כיצד לחסוך עלויות בצביעת הדירה?



האם החלטתם לצבוע את הדירה אך אינכם מעוניינים להוציא יותר כסף ממה שתכננתם? רוצים לדעת כמה צבע צריך לצביעת דירה 3 או 4 חדרים, עם וללא תקרה?

ובכן, ישראלים רבים מעדיפים לצבוע את הדירה לבד כדי לחסוך עלויות, אך חשוב לזכור כי צבעי מנוסה תמיד ישיג תוצאות מרשימות ויפות יותר בגלל הניסיון הרב, טכניקות הצביעה היעילות, הציוד המקצועי ועוד. אם החלטתם לצבוע לבד את הדירה כדאי לכם להיעזר במדריכים מקצועיים לצביעה נכונה ויעילה של קירות הבית, וכדאי להיעזר במחשבונים מתקדמים לחישוב כמויות צבע.

חישוב כמויות צבע

כדי לחסוך עלויות בצביעת הנכס כדאי לחשב נכון את כמויות הצבע הנדרשות לפרויקט. חשוב לזכור כי ברוב המקרים שתי שכבות צבע יספיקו, אך אם לא צבעתם את הדירה במשך זמן רב, ויש על הקירות לכלוכים או סדקים, כדאי לצבוע שלוש שכבות. 

עליכם למדוד את שטח הקירות, החישוב הוא פשוט מאחר ועליכם להכפיל את גובה הקיר באורכו. אמנם יש חלונות ולפחות דלת אחת, לכן השטח קטן יותר, אך תמיד כדאי לרכוש לפחות 20-30% יותר צבע לצורך תיקונים בהמשך ולרזרבה.

אם אתם מתכננים לצבוע שתי שכבות, עליכם להכפיל את כמויות הצבע. בנוסף, במידה ואתם מעוניינים לצבוע גם את התקרה עליכם להוסיף את שטח התקרה לחישובי כמויות הצבע. מעבר לכמויות הצבע עליכם לזכור כי ישנם חומרים וכלי עבודה נוספים שעליכם לרכשו לעבודה, למשל חומרי איטום ומילוי סדקים, חומר מקשר, חומר לטיפול בעובש, חומר ייעודי להחלקת קירות וכמובן ציוד מקצועי כמו רולר, מברשות, שפכטל ועוד.

ניתן להיעזר במחשבון ייעודי לחישוב כמויות צבע, עליכם להקליד בשדות המתאימים את גודל הדירה והקירות, לציין האם ברצונכם לצבוע גם את התקרה, ותוך שניות ספורות תקבלו את כמות הצבע הנדרשת לפרויקט. כך, תוכלו לחסוך הרבה כסף מאחר ואינכם צריכים לרכוש צבע מעל מה שנדרש, אך תמיד כדאי לשמור בצד מעט צבע ברזרבה לצורך תיקונים בעתיד.

סוגי צבע ונפח המיכלים

לפני צביעת הדירה עליכם להחליט מה משתלם יותר עבורכם – לצבוע לבד או להזמין צבעי מקצועי. אם תצבעו לבד תוכלו לחסוך את עלות הצבעי, אך יש מקרים בהם כדאי להשאיר את העבודה לאנשי מקצוע מנוסים ויעילים. אגב, אם אתם מזמינים צבעי תוכלו לרכוש את מיכלי הצבע לבד כדי לחסוך מעט בעלויות, אך כדאי לבקש מהצבעי הערכת כמות ולקבל ממנו המלצות לגבי סוג הצבע המתאים לקירות הדירה ולעיצוב הרצוי.

מומלץ לרכוש מיכלי צבע בנפח גדול כדי לחסוך עלויות, הבדלי המחיר בין צבעים אקריליים לצבעים כמו פוליסיד אינם משמעותיים בצביעת קיר או חדר אחד, אך בדירה גדולה ההבדל משמעותי יותר. כמו כן, כדאי לרכוש מיכלי צבע גדולים ולא קטנים מאחר והמחיר לליטר חסכוני ומשתלם יותר.

אם החלטתם לצבוע את הדירה בגוונים שונים ולא בצבע אחיד, אין ברירה אלא לרכוש מיכלי צבע יחסית קטנים, לכן בהתאם למסגרת התקציב כדאי לקבל החלטה גם בנושא העיצוב, ובהתאם לכך לבחור גוונים. חשוב לדעת כי צבע לבן תמיד זול יותר בהשוואה לצבעים בגוונים מקוריים וייחודיים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה