החיתוך בלייזר נכנס לשימוש נרחב גם בעולם העיצוב והאומנות



ההתפתחויות בתחומים שונים בעולם הייצור מביאות את הטכנולוגיות החדשניות והמתקדמות ביותר לפתחן של אוכלוסיות אשר בעבר לא בהכרח היו חשופות לטכנולוגיות אלו.

דוגמה טובה לכך היא טכנולוגיית החיתוך בלייזר, אשר בשנים האחרונות החלה לשמש מגוון רחב של בעלי מקצוע ואנשים מתחומים שונים, ועבור מטרות שונות ומשונות. בעוד רק לפני כמה עשורים ספורים חיתוך בלייזר היה נחלתם הבלעדית כמעט של מהנדסים ושל מפעלים העוסקים בתעשיות כבדות ו/או מתקדמות ביותר, כיום ניתן לבצע חיתוך צורני בלייזר על פי הזמנה ובעלות נמוכה יחסית. מצב זה מנגיש את החיתוך בלייזר גם עבור תחומים רבים נוספים, ובפרט עבור תחומי העיצוב (ובמיוחד עיצוב פנים וחוץ), עולם האדריכלות ותחומים שונים ומסקרנים בעולם האומנות.

מוצרים אומנותיים בייצור אישי ושימוש באמצעים מתקדמים לעיצוב הבית

אחד השינויים הבולטים של השנים האחרונות בעולם הייצור הוא כאמור ההנגשה של חיתוך בלייזר למגוון רחב של צרכנים ולקוחות. במסגרת תהליך זה, ניתן לבצע הזמנות של סדרות קטנות ובינוניות של פריטים, ובמקרים מסוימים אף הזמנות חד פעמיות של פריט יחיד ובודד, בחיתוך צורני בלייזר. בעוד בעבר נהגו להשתמש במכונות חיתוך בלייזר בעיקר עבור סדרות ייצור גדולות של תעשיות מפותחות וכבדות למיניהן, כיום ניתן לבצע הזמנה פשוטה ומהירה, ובתוך זמן קצר לקבל את המוצר אשר יוצר באמצעות חיתוך בלייזר, וכל זה בעלות נמוכה ביותר ביחס לעבר, אפילו העבר הקרוב יחסית.

כתוצאה ממצב עניינים חדש זה, ניתן למצוא מגוון רחב של אומנים מסוגים שונים, הנעזרים בטכנולוגיית החיתוך הצורני בלייזר לצורך עבודתם. כמובן שלאומנים פלסטיים למיניהם יש הרבה עניין ביתרונות שמציע החיתוך בלייזר, אך השימוש בטכנולוגיה זו בעולם העיצוב והאומנות אינו מוגבל אך ורק לאומנים היוצרים אומנות פלסטית "מופשטת" יחסית. תחת זאת, ניתן למצוא למשל אומנים העוסקים בעיצוב פנים או חוץ, הנעזרים בטכנולוגיה זו על מנת להזמין בדיוק את הפריטים בהם הם מעוניינים, פריטים אשר אינם קיימים במציאות כרגע, אך באמצעות תכנון פשוט, הזמנה מהירה וייצור במקום המתמחה בחיתוך צורני בלייזר, הופכים למוחשיים וזמינים עבור אותו אומן/מעצב.

טכנולוגיית החיתוך בלייזר משמשת אומנים למיניהם הן עבור אומנות "גרידא" (כלומר – יצירות אומנו לשם היצירה, ולא במסגרת של עיצוב "פרקטי") והן עבור עבודות מעשיות יותר, דוגמת עיצוב בתים, משרדים או חללי עבודה, בנייה של תערוכות מסוגים שונים ועוד.

אחד היתרונות המהותיים של טכנולוגיה זו ההופכת אותה לנגישה ואטרקטיבית כל כך עבור אומנים ומעצבים למיניהם, היא האפשרות לבצע חיתוך עץ בלייזר, חיתוך פלסטיק בלייזר וחיתוך של שלל חומרים נוספים באמצעות טכנולוגיה זו, המציעה כאמור רמת דיוק, גימור ומהירות ייצור בהם קשה מאוד להתחרות. לכן, גם אם אותו אומן או מעצב בוחר לעבוד בפרספקס, בפלסטיק מסוג זה או אחר, בעץ או במתכת, הוא יכול לתכנן, לעצב, להזמין ולקבל את הפריט הרצוי בצורת החיתוך המדויקת והמהירה ביותר שיש, עשוי מכל אחד מהחומרים הללו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה