פתרונות RFID על תגי וקוראי קירבה



RFID היא טכנולוגיית זיהוי ייחודית, העושה שימוש בתדרי רדיו.

היא משמשת לצורך איתורם של חפצים שונים באופן אלחוטי, ללא צורך במגע ישיר מול האובייקטים שאנחנו מעוניינים לזהותם. טכנולוגיית ה-RFID הומצאה בשנות ה-60, וכיום היא נמצאת במגמת פיתוח מואצת.

בעבר, טווחי הקריאה של טכנולוגיית ה-RFID  היו מצומצמים והיא הייתה יקרה מאוד. הודות להתפתחויות טכנולוגיות מתקדמות, המאפשרות בין היתר לבצע מזעור שבבי, עלות זו פחתה באופן משמעותי וטווחי הקריאה שלה השתפרו פלאים. את טכנולוגיית ה-RFID  ניתן למצוא כיום במגוון יישומים שונים, וביניהם בתחומי לוגיסטיקה, אחסנה, ניהול מלאי ואפילו בתחום הרפואה. 

ברוב סוגי מערכות ה-RFID, קיימים  שני מרכיבים מרכזיים: 

  • ·      תגי או כרטיסי קירבה (RFID Tags/Cards): תגים וכרטיסים מיוחדים, הפועלים בטווח נרחב של תדרי רדיו. הם מגיעים במגוון גדלים וצורות, ומכילים שבב זיכרון ייעודי המאחסן ומשדר נתונים לקוראי קירבה. האנרגיה המגיעה לשבב, דרך השדה האלקטרומגנטי, היא זו המאפשרת את שידורם של הנתונים. 
  • ·      קוראי הקירבה (RFID Readers): קוראי קירבה הם רכיבים ייחודיים בעלי אנטנה פנימית או חיצונית. ניתן למצוא כיום קוראי קירבה מתקדמים במיוחד, המסוגלים להתחבר אל יותר מרק לאנטנה אחת. קורא קירבה (או קורא RFID), מייצר שדה אלקטרומגנטי בתדרים של ,125Khz 900Mhz  או 13.56Mhz. תגי קירבה המקבלים אנרגיה מספקת ונמצאים בטווח קורא הקירבה, משדרים אליו חזרה את המידע השמור בהם.

היקפו של השדה האלקטרומגנטי הנוצר, יהיה תלוי בצורתה של האנטנה וביכולת ההספק של קורא הקירבה. קיימים קוראי קירבה, אשר מתחברים ישירות  למחשב באמצעות כבל תקשורת. לעומת זאת, ישנם קוראי קירבה אלחוטיים הפועלים באמצעות טכנולוגיות ה-WIFI  ו ה-BLUETOOH. בנוסף, קיימים  גם קוראי קירבה המתאימים במיוחד למסופונים ניידים.

הנה דוגמאות לשני סוגים של תגי RFID:

  • ·      תגים פאסיביים (Passive Tags): תגי ה-RFID הפאסיביים, נחשבים לתגי הקירבה השכיחים ביותר. הסיבה לכך אגב, נובעת מעלותם הנמוכה. אין להם מקור פנימי ליצירת כוח, והאנרגיה שהם צריכים בכדי לפעול מגיעה מן השדה האלקטרומגנטי של קורא הקירבה. 
  • ·      תגים אקטיביים (Active Tags): לעומת התגים הפאסיביים, בתגי ה-RFID  האקטיביים קיים מקור כוח פנימי (שהוא לרוב סוללה), המאפשר להם לבצע קריאה בטווח של עד מאות מטרים (וזאת לעומת התגים הפאסיביים, אשר מגיעים לטווחים קצרים ברמת סנטימטרים ספורים או קצת יותר ממטר).

אחד מיתרונותיה הבולטים של טכנולוגיית ה-RFID, הוא יכולת הביצוע המהיר של העברת המידע. בנוסף, הודות לרמת אמינותה הגבוהה, היא מאפשרת הטמעת מידע אישי ורגיש ללא חשש.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה