עומדים לקחת משכנתא? תנו לנו לעשות לכם סדר



האם מצאתם את דירת החלומות שברצונכם לרכוש מקבלן או מאדם פרטי? זקוקים למשכנתא נוחה עם ריבית אטרקטיבית? האם ידעתם כי בעזרת ייעוץ משכנתאות תוכלו לחסוך עשרות אלפי שקלים או יותר מסכום ההחזר הסופי לבנק?

ובכן, לא כל יום לוקחים משכנתא מהבנק, ישנם גורמים רבים אליהם חייבים להתייחס כדי לקבל החלטה פיננסית שקולה ונבונה, ואין לוותר על ייעוץ כדי לבחור במסלולים שונים ולהרכיב תמהיל משכנתא מותאם אישית.  

אם גם אתם עומדים לקחת משכנתא בקרוב, אנו עומדים לשירותכם ונשמח לעשות לכם סדר בנושא ולסייע לכם לקבל את המשכנתא המתאימה והאטרקטיבית ביותר עבורכם.

תכנון המשכנתא

כאשר אתם מעניינים לקחת משכנתא כדי לרכוש דירה או נכס אחר למגורים או לצורך השקעה, נגלה בפניכם עולם חדש ומלא במושגים חשבונאיים וכלכליים. רבים מהלווים מגיעים לפגישה עם יועץ המשכנתאות בבנק בלי לחקור וללמוד את הנושא לעומק, ולמעשה הם אינם מבינים מושגים רבים בהם היועץ משתמש. זהו מתכון בטוח לטעויות, אך את הטעות אתם תשלמו ולא הבנק שרק מרוויח מחוסר הידע של הלווים.

חשוב לזכור כי משכנתא היא הלוואה לטווח ארוך, לעיתים לתקופה של 20-25 שנה, ובמקרים מסוימים עד 30 שנה. בתקופת חיי ההלוואה דברים רבים עשויים להשתנות בחייכם ובכלכלה המקומית והעולמית. כך לדוגמה, כיום הריבית במשק נמוכה ונמצאת בשפל חסר תקדים, לכן רוב הלווים בוחרים מסלולים בהתאם, ביניהם מסלול בריבית פריים הנחשב לכוכב המשכנתא של השנים האחרונות. כמו כן, לבטח אתם מתכננים להרחיב את המשפחה, כלומר ההוצאות החודשיות שלכם צפויות לעלות בשנים הקרובות, ויתכן ואתם ממתינים לסכום כסף העומד להשתחרר בקרוב ובעתיד הנראה לעין.

יועץ משכנתא מנוסה ומקצועי מתכנן עבורכם את המשכנתא ומסייע לכם לבנות תמהיל הלוואה הכולל מספר מסלולים בהתאם ליכולת ההחזר שלכם, סכום ההלוואה ולפי פרמטרים חשובים נוספים. כדאי לדעת כי הבנקים מציעים ייעוץ משכנתאות חינמי, אך היועצים שלהם משרתים את האינטרסים של הבנק המעסיק אותם, לכן יש מקרים בהם יכוונו אתכם לבחור מסלול מסוים שאינו בהכרח מתאים לכם אך הוא נחשב לרווחי ולמשתלם עבור הבנק.

איזה משכנתא כדאי לקחת?

ישנם שיקולים רבים אליהם יש להתייחס בעת לקיחת משכנתא מהבנק, למשל סכום ההלוואה וגובה ההחזר החודשי. לפני שאתם מתחייבים למשכנתא מבנק זה או אחר, עליכם לבדוק האם באפשרותכם לגייס את ההון העצמי הנדרש, בהתאם למגבלות שהחליט בנק ישראל.

אם אתם רוכשים דירה ראשונה למגורים עליכם לגייס הון עצמי של 25% לפחות, משפרי דיור נדרשים להון עצמי בשיעור 30% משווי הנכס, ומשקיעים יכולים לקבל עד 50% מימון. לכן, יש מקרים בהם יועץ משכנתאות ימליץ לכם להמתין עם רכישת הדירה, לחסוך כסף בצד כדי לגייס את ההון העצמי, ורק אז להתחייב להלוואה לטווח ארוך.

בנוסף, הבנקים בוחנים את יכולת ההחזר שלכם, בהתחשב בשינויים במצב המשפחתי, בעבודה וברמת ההכנסה. ההמלצה היא לא להתחייב להחזר חודשי גבוה מדי, ומומלץ שההחזר לא יעלה על 25% מסך ההכנסה הפנויה. כדאי לדעת כי יועץ משכנתא מנוסה ואמין ימליץ לכם לקחת משכנתא נמוכה ככל הניתן, לתקופה הקצרה ביותר בהתאם ליכולות הפיננסיות שלכם. הסיבה לכך היא פשוטה, ככל שסכום ההלוואה נמוך יותר וככל שתקופת ההחזר קצרה יותר – כך תיהנו מריביות נמוכות ואטרקטיביות ומתנאים נוחים.

כדאי גם לבדוק האם אתם זכאים לסיוע ממשרד השיכון והבינוי, כך תיהנו ממשכנתא בתנאים משתלמים יותר, למרות שהבנקים יכולים להציע לכם תנאים טובים יותר, אם תפעלו נכון.

סדר פעולות בדרך לקבלת המשכנתא

כדי למזער סיכונים ועל מנת לקבל החלטה פיננסית אחראית ושקולה, כדאי לפעול לפי השלבים הבאים:

  • תכנון פיננסי בעזרת יועץ משכנתאות פרטי.
  • קבלת אישור עקרוני למשכנתא ממספר בנקים.
  • פתיחת תיק משכנתא והצגת ביטחונות נדרשים לפי דרישת הבנק.
  • בניית תמהיל משכנתא הכולל לפחות 2 מסלולים, בעזרת היועץ המנוסה.
  • מכרז משכנתא בין מספר בנקים, עדיף בעזרת היועץ.
  • ניהול מו"מ כדי לשפר תנאים, להוזיל ריביות ולהפחית עמלות שונות.
  • השוואה בין כל ההצעות שהבנקים הציעו ובחירת תמהיל משכנתא מנצח עבורכם.
  • סבב נוסף של מו"מ עם הבנקים השונים כדי לנסות לשפר תנאים.
  • חתימה על חוזה המשכנתא בבנק הנבחר.

בעזרת היועצים המנוסים שלנו תוכלו גם אתם לקבל משכנתא נוחה ואטרקטיבית, בהתאמה מושלמת ליכולת החזר שלכם, ולפי תכנון פיננסי מדויק. היועצים שלנו יעשו לכם סדר וילוו אתכם לכל אורך הדרך, עד קבלת המשכנתא הטובה והמתאימה ביותר עבורכם.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה