פינוי פסולת בניין



תהליכי בנייה מלווים תמיד בפיזור של פסולת ואשפה בכמויות רבות סביב האזור שבו בונים. פסולת זו נוצרת בעקבות שימוש בחומרי הגלם לצורך הבנייה, וישנה חובה לפנות אותה על מנת לאפשר לאזרחים להמשיך ולנהל חיים תקינים.

פינוי פסולת בניין מחייב שימוש בכלים תעשייתיים מיוחדים, ובהעברת החומרים המסולקים עצמם אל מקום שנועד עבור הצורך הזה.

מדוע חשוב לבצע פינוי פסולת בניין?

אזורים המצויים בתהליך של שיפוצים או בנייה, בדרך כלל ממוקמים בתוך אזור מיושב שמתנהלים בו חיים רגילים. מסיבה זו, סלילת כבישים, הקמת בניין, יציקת מדרכות וכדומה – תהליכים אלו "עוצרים" את החיים ומפריעים לתנועה. פינוי הפסולת מהבניין הנבנה או מכל תהליך אחר שבו נעשה שימוש בחומרים כמו סלעים, טיט, בטון וכדומה הוא הכרחי, אם כן, הן להמשך ניהול תקין של פעולה הבנייה עצמה והן בכדי שהתהליך יתרחש ואף יסתיים באופן שהכי פחות יפריע למי שמתגורר באזור.

מה ניתן לעשות בכדי לסלק את פסולת הבניין הזו?

מכיוון שמדובר בחומרים שאינם אשפה סטנדרטית אלא בחומרי בניין תעשייתיים שהם גם כבדים במיוחד, הם כשלעצמם עלולים להוות סכנה לציבור ואסור שיישארו חשופים לעוברים והשבים באופן שיסכן את בטיחותם. פינוי פסולת בניין חייב להתבצע, קודם כל, אל תוך מכולה ייעודית גדולה, בכדי לאסוף ולצבור את הפסולת ב"כלי" עמוק דיו שלא ניתן לגעת בתוכנו בלי להתאמץ. לאחר הצטברות החומרים ומילוי המכולה, פינוי הפסולת של הבנייה נעשה באמצעות העברת המכולה אל אתרי הטמנה המיועדים בדיוק למטרה זו.

האופן שבו מועברת הפסולת אל המכולה עשוי להשתנות מפעם לפעם, בהתאם לסוג חומרי הגלם שנעשה בהם שימוש וכן מיקום האזור שבו בונים: כאשר עושים שיפוצים בקומה גבוהה בבניין דירות, למשל, פינוי פסולת בניין ייעשה באמצעות "שרוול" היישר מהגובה אל המכולה, וכך לא יסכן את האזרחים.

האם כדאי להשקיע בעניין פינוי פסולת הבניין על ידי חברה קבלנית?

לא ניתן להעביר באופן ידני את האשפה המצטברת בעקבות תהליך בנייה אל המכולה ואתר ההטמנה, בטח שלא כאשר מדובר בכמויות גדולות ובחומרים כמו מרצפות, אבנים ושלל חומרי גלם אחרים המשמשים בתעשייה זו. הסיבה היא הן הקושי הרב בעצם ביצוע הפעולה ללא סיוע מכונות, והן בסיכון להיפצע תוך כדי התהליך.

ישנן מכונות מיוחדות וכלי רכב ייעודיים עבור פינוי פסולת בניין, והם מופעלים על ידי אנשים שקיבלו רישיון על מנת לבצע את התפקיד הזה. חברות קבלניות העוסקות בתחום הפינוי של האשפה בזמני שיפוץ ובאזורי בנייה, מגיעות עם כל הציוד הנדרש על מנת לבצע את פעולת הסילוק באופן היעיל, המקצועי וכמובן גם הבטוח ביותר. עלות השירות עשויה להשתנות בהתאם לצרכים הספציפיים בכל אזור בנייה, אך אין ספק שההשקעה הכלכלית משתלמת ותחושת הביטחון בזכות העברת הפעולה הזו למקצוענים בעלי ניסיון רב בתחום, שוות את המחיר ומורידות דאגות רבות מהראש.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה