יישור שיניים שקוף לילדים



האם השיניים של הילד עקומות ו/או בולטות? האם הילד סובל בגלל מראה שיניו ואתם מחפשים אורתודנט מקצועי ומנוסה?

ובכן, הילדים כיום מודעים למראה שלהם כבר מגיל צעיר, ומי שסובל משיניים עקומות ובולטות עלול לסבול גם מדימוי עצמי נמוך, מהצקות בבית הספר ומבידוד חברתי. כדי לסייע לילד שלכם עליכם לקבוע תור במרפאה של מומחה ליישור שיניים, יש מגוון שיטות טיפול, ביניהן שיטות חדשניות עם סמכים שקופים ושיטה המתאימה לבני נוער הנקראת Invisalign.

חשיבות הטיפול ליישור שיניים אצל ילדים

ליישור שיניים לילדים יש חשיבות הן בהיבט החברתי והן בהיבט הבריאותי והאסתטי. במישור הבריאותי הטיפול נחוץ למניעת בעיות העשויות להתפתח בגלל שיניים לא ישרות. למשל, שיניים ארוכות מדי עלולות לגרום לחתכים בחניכיים ולכאבים בזמן אכילה, ליקויי סגר ועוד. בהיבט החברתי יש לשיניים השפעה על הדימוי העצמי בגלל המראה האסתטי והיחס מהסובבים למראה של שיניים עקומות. לכן, כדי למנוע מהילד סבל נפשי ולעג, חשוב לטפל בבעיה מוקדם ככל הניתן.

באיזה גיל אפשר להתחיל את הטיפול?

רוב ההורים דוחים את טיפולי האורתודנטיה לגיל 12 או 13, מתוך ההנחה השגויה שכל השיניים צריכות להתחלף לפני הטיפול. למעשה, ההמלצה של אנשי המקצוע היא להגיע לאבחון ראשון כבר בגיל 8-9, כך ניתן למנוע התפתחותן של בעיות רבות בהמשך. ברוב המקרים הטיפול לא יתחיל בגיל 8-9 אלא רק בשלב מאוחר יותר, והילד נכנס לתקופת מעקב.

אם האורתודנט יגלה באבחון הראשוני כי יש צידוק לטיפול בגלל פער משמעותי בין הלסתות או בגלל חשש לשבר בשיניים הקדמיות בכל נפילה או מכה חזקה, הוא ימליץ להורים לא להמתין עם הטיפול. כמו כן, בקיעה לא טובה ונכונה של השיניים הקדמיות עלולה לגרום לבעיות רפואיות ולמראה אסתטי המשפיע על הביטחון העצמי של הילד, לעיתים הבעיה גורמת לקשיי נשימה או אכילה, ובמקרים אלה אין להמתין עם הטיפול.

שיטות חדשות ליישור שיניים אצל ילדים ובני נוער

טיפולי יישור שיניים נפוצים בקרב ילדים ובני נוער, וגם בקרב מבוגרים. תחום האורתודנטיה התקדם באופן משמעותי בעשור האחרון, כיום ישנן שיטות מתקדמות ועתירות טכנולוגיה ליישור השיניים גם אצל ילדים. מאחר וילדים רבים אינם מעוניינים שאחרים ידעו כי הם עוברים טיפול ליישור שיניהם, האורתודנט יכול להציע שיטות חדשות כגון:

  • סמכים שקופים – הסמכים השקופים מורכבים על החלק החיצוני של השיניים, הם כמעט ואינם נראים לעין בזמן דיבור, אכילה וחיוך. שיטה זו מתאימה בעיקר לבני נוער ולמבוגרים, אך כדאי לדעת כי עלות הטיפול גבוהה יותר בהשוואה לעלות הטיול באמצעות סמכים רגילים ממתכת.
  • קשתיות שקופות – שיטה חדשה ליישור שיניים הנקראת אינויזליין (Invisalign) בשיטה זו מייצרים סדרה של קשתיות שקופות, לאחר תכנון הטיפול באמצעות תוכנות מחשב מתקדמות. יש להחליף את הקשתית אחת לשבועיים, בהתאם לקצב הטיפול ועל פי הנחיית הרופא המטפל.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה