ועד בית לא מתפקד הוא בעייתי



כל מי שגר בבניין שבו גרים כמה דיירים מכיר את תחושת התסכול שמלווה את הדיירים נוכח העובדה שהם משלמים את דמי ועד הבית אך ועד בית לא מתפקד הם אינם מבצעים את המשימות שהוטלו עליהם בתוקף תפקידם.

תפקידיהם של אנשי ועד הבית

חברי הועד אחראים על כך שכל מעטפת השירותים בבניין תפעל כיאות. מהחלפת נורות שרופות, דרך הסכם עם מנקה לביצוע ניקיון בכל קומות הבניין, הלובי והמעלית אחת לכמה ימים, הגעה קבועה של גנן לטיפול בצמחיה ובכל המתקנים המשותפים כמו איטום במועד של הגג המשותף, טיפול במאגר המים, דודי השמש, אספקת הגז לצובר ועוד.

אחזקה שוטפת תשמור על יופיו ותקינותו של הבניין בכל קומותיו וכך יישמר ערכן של הדירות המצויות בו.

חברי ועד הבית הם בדרך כלל אנשי בעלי ידע וחוש טכני המודעים לאופן הפעלתם של המתקנים השונים הקיימים בבניין כמו מערכות המים, החשמל, המעלית הגנרטור וכו'. באופן טבעי בבניינים הקיימים שנים רבות כמות התקלות היא גדולה יותר וכך גם הוצאות התחזוקה. לעומת זאת בבניינים חדשים קיימות מערכות חדשניות המצריכות ידע בפיקוח ובקרה על תיפעולן התקין לאורך כל השנה.

בבניינים שבהם ועד הבית אינו מבצע את המוטל עליו, רואים זאת מיד שנכנסים ללובי.

ועד בית לא מתפקד

אם ועד הבית לא מתפקד , אינו מגייס מנקה קבוע שיגיע לפחות פעמיים בשבוע, ינקה את הלובי, המעליות וגרמי המדרגות, ניירות כמו דפי פרסום ייראו זרוקים בכל מקום, הפחים יהיו גדושים בזבל ואף אחד לא יפנה אותו. מעבר לכך, ועד הבית אינו מטפל בנושאים אקוטיים בבניין הדורשים טיפול מידי כמו מעלית תקועה, שלוליות מים שמצטברות על הגג כיוון שמי הגשמים אינם יורדים מהגג למטה עקב המרזבים הסתומים וקיים חשש שהמים הללו יתחילו לחלחל לדירות בקומות העליונות.

גביית דמי ועד הבית

ברוב הבניינים גובים המחאות דחויות בתחילת השנה עבור כל השנה. אם ועד בית לא מתפקד  ואינו דואג לגביה מכל השכנים הוא לא יוכל גם לשלם לספקים כמו איש הניקיון, הגנן, ביטוח עבור המעלית ותשלום למהנדס המבצע פעמיים בשנה בדיקה של תקינות המעלית, הזמנת זיפות במועד, טיפול בבעיות אינסטלציה וכו'.

אם ועד הבית אינו ממלא את תפקידו, אין ברירה אלא לכנס פגישה של כל השכנים לדיון דחוף במצב שלא יכול להימשך כך יותר.

יש כמה אפשרויות על הפרק:

  • בחירת ועד בית חדש של אנשים שיהיו מסורים למשימה שיקבלו על עצמם, יבצעו גביה במועד באמצעות המחאות או חיוב כרטיסי האשראי ויטפלו בכל הנושאים שעל הפרק.
  • ליצור קשר עם אחת מחברות הניהול המבצעות את תפקידם של ועדי הבתים באופן רוחבי בבניינים רבים כך שיש להם ידע וניסיון רב . הם אלה שיגבו את כל הכספים מכל הדיירים, יפעילו את אנשי התחזוקה שלהם לניקיון וגינון שוטף ובעלי מקצוע לביצוע עבודות יזומות על פי צורך, כמו איטום הגג, דליפת גז, פיצוץ בצנרת המשותפת, הקטנת עלויות שוטפות וכו'.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה