4 עקרונות לצביעת דירה שאתם חייבים להכיר



אם אתם ישראלים ממוצעים, סביר להניח שכבר צבעתם את הבית לפחות פעם אחת אם לא יותר. בישראל, המודעות לסביבת מגורים מעוצבת, נעימה ועדכנית היא אולי מהגבוהות בעולם. לא פלא אם כן שצביעת דירות נחשבת לפעולה הנפוצה ביותר מבין כל ענפי השיפוצים גם יחד אך לפני שמתחילים, יש כמה עקרונות שכל מי שעומד לצבוע את הבית פשוט חייב להכיר. עקרונות שימושיים שיעשו את ההבדל בין דירה מרווחת ומרהיבה, לצפופה ולא נעימה.

ביקשנו מהצבעי יוסי סילבס המתמחה בצביעת דירות לספק לנו כמה טיפים שיעזרו גם לכם לצבוע את הבית בהצלחה.

לבן  הוא הצבע המועדף

על פי סקר שנערך לאחרונה, נמצא שקרוב ל-60% מהגולשים שעומדים לצבוע את דירתם הולכים לעשות את זה בצבע לבן – נתון שבהחלט יכול להפוך את החיים להרבה יותר קלים מאחר שצבע לבן מעט זול יותר מצבע מגוון ושנית, אם אתם צובעים את הבית לבד, צביעת הפינות או החיתוכים שבין התקרה והקירות יהיו הרבה יותר קלים לביצוע.

לבסוף, צבע לבן נחשב לכזה שיוצר תחושה של דירה גדולה ומאווררת כמו גם כזה שמשתלב באופן מעולה עם כל סוגי הריהוט או האלמנטים האחרים בדירה כדוגמת גופי תאורה, מטבח וכדומה.

הערה: למרות הכתוב, אין זה אומר שאינכם יכולים לצבוע את הדירה בצבע אחר. גוונים של שמנת עדיין מאוד מקובלים ואם אתם רוצים ממש להרחיק לכת, תוכלו לשלב כמה גוונים אם כי כדאי מאוד שהשילוב יעשה באופן מקצועי. כישלון בשילוב נכון של גוונים יכול להביא לתוצאות מאכזבות.

הצבע המומלץ לצביעת דירה

לאחר שדנו בגוון, הגיע הזמן לשאול את השאלה באיזה סוג וחברה כדאי לבחור. בהינתן כל כך הרבה אפשרויות, זוהי שאלה טבעית וכדאי מאוד שתדעו במה לבחור לפני שנציג המכירות התורן מנסה לשכנע אתכם לקנות מותג כזה או אחר.

כאשר מדובר בצביעה פנימית (להוציא מקלחות וחדרי שירותים), יש לבחור בצבע אקרילי בלבד. זהו צבע עמיד מאוד עם גימור יפה ושהיתרון הגדול שלו הוא האפשרות לנקות אותו במידה שהוא התלכלך. אם יש לכם ילדים אתם בוודאי מבינים כמה חשובה התכונה הזאת... הצבע האקרילי אינו חייב להיות מהסוג היקר ביותר ואפשר בהחלט להסתפק בבחירה במותג מוכר וידוע.

מעבר לכך, את התקרה כדאי לצבוע בצבע על בסיס סיד – שמצד אחד הוא זול ומצד שני מאפשר לקיר לנשום ולפלוט עודפי לחות. גם את המקלחת והשירותים אפשר לצבוע בצבע על בסיס סיד ובמידת הצורך להוסיף מעט חומר נוגד עובש.

האם צריך לצבוע גם את התקרה?

צביעת התקרה נחשבת לפעולה קשה יותר מבחינה פיזית ולמען האמת – לא תמיד צריך לבצע אותה. מצד שני, במקרים רבים שבהם אתם לא חושבים שצביעת התקרה הכרחית, אתם מגלים כמה הפעולה הייתה מתבקשת – בדיוק לאחר שסיימתם לצבוע אותה.

ההמלצה היא לבחון באופן אובייקטיבי ולשאול את השאלה כמה זמן התקרה בביתכם לא נצבעה. אם מדובר על פרק זמן שעולה על 6 שנים, כדאי מאוד לשקול ולצבוע גם אותה בהתאם לצורך.

הקפידו על הכנה ראויה

מרבית האנשים פשוט רוצים להתחיל ולצבוע כך שיוכלו לראות את העבודה שלהם מהר ככל שניתן. מדובר בטעות קשה שיכולה לגרום לכישלון הפרויקט.

כדי להגיע לתוצאות טובות, חשוב מאוד לנקוט בשני צעדים מקדימים. הראשון הוא סידור והכנה של הדירה. פנו את החדרים ככל שניתן כך שתוכלו לעבוד בחופשיות ועטפו את הרהיטים הנותרים כך שלא יתלכלכו. בנוסף, השתמשו בנייר הדבקה לצורך עטיפה של שקעי חשמל, משקופים ומסגרות של חלונות (בהתאם לצורך) כדי שלא יתלכלכו מהצבע.

לאחר מכן, מומלץ להתחיל במילוי יסודי של החורים והסדקים ורק לאחר שסיימתם לתקן את הקירות ולשייף את התיקונים, תוכלו להתחיל בצביעה.

מדובר בתהליך שיאריך את משך העבודה אבל תאמינו לי – זה בהחלט משתלם ויאפשר לכם לצבוע את הדירה כמו מקצוענים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה