא נושא רחב היקף, והיא כוללת כמה פרמטרים יסודיים:

-       בדיקת האופניים לפני הרכיבה

-       אבטחת מערכת הברגים באופניים

-       ניקוי ושימון מרכיבי המפתח באופניים

רכיבה על אופניים שמתוחזקים ונשמרים כראוי היא רכיבה הרבה יותר נעימה, גם כאשר היא מתבצעת במסלולי שטח מטלטלים ולא קלים. אם תזניחו את האופניים שלכם, אתם עלולים להיתקל בבעיות שבסופו של דבר יגרמו לנזק בלתי הפיך לאופניים.

6 טיפים לטיפול יעיל באופניים שלכם

  1. 1.    נקו את האופניים

הדבר הראשון והקל ביותר שתוכלו לעשות, זה לנקות את האופניים באופן שגרתי וקבוע. שטפו את האופניים במים עם סבון כלים. השתמשו במברשת כדי לנקות את הברגים ואת השרשרת ולאחר מכן שמנו אותה.

חשוב לנקות גם את צמיגי האופניים. הסירו אותם וחפשו אחר סימנים של בלאי. נקו אותם עם מטלית והסירו מהם כל פסולת כגון עשב, חלקיקי אבנים או בוץ. השתמשו במטלית לחה כדי לנגב את חלקי הצמיג השונים.

  1. 2.    וודאו שהצמיגים מנופחים כראוי

ישנם סוגים שונים של צמיגי אופניים, וכל סוג דורש כמות מסוימת של אוויר. כמות האוויר המתאימה לאופניים שלכם רשומה בדרך כלל על צדו של הצמיג. בדיקה קבועה של הצמיגים, במיוחד לאחר רכיבה על האופניים, היא חובה. אם לא תנפחו את הצמיגים כראוי, הם עשויים להתפנצ׳ר בקלות. השתמשו במשאבה התואמת את סוג הוונטיל של הצמיג.

  1. 3.    שמנו את חלקי המתכת של האופניים

האופניים אמורים להיות משומנים באופן קבוע כדי לתפקד היטב. השימון מגן עליהם מפני חיכוך מוגזם שמוביל לבלאי, קורוזיה וחלודה. שימון חלקי המתכת, במיוחד החלקים הנעים זה כנגד זה, יחסוך את הצורך לפנות לשירותי תיקון אופניים או לטיפולו של רתך אלומיניום מקצועי - תלוי במתכת ממנה בנויים האופניים שלכם.

הקפידו לשמן את האופניים במידה נכונה של שמן ונגבו את חומר הסיכה באמצעות מטלית בד יבשה. מצד אחד, היזהרו לא לשמן אותם יתר על המידה, כדי שלא ידבקו אליהם חלקיקי עפר ואבק; מצד שני, אם שכבת השמן תהיה דקיקה מדי, היא תתפוגג ולא תצליח להגן על חלקי המתכת.

חלקי האופניים שצריך לשמן הם:

  • כל מנגנון השרשרת
  • מנופי הבלם וחילופי ההילוכים
  • מערכת הבלמים
  • הפדלים
  1. 4.    בדקו את בלמי האופניים

מערכת הבלמים של האופניים חשובה לביטחונכם האישי. אתם חייבים לבדוק אותם באופן קבוע, לפני שאתם יוצאים לרכיבה.

  • ראשית, בדקו את רפידות הבלם כדי להבטיח שהם אינן שחוקות. אם הן שחוקות, החליפו אותן בחדשות.
  • בדקו את הכבלים כדי לוודא שאתם יכולים לסחוט כיאות את ידית הבלם.
  • וודאו שידית הבלם אינה רופפת.
  • הדקו את ידית הבלם עד שזו תתקבע היטב למקומה.
  • נקו את הבלמים באופן קבוע כדי למנוע חריקות.

 

  1. 5.    בדקו את הצמיגים ואת גלגל המיסבים

מיסבי גלגלים מתוחזקים כהלכה תורמים לחוויית נסיעה חלקה ונעימה. השעינו את האופניים על הרגלית, או לחילופין, הפכו אותם והעמידו אותם על האדמה עם הגלגלים למעלה.

בדקו אם הגלגלים מסתובבים באופן חלק או מקורטע. בדקו אם הצמיגים דורשים איזון או יישור. הליך זה חייב להיעשות על ידי מתקן אופניים מומחה.

  1. 6.    טיפולים תקופתיים אצל מתקן אופניים

כאמור, הדרך הטובה ביותר לטפל באופניים שלכם היא לנקות ולבדוק אותם לעתים קרובות, ככל הניתן. בדיקה סדירה ויסודית תסייע לכם לזהות בעיות כבר ברגע שהן צצות, ולמנוע התדרדרות והופעת נזק נוסף אשר עלול להוות סיכון בטיחותי משמעותי.

מלבד התחזוקה השוטפת שבה תנקטו בביתכם, מומלץ להביא את האופניים לחנות לתיקון אופניים לבדיקה תקופתית.

אל תתעלמו מהצורך בבדיקת אופניים על ידי מכונאי מומחה. אם אתם רוכבים באופן קבוע הביאו את האופניים שלכם פעמיים בשנה לכוונון ולטיפול כדי להבטיח בדיקה ראויה של כלל החלקים המורכבים של האופניים.

לבסוף במידת האפשר קנו רק את האופניים הטובים ביותר, את חלקי החילוף הטובים ביותר, וכמובן מחנות האופניים שאתם סומכים עליה ובטוחים במוניטין הטובים שלה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה