ניתוח אף – מהי מטרת הניתוח וכמה זמן החלמה ? כל מה שרצית לדעת!



האף שלנו מושך אליו לא מעט תשומת לב, בעיקר לנוכח המיקום שלו במרכז הפנים. כשאנחנו חושבים שהוא ארוך מדי, לא מספיק ישר או באופן כללי לא מרוצים מהגודל והמבנה של האף, ניתן לפנות לפתרון כירורגי - ואכן רבים ורבות נעזרים ונעזרות בכירורג פלסטי מנוסה שיודע כיצד להעניק לכל אף את המראה המחמיא ביותר בהתאם למבנה הפנים ולרצונותיהם של המטופלים. בעמוד זה תמצאו מידע מפורט ומקיף אודות ניתוחי אף, כך שתוכלו לדעת האם הליך זה מתאים גם לכם והאם כדאי להגיע למפגש ייעוץ אישי אצל כירורג פלסטי מיומן.

 

מה כולל ניתוח אף?

ניתוח אף הוא אחד הניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר, ביחד עם הגדלות חזה ושאיבות שומן. העובדה שנשים וגברים רבים כבר שינו את האף שלהם באמצעות ניתוח, ובנוסף הידיעה שבמקרים רבים המנותחים הם צעירים עוד לפני צבא, גורמות לניתוח האף להיתפש כהליך פשוט יחסית.

גם התוצאות המוצלחות תורמות לעניין הרב, וכשאתם מפקידים את האף שלכם בידיים מיומנות ניתן להיכנס לחדר הניתוח בראש שקט לחלוטין - אבל גם כך כדאי כמובן לדעת כיצד מתבצע ניתוח אף.

השלב החשוב ביותר מתרחש עוד לפני תחילת הניתוח - והוא התכנון ותיאום הציפיות. בניגוד לניתוחים פלסטיים אחרים שבהם השינויים רחבי היקף יחסית ועל כן מתבלטים לעין, כשמעצבים מחדש אף באופן טבעי ההבדלים בין הלפני והאחרי מצומצמים יותר ונדרשת פעולה זהירה ומדויקת במיוחד - כדי להביא לשינוי המחמיא ביותר האפשרי. לכל אף מאפיינים ספציפיים, הרמוניה עם מבנה הפנים באופן כללי היא חובה ועוד כדאי לזכור שהאף הוא גם חלק ממערכת הנשימה ולכן יש צורך בתכנון קפדני מאוד של הניתוח. מרכיב משמעותי נוסף של שלב זה הוא תיאום הציפיות, שמטרתו היא להבטיח שהמטופל או המטופלת מבינים מה תהיה צורת האף ומה יהיה גודלו לאחר ההליך הכירורגי (ציפיות לא ריאליות עלולות להוביל למפח נפש גם אם הניתוח עצמו הצליח, וחשוב למנוע זאת).

הניתוח עצמו מותאם כאמור אישית לכל מטופל ומטופלת ונמשך במרבית המקרים בין שעה לשעתיים. בדרך כלל עיצוב האיבר מבוסס על חתכים זעירים בתוך האף וכשאין ברירה החתכים הם חיצוניים כשכמובן ישנה העדפה מובהקת למקומות נסתרים מהעין ככל האפשר. הפעולות העיקריות הן יצירת מרווח בין העור באזור לבין העצם והסחוסים, הסרת רקמות סחוס מיותרות, עיצוב זוויות האף על בסיס מיקום העצם והשבת העור למקום. בתום הניתוח מושם האף בסד גבס שמייצב אותו וכן מונחות תחבושות ייעודיות בנחיריים כדי למנוע דימום.

החלמה בעקבות ניתוח אף

היממה הראשונה לאחר ניתוח אף מתאפיינת בנפיחות באזור המנותח וייתכן שגם במקומות אחרים בפנים. תופעת לוואי נפוצה נוספת היא שטפי דם באזור העיניים. המנותחים נשארים באשפוז עד למחרת, ולפני השחרור הביתה מוסרות התחבושות שבנחיריים.

בבית נדרשת מנוחה של 10 ימים עד שבועיים, כשבפרק זמן זה גם מוסר סד הגבס. הנפיחות והסימנים בפנים מתפוגגים בהדרגה ונעלמים לחלוטין במשך כ-3 שבועות. חשוב להגן על האף מפני חבטות וכן מפני חשיפה לשמש. סיבוכים אפשריים (ונדירים) הם דימום, זיהום, היעדר תחושה באזור וא-סימטריה (אם כי כדאי לזכור שהפנים מטבעם הם א-סימטריים).

תוצאות ניתוח אף באות לידי ביטוי מלא לאחר מספר חודשים עד שנה, וחשוב להתאזר בסבלנות.

ניתוח אף לגברים

ניתוח אף לגברים אינו שונה מהותית מניתוח האף אצל נשים, אם כי כדאי לקחת בחשבון את העובדה שהעור אצל הגברים באזור האף עבה יותר, כך שבדרך כלל נדרש מאמץ רב יותר כדי להקנות לאף את המראה הרצוי והניתוח עשוי להימשך מעט יותר. בדרך כלל גברים מעדיפים שינויים פחות דרמטיים כך שלא ניתן יהיה לראות כי עברו ניתוח באף, אם כי גם בקרב נשים המגמה הרווחת כיום הוא שמירה על מראה טבעי גם לאחר ניתוח, וזאת כדי להגיע לתוצאה המחמיאה ביותר האפשרית.

 

עוד על ניתוח אף תוכלו לקרוא בקישור הבא:

https://www.drklein.co.il

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה