איך מתמודדים עם כתמים בסלון מבד



הכתבה נכתבה בשיתוף: אוז'לבו איציק - קלינטק ניקוי ספות

השקעתם ברכישת ספה, כדאי שתדעו כי ניקוי ספות טוב הוא דבר שנעשה בקפידה ולא סתם עם מים וסבון, ושלא כל חומר ניקוי לספות בד  מתאים לספה שלכם בהכרח. אז איך מנקים ספות נכון?

הספה ממוקמת במרכז הבית ואי אפשר לפספס אותה, היא מהווה חלק נכבד בעיצוב החלל ואם היא נראית ישנה ומרופטת, זה מקרין על כל הבית.

סוף מעשה במחשבה תחילה

המשפט היהודי שאומר כי סוף כל מעשה הוא במחשבה תחילה נכון להרבה תחומים בחיים, כולל ניקוי ספות. כל ספה עשויה מבד אחר ולכל בד דרך תחזוקה שונה וניקיון אידיאלי שונה. יש ספות מתלכלכות מהר ויש ספות שלא סופגות כתמים, יש בדים שקל לנקות ובדים שקשה מאוד להסיר מהם לכלוך. בדקו היטב את סוגי הבדים והתאימו אותם לצרכים שלכם. בבית שיש בו ילדים קטנים שנוטים לקפוץ על הספה או לגעת בה בידיים לא בהכרח נקיות, לדוגמא, עדיף שתהיה ספה מבד שאינו סופג לכלוך וקל לניקוי. בבית של אנשים בוגרים, לעומת זאת, שכמעט ולא מארחים או מארחים את בני גילם, אפשר בהחלט להעמיד ספה עם בד שיותר קשה לנקות ולהסתפק בניקוי מקצועי של הספה פעם בשנה.

כשאתם מגיעים לרכישת הספה הקפידו לבדוק את הוראות היצרן לגבי הניקוי והתחזוקה והקפידו עליהן כדי לשמור על הספה לאורך זמן.

מה עושים כשיש כתם על הספה?

כתם על הספה הוא לא סוף העולם וברוב המקרים ניתן להוריד אותו בעצמכם. מעבר להוראות היצרן, יש כמובן הבדל בטיפול בכתם בהתאם למיקומו ולמידת הבולטות שלו. אם הכתם במקום נסתר ניתן לטפל בו באופן מידי, בהתאם להוראות היצרן. אם הכתם נמצא במקום בולט כדאי לנקוט במשנה זהירות כדי לא להגדיל אותו בטעות וכדי לא לפגוע בצבע הספה המקורי. גם אם פעלתם לפי הוראות היצרן כדאי תמיד לנסות כל חומר לניקוי ספות בד בפינה נסתרת של הספה לפני שפונים לטיפול בכתם במקום מרכזי. בכל מקרה תמיד כדאי ומומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום של ניקוי ספות.


ניקוי ספות יסודי – טיפול מקצועי

גם אם אתם מקפידים על ניקוי הספה שלכם באופן קבוע אחת לשבוע בעזרת שואב אבק ומנקים כל כתם מיד כשאתם מבחינים בו, אחת לשנתיים בערך כל ספה צריכה ניקוי יסודי יותר, ניקוי שרק חברה מקצועית של ניקוי ספות יכולה לספק. למה צריך ניקוי מקצועי וכל כמה זמן – במאמר שלפניכם.

לכלוך הוא חלק מהחיים

לכלוך הוא חלק מהחיים, וגם אם אתם מקפידים על ניקיון בדרך כלל, לאורך הזמן מצטבר לכלוך במקומות שונים, כולל על הספה. גם אם אינכם סובלים מהפרעת ניקיון אובססיבית-קומפולסיבית (OCD), תוכלו לראות לאחר זמן מה כהות במקומות שונים של הספה, בעיקר על מסעדי הידיים, ובמקומות בהם העורף נוגע במשענת הגב.

הכתמים הנראים לעין נוצרים בעיקר בגלל הפרשות גוף שונות כמו זיעה או שומן טבעי שנמצא על העור, אבל גם חלקיקי פיח שנמצאים באוויר, עשן סיגריות במידה ומעשנים בבית, אבק, שערות, ושאריות של כתמים שהוסרו. את הלכלוך הזה עדיף להשאיר בידי חברת ניקוי ספות מקצועית, ולהזמין אותה אחת לשנתיים בערך כדי לבצע ניקוי יסודי שיחזיר למערכת הישיבה שלכם את המראה הרענן ויאפשר לכם ליהנות מהספה שנים רבות.

תהליך הניקוי

תהליך הניקוי כולל שימוש בחומרים מקצועיים וחומר לניקוי ספות מבד שלא ניתן למצוא בסופר מרקט הקרוב לביתכם. הציוד המקצועי של חברות ניקוי ספות, כמו גם חומרי הניקוי בהם משתמשים בחברות אלה, ייעודיים לניקוי ספות, וכאשר הם נמצאים בשימוש של אנשי מקצוע הם מבטיחים להשאיר את הספה שלכם (כמעט) כמו חדשה.

תהליך הניקוי עצמו אורך כשעתיים, ומתבצע בבית הלקוח, כמובן. לאחר סיום הניקוי יש להימנע מישיבה על הספה למשך 10-12 שעות.

בחירת חברת הניקוי

מכיוון שניקוי לא מקצועי של הספה עשוי לגרום לה נזקים, ואף להרוס אותה לחלוטין במקרים קשים במיוחד,  חשוב להקפיד בבחירת החברה שתנקה את הספה שלכם. כדי להימנע מבעיות כמו התפתחות עובש ופטריות בריפוד, סימני התייבשות, התכווצות הבד ועוד, חשוב להקפיד לעבור עם חברת ניקוי ספות שיש לה מוניטין בתחום ומעסיקה אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים.

צרו קשר איתנו לכל שאלה  073-70-55-305, קלינטק ניקוי ספות


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה