סתימה בכיור? מדריך מקצועי לפתיחת הסתימה בקלות



סובלים מסתימה בכיור המטבח או בכיור המותקן בחדר האמבטיה? האם ידעתם כי ניתן לשחרר סתימות קלות בשיטות עשה זאת בעצמך וללא צורך באיש מקצוע מנוסה?

ובכן, אם אתם סובלים מסתימה בכיור תוכלו לנסות לטפל בבעיה לבד כדי לחסוך עלויות, אך אם הסתימה קשה תיאלצו ברוב המקרים להזמין אינסטלטור מקצועי, יעיל ואמין.

טיפים לפתיחת הסתימה בכיור בקלות

רגע לפני שאתם מנסים את השיטות הבאות לפתיחת סתימה בכיור, כדאי לבדוק האם הסתימה קיימת רק בכיור אחד או בכל הכיורים, וכדאי גם לשאול את השכנים האם הם סובלים מסתימה. אם כן, יתכן וקיימת סתימה קשה בצנרת הביוב של הבניין.

לאחר שגיליתם סתימה באחד הכיורים בבית – במטבח, בחדר הרחצה או בחדר השירותים, כדאי לכם לבצע את השלבים הבאים על מנת לשחרר את הסתימה ולטפל בבעיה לבד:

  • מים רותחים - שפכו מים רותחים לפתח הניקוז בכיור, אם הכיור מלא כדאי באמצעות כלי קיבול לאגור את המים העומדים, ורק אז לשפוך מים רותחים. כדאי לדעת כי מים רותחים ממיסים שומנים וחומרים אורגניים העלולים לגרום לסתימה.
  • ·       פומפה – כמעט בכל בית יש פומפה, באמצעותה ניתן לשחרר סתימות קלות עד בינוניות בכיור. יש להצמיד את ראש הפומפה לפתח הניקוז בכיור כדי ליצור ואקום, ולאחר מכן יש לפמפם מספר פעמים עם הפומפה עד לשחרור הסתימה. חשוב להשליך שיער וחומרים שעלו מהצנרת לפח, ולא לתת להם להגיע מחדש לצנרת הביוב.
  • ·       קפיץ ספירלי – אם אין לכם בבית קפיץ לפתיחת סתימות כדאי לכם לקנות את הפריט בחנות כלי עבודה או באחד מסניפי רשתות עשה זאת בעצמך. יש להחדיר את ראש הקפיץ דרך פתח הניקוז ולנסות לשחרר את הסתימה, אך עדיף להחדיר את הקפיץ ישירות לצנרת לאחר פירוק הסיפון.
  • ·       ניקוי הסיפון – סתימות רבות בכיור נגרמות כתוצאה מהצטברות לכלוכים, אבנית, שיער ושומנים בסיפון. הסיפון מותקן מתחת לכיור, יש להציב דלי מתחתיו ולפרק את הסיפון בזהירות כדי לא לאבד את גומיות האיטום. לאחר הפירוק יש לשטוף במים חמים את הסיפון ולנקות אותו היטב, ובסיום להחזירו למקום.
  • ·       תכשיר לפתיחת סתימות – אם השיטות הקודמות לא סייעו לכם, כדאי לנסות לפתוח את הסתימה באמצעות תכשיר כימי ייעודי לשחרור סתימות. יש מגוון תכשירים לפתיחת סתימות, ניתן לרכוש אותם בכל מכולת שכונתית ובכל סופר או חנות כלי עבודה.

בנוסף, אפשר לנסות לשפוך אבקת סודה לשתייה בפתח הניקוז של הכיור, ולאחר מכן לשפוך מים רותחים. סודה לשתייה ממיסה שומנים וחומרים אורגניים, אפשר להכין תערובות המכילה גם מלח לימון או לשפוך חומץ מרוכז.

מה לעשות אם הסתימה לא משתחררת?

לאחר שניסיתם את כל השיטות שציינו למעלה, ובמידה והסתימה בכיור לא השתחררה – אין מנוס ועליכם להזמין אינסטלטור מקצועי באזור המגורים שלכם.

להזמנת אינסטלטור מוסמך באזור המרכז, הקליקו: http://nikuzim.co.il

אם אתם סובלים מסתימה קשה בסוף שבוע או בחג, כדאי לכם לחפש אינסטלטור בשבת וחג המציע שירותי חירום, כולל פתיחת סתימות בבית הלקוח.

יחד עם זאת, מומלץ לנסות לפתוח את הסתימה לבד כדי לחסוך עלויות. השיטות שהובאו בפניכם הן יעילות, וגם אינסטלטור מקצועי מבצע אותן כדי לטפל בבעיה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה