הגיע הזמן שתכירו את תחום ה-Power BI



הארגונים של ימינו צריכים להתמודד עם מגוון עצום של נתונים המגיעים אליהם. על מנת להחזיק את הראש מעל המים ולדעת להתנהל ביעילות, מנהלי ארגונים רבים מחפשים כלים יעילים לכל הנתונים הנמצאים ברשותם. רק כך הם יוכלו להשתלט על הנעשה בשטחם. בימינו קיימים כלי בינה מלאכותית ההופכים את העבודה בארגון לנוחה יותר.

 

הכוח של Power BI

חברת מייקרוסופט פיתחה כלי לניהול נתונים הנקרא Power BI. כפי שמרמז שמו, כלי זה מבוסס על טכנולוגיית הבינה המלאכותית והוא נועד לנתח את המידע הארגוני ביעילות, כך שהחברות השונות המתחרות בשוק יוכלו לקבל את ההחלטות הנכונות עבורן. הכלי יכול לשאוב את המידע ממקורות שונים כמו בסיס הנתונים, שירותי ענן ועוד. כלי עוצמתי זה נועד לשרת הן את הארגונים הקטנים והבינוניים והן את הארגונים הגדולים.

כמו כן, ל-Power BI ישנם 4 כלים עיקריים:

  • Power Query – מסייע לגשת לכל מידע רצוי.
  • Power Pivot – נועד לייצר את מודול הנתונים ולקשר בין הנתונים המתקבלים ממקורות שונים.
  • Power Map – מציג מידע אשר מבוסס על מיקום גיאוגרפי.
  • Power View – מציג נתונים בזמן אמת.

מדוע כדאי לדעת להשתמש ב-Power BI?

ארגונים רבים מתאימים את אופן העבודה שלהם לכלי ה- Power BIולא בכדי. כל מי שמשתמש בכלי הזה יכול ליהנות מיתרונות בלתי מבוטלים:

  • חיסכון בעלויות – מדובר בכלי זול יחסית המכיל שורה ארוכה של שירותים והטבות. Power BI קל להתקנה וניתן ליישם אותו. כמו כן, ניתן להתקין את הלוחות עבור כמה משתמשים.
  • אפשרויות מגוונות – אם אינכם מרוצים מהתצוגה הנוכחית של הדו"ח או שקריאת הנתונים אינה ברורה לכם דיה, תוכלו לשנות את ההגדרות המופיעות בכלי.
  • הכול תחת קורת גג אחת – לכל ארגון יכולות להיות מערכות ניהול נתונים משלו, אך דווקא מערכת Power BI מאפשרת להציג את כל סוגי הנתונים בכפיפה אחת.
  • פתוח לכל המשתמשים – הממשק של Power BI נוח לקריאה עבור כולם, כך שגם העובדים החדשים בארגון יוכלו ללמוד להשתמש בו תוך זמן קצר.
  • גישה נוחה מכל מקום – ניתן לצפות בדוחות של הכלי לא רק מהמחשב של המשרד, אלא גם ממכשירי המובייל. כך שעובדים יכולים לעיין בדוחות מהטאבלט או מהסמארטפון כשהם נמצאים בדרכים.
  • כלי מאובטח – במייקרוסופט מבינים את החשיבות הגדולה שבאבטחת מידע ונתונים. Power BI מבוסס על טכנולוגיית אבטחת המידע של Microsoft Azure הפועלת בתחום אבטחת מחשוב ענן.

נרשמים ללימודים

קורס Power BI נועד להעניק למשתתפיו את הידע התיאורטי והמעשי שיסייע להם לגשת בקלות וביעילות לנתוני הכלי. בסיומו של הקורס יידעו הבוגרים כיצד לייבא את הנתונים ממקורות שונים, להקים מודול נתונים ולקשר בין הטבלאות, לייצא דוחות ברמה גבוהה, כתוב מדדים ב-DAX, לחקור נתונים, לדאוג לאבטחת המידע של הם ועוד. על מנת להתקבל לקורס, יש צורך להפגין שליטה באקסל ברמה גבוהה ולהבין את מערכת בסיס הנתונים.

אפשרויות תעסוקה לאחר הקורס

תחומי הבינה המלאכותית, וביניהם גם פיתוח Power BI, הם מבין התחומים המבוקשים ביותר בימינו. בוגרי לימודי Power BI יכולים להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה, לצבור ותק וניסיון ועמם גם עליה בשכר. כך לדוגמה, עובד בעל ניסיון של שנה אחת יכול להרוויח בין 17 ל-20 אלף בחודש, בעוד עובד שיש לו כ-4 שנות ניסיון בתחום יכול להרוויח גם 25 אלף שקלים בחודש.

לאחר קורס Power BI נפתחות בפני הבוגרים אפשרויות תעסוקה במקומות עבודה מגוונים שבהם יש צורך באנליסט בינה מלאכותית, דוגמת נמל התעופה, תעשיות, חברות הייטק, ארגונים ממשלתיים ועוד.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה