פספורט לאירופה



ישראלים רבים מחפשים את הפתח אל העולם הגדול, כשהעולם הגדול מתחיל מבחינתנו ביבשת אירופה. אם בעבר השגת פספורט לאירופה היתה לא פשוטה והתאפשרה רק עבור ישראלים ממוצא אשכנזי שסבם או סבתם היו אזרחי מדינות אירופאיות לפני מלחמת העולם השניה, עבור ישראלים ממוצא מזרחי היתה אפשרות זאת בלתי אפשרית כמעט לחלוטין.

 

מה הקשר בין יהודים ממוצא מזרחי לאירופה?

כשאומרים מוצא מזרחי אכן נראה שאין קשר לאירופה. הדבר לחלוטין לא נכון. ישנו קשר עמוק לאירופה רק שהוא ניתק הרבה לפני מלחמת העולם השניה. ישראלים ממוצא מזרחי, לפחות יהודי צפון אפריקה, טורקיה ויוון, מוצאם ביהדות ספרד שגורשה ממנה ב- 1492. רבים ממגורשי ספרד התיישבו בפורטוגל וגורשו גם ממנה לאחר מספר שנים. זה הקשר של יהודים אלה לאירופה והיום ממשלות ספרד ופורטוגל עושות צדק עם אותם צאצאים של מגורשי ספרד ומאפשרות להם לקבל פספורט לאירופה באמצעות קבלת אזרחות בספרד או פורטוגל, כשפורטוגל עשתה את התהליך לקל יותר. לכן, היום, ישראלים ממוצא מזרחי מגישים בקשה לפורטוגל.

איך מוציאים דרכון לפורטוגל?

הוצאת פספורט לאירופה במסלול הפורטוגלי כרוך בהגשת בקשה לממשלת פורטוגל. ישנו מאגר של שמות משפחה שידועים בפורטוגל ככאלה המצביעים על היותו של אדם נצר למגורשי ספרד. המוצא הפורטוגלי או הספרדי אינו אומר רק סבא או סבתא אלא יכול לבוא לידי ביטוי דורות רבים אחורה. לכן לרוב יש "לחפור" על מנת להוכיח את הקשר, מה שדורש לא מעט עבודה. את הבקשה יש להגיש כשהיא מנוסחת היטב וכוללת את כל המסמכים הנדרשים כמו תעודת לידה ותעודת יושר מהמשטרה המוכיחה שאתם ללא עבר פלילי. גם אם אתם ממוצא ספרדי, התהליך יכול להיות מורכב לאדם הפועל לבד ולכן כדאי לעשות זאת בעזרת בעלי ניסיון בתחום- חברות העוסקות בכך.

היעזרות בחברה מקצועית- צעד כלכלי נבון

נכון, אפשר לנסות "לחסוך" ולפעול לבד אך לטווח ארוך מדובר על צעד שאינו כדאי מבחינה גם כלכלית. החברות העוסקות בתחום: פספורטים, Passportunity, פספורטינג, איזי פספורט, אירו פספורט יקצרו את התהליך משמעותית ויחסכו לכם זמן וכסף. עם הצוות הרב תחומי הכולל משפטנים הבקיאים בכל החוקים הרלוונטיים, גנאלוגיים המתמחים בחקירת שורשים ומוצא, צוות שנמצא בפורטוגל ואחראי לתפעול העניין מול הרשויות וכמובן אנשי שירות לקוחות העומדים לרשותכם קבלת הזכאות לפספורט לפורטוגל המהווה פספורט לאירופה תתקדם הרבה יותר מהר ותביא אתכם אל המטרה ללא סיבוכים מיותרים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה