האוכל שיחמם אותנו בחורף



בסופ"ש האחרון הייתה תחושה שנפל לנו האסימון וקיבלנו את הגושפנקא שאכן החורף הגיע. התחושה הכללית הייתה שלא כולם היו מוכנים לזה, ואיפשהו הדחיקו את העובדה שהגיע החורף, ואפשר להבין – עד עכשיו בקושי חווינו סתיו. אז אחרי שהפנמנו, הגיע הזמן להבין מה כדאי לנו לאכול בימים הקשוחים של החורף, כדאי שלסופה הבאה נגיע מוכנים.

 

כבר ידוע שהאוכל משפיע עלינו בהמון דרכים, מלבד לעשות אותנו שבעים. האוכל משפיע בין היתר על מצב הרוח ועל התחושה הכללית ואפשר (ואף רצוי) להתאים את האוכל שלנו למזג האוויר בחוץ.

הערת ביניים: אם הידע שלכם בבישול לא גדול, אפשר כיום להיעזר באינספור מתכונים מרחבי הרשת שיעזרו לכם להגיע למנות טעימות. ואם בכל זאת אתם רוצים להרחיב את הידע, אז תמיד תוכלו לקחת סדנת בישול שיכולה להיות גם פעילות נחמדה ולא שגרתית מלבד האימון והלמידה של הבישול עצמו.


מרקים

מרק הוא פתרון נפלא כמעט בכל ארוחה, והיתרון בו שיש המון סוגי מרקים שכל אחד יכול למצוא לו את המרק שהוא אוהב. מרק עשיר וסמיך כמו עדשים, חומוס, אפונה, בטטה וכו' הוא גם משביע וגם מחמם. לעצלנים שבינינו אפשר גם להכין מרק ירקות, או מרק עוף פשוט, שעם התיבול הנכון יכול לצאת טעים מאוד.  

קטניות

בהמשך ישיר למרקים – קטניות נפלאות לחורף. תבשילים עם עדשים או חומוס, אורז עשיר עם תוספות, לחמים למיניהם, כל אלה משביעים מאוד ותורמים לנו בימים קרים במיוחד. גם הציניקנים ביותר יסכימו – יש משהו באוכל מנחם.

תבשילים ארוכים

חברנו החמין חוזר לבקר בחורף, ואין מאושרים מאיתנו. חמין הוא כבר מעבר לאוכל, הוא ממש סוג של אירוע שכולם שמחים לקחת בו חלק. כמו החמין, כל התבשילים האיטיים והארוכים מתאימים לחורף ומרפדים את הבטן בחום וכל טוב. התבשילים הארוכים נחשבים לרוב למאכלים כבדים יותר ולכן מומלץ לאכול אותם בסוף היום או בסוף השבוע אם אתם מעדיפים להשאר עירניים במהלך יום העבודה.

משקאות חמים

המקביל לשייקים המרעננים של הקיץ הוא המשקה החם. זה הזמן להיות יצירתיים ולהכין לעצמכם את כל מה שנעים לשתות בבית הקפה. אפשר לקנות אבקת צ'אי ולהכין בבית, סחלב חם וחליטות תה. למשקיעים שבינינו אפשר להכין שוקו חם משוקולד אמיתי, עם קצפת וכל מה שרק בא לכם.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה