כל מה שצריך לדעת על תיקון רעפים



ישנן סיבות שונות בהן גג הרעפים שלנו יצטרך תיקון, בין אם מדובר על אסון טבעי או פשוט בלאי שהצטבר עם השנים עלינו להיות מודעים לתקינות גג ביתנו. מפני שאנו יודעים כמה חשוב לתקן גג פגום ישנן קווים מנחים שעלינו לפעול על פיהם בכדי למנוע מקרים קיצוניים.

 

מבנה השכבות של גג הרעפים

בכדי לבצע תיקון רעפים נכון ומדויק שיישמר לאורך זמן וימנע קריסה חלקית או מלאה של הגג עלינו להבין את הלוגיקה מאחורי הבניה. גגות רעפים אינן מורכבים אך ורק מרעפים מפני שמצב כזה לא היה מאפשר הגנה או חימום מהאלמנטים המשתנים של הטבע.

לכן, שכבת הרעפים מונחת על שלושה סוגי חומרים שונים. תחילה ישנן פלטות עץ דקות אשר מונחות על המבנה. לאחר מכן פורשים יריעות ביטומן אשר יוצרות בידוד מוחלט, לבסוף ישנה אטימה של היריעות על ידי זפת חמה. רק לאחר שכל השכבות הללו הונחו והתבצע איטום נכון, יש להניח את השכבה הרביעית – הרעפים.

דליפות גג

אחת מן הבעיות השכיחות ביותר כאשר מדובר על גג רעפים הינן דליפות המים. חוסר של מסוים של רעפים בגג אינו הגורם היחידי להופעתה של דליפה, תיקון רעפים שאינו בוצע באופן מקצועי עלול לגרום לנזילה מתחת לרעף הפגום. כאשר מדובר על נזילה, קשה להצביע על החלק הספציפי אשר דורש חיזוק ולכן לעיתים יש צורך להחליף אזור שלם בגג הרעפים.

במקרה ברור כאשר מדובר על רעף שלם שנראה לעין כי הוא חסר, יש לקורא לאיש מקצוע בכדי שיתקן זאת בדחיפות. במידה ולא בוצע תיקון כלל, מים עלולים לגרום לדליפה מהגג ובמקרים חמורים יותר לקריסה שלמה של הגג.

היתרונות של גג רעפים

אחד מהיתרונות הבולטים ביותר של גג הרעפים הינה העובדה שכאשר ישנה בעיה או תקלה כלשהי ניתן להחליף רק אזור מסוים בגג ואין צורך לבצע תיקון מקיף לכל הגג שדורש עבודה רבה ואינו דבר זול.

לכן במקרה ובוצע תיקון רעפים לאזור מסוים בגג אין צורך לבצע בעתיד החלפה של כל הרעפים ולכן ישנו חיסכון כספי כאשר מדובר על טיפול מקיף של כל הגג.

ארבעת הבעיות השכיחות ביותר

  • חוסר של רעף בגג – גם חוסר של רעף בודד עלול לבעיה רצינית ויש לשים לב לסימפטומים.
  • דליפה שניתנת לזיהוי – דליפות נמנות מן הבעיות החמורות ביותר כאשר מדובר על תיקון רעפים ולכן אין להקל ראש בנושא ומיד לגשת לחברה מוסמכת שתבצע תיקון.
  • סדים או שברים של רעפים – אסתטיות גם כן חשובה בתחום זה ולכן בלאי של רעפים עלול להשפיע על נראות המבנה.
  • השכבות התחתונות פגומות – אחת משלושת השכבות אשר פרושות לפני משטח הרעפים עלולה להיות פגומה ולכן יש צורך לוודא שהאיטום וההדבקה שלהן נעשתה באופן מקצועי.

לסיכום, אל תמעיטו בחשיבותה של דליפה קטנה שצצה פתאום או עובש שמצטבר בפינות הבית. לנזילה הקטנה ביותר עלולות להיות השלכות רציניות ואף מסכנות חיים ולכן תמיד התייעצו ובדקו עם חברה אמינה, מוסמכת ובעלת ניסיון בתחום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה