קניתם מעשנת בשר? טיפים למתחילים



מזל טוב !! קניתם מעשנת בשר והצטרפתם הלכה למעשה למועדון של אהבת הבשרים האמיתי. אבל מה עושים עכשיו?
אמנם טכניקת העישון התחילה כדרך לשימור בשר בימים שבהם לא היה מקרר, אבל כיום זו נחשבת לדרך האולטימטיבית ליהנות מבשר בעל טעם וארומה ייחודיים. כלומר, מעשנת מאפשרת ליהנות מיתרונות שאי אפשר לקבל בשום דרך אחרת של הכנת בשר לרוב טיגון, צלייה ובישול.
ואגב, מעשנת אמנם נחשבת כדרך האידיאלית להכנת בשרים שונים (בעיקר אנטריקוט, חלקים שונים של בשר טלה, עופות, נקניקיות וצלעות) אלא היא משמשת גם להכנת דגים (בעיקר סלמון, מקרל ופלמידה) ואפילו גבינות כמו מוצרלה. אבל כמובן שבבשר עסקינן.
עישון בשר היא לא פחות מחוויה ממכרת שהופכת כל נתח בשר למעדן עסיסי במיוחד. לפניכם כמה טיפים לעישון בשר במעשנת, הן בכזו המבוססת על עץ (פחמים) והן בכזו המבוססת על גז.

 

טיפ ראשון

כדי ליהנות מעישון בשר איכותי צריך להכין את המעשנת לפעולת העישון. בראש ובראשונה - להכין לה מקום מתאים בשטח פתוח כלשהו עם עדיפות לחצר או לגג.

במקרה הצורך אפשר לעשות שימוש גם במרפסת הביתית במידה והיא גדולה מספיק. בכל מקרה מומלץ לשריין מקום גדול ככל הניתן מסיבה אחת - ריח המעשנת צפוי למשוך סקרנים מכל עבר. בנוסף, המעשנת צריכה לפעול הרבה לפני שמכניסים אליה בשר וזה משתי סיבות:

  1. היגיינה. מעשנת שפועלת לפני שמכניסים אליה בשר מנקה בדרך זו את עצמה – מה שמבטיח אוכל נקי, היגייני וכמובן טעים
  2. זמן. מעשנת צריכה זמן רב כדי להגיע לטמפרטורת העישון הנכונה ויש דרך אחת לעשות זאת – להפעיל אותה לפני הכנסת הבשר.

בזמן שהמעשנת פועלת ולפני הכנסת הבשר אתם יכולים לבצע הכנות חיוניות שונות, למשל להכין את הגחלים, להכין את הבשר עצמו לעישון ועוד.

 

טיפ שני

כדי ליהנות מתהליך עישון מוצלח יש לקחת את הזמן, כלומר לתת לבשר את הזמן הדרוש לעישונו בחום נמוך (80-100 מעלות צלסיוס) שהוא מינימום 4 שעות (תלוי בנתח ובסוג הבשר).

חשוב לזכור שחלקי בשר עשירים בשומן סופגים את טעמי העשן בצורה מיטבית – מה שאומר שמומלץ לעשות בהם שימוש במעשנת שלכם.

המשמעות היא שאולי החוויה תהיה פחות ספונטנית, אבל מצד שני הטעם יהיה אלוהי, עשיר, מפנק ולא כמו שום דבר שאכלתם עד היום.

חשוב לזכור לא להתפתות ולהגביר את החום במהלך העישון למרות הריח המפתה. הסיבה לכך טמונה בעובדה שזירוז תהליך העישון יפגע באיכות העישון עצמו וכמובן באיכות התוצאה.

תהליך עישון בשר איכותי הוא תהליך שנמשך זמן רב ומספק הנאה לכל החושים. זה הזמן שלכם להתעדכן בנעשה אצל החברים, ללגום כוס יין טוב ולהתכונן לחוויה שלא תשכחו עוד הרבה זמן – בשר איכותי עם טעם וריח שהם פשוט נפלאים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה