מניעת תאונות דרכים - זה בידיים שלך



בשנים האחרונות אנו מוצפים במערכות אוטומטיות מתקדמות למניעת תאונות דרכים.

על פי מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת בר אילן עולה כי התקנת מערכת למניעת תאונות דרכים מפחיתה את הסיכון למעורבות בתאונה בשיעור של 80 אחוזים.

נתון זה אינו נעלם מקברניטי המדינה, ובאמצע שנת 2017 החליט שר האוצר לחתום על תקנה המעניקה הנחה באגרת הרישוי לכל רכב בו מותקנת מערכת המתריעה על סכנות בדרכים ומונעת תאונות קשות.

אוטומציה מצילת חיים

מערכת אוטומטית למניעת תאונות דרכים היא מערכת חשובה העשויה להציל את חייכם ואת חיי הנוסעים ברכב שלכם. לאור התחרות העזה בין החברות המשווקות מערכות אוטומטיות למניעת תאונות דרכים, מחירן של המערכות הוזל באופן משמעותי בשנה האחרונה.

כיום ניתן לרכוש מערכת אוטומטית ומתקדמת המצלמת את תוואי הדרך ושולחת אזהרות לנהג במחיר שווה לכל כיס. אחת המערכות המתקדמות ביותר בישראל היא מערכת Movon הקוריאנית, המיובאת, משווקת ומותקנת על ידי א.ד.י מערכות לרכב. גדולתה של מערכת מובון היא בשליחת התראות המונעות שכחת ילד ברכב (בנוסף לשאר ההתראות הסטנדרטיות בשעת נסיעה) – התראה שלא קיימת באף מערכת אחרת.

חשוב לזכור כי התקנת המערכת למניעת תאונות דרכים מאפשרת לקבל את ההטבה של הנחה באגרת הרישוי השנתי למשך 3 שנים, לכן זו השקעה משתלמת וזוכים לתמורה מלאה בעד המחיר.

מעבר לעלות המערכת, חשוב לזכור כי תפקידה של המערכת האוטומטית להזהיר את הנהג מפני סכנות האורבות לו בכביש, וכך למעשה להפחית באופן משמעותי את הסיכון למעורבות בתאונה.

בחירת מערכת למניעת תאונות דרכים

בשוק יש מספר חברות המשווקות מערכות טכנולוגיות למניעת תאונות דרכים, עם זאת רק חברה אחת מציעה מערכת הכוללת מצלמה מובנית לתיעוד הנסיעה ומערכת להתרעה מפני סכנות שונות. מערכת יעילה ומתקדמת למניעת תאונות דרכים כוללת מערכת להתרעה על הסכנות, המערכת מתחילה לפעול כאשר הרכב מקדימה מתחיל לנוע.

כדאי לדעת כי מערכת עם מצלמה מובנית נחשבת לפורצת דרך בתחום, המצלמה נועדה לצלם ולסרוק את תוואי הדרך מיד עם תחילת הנסיעה, המערכת מתריעה בפני הנהג על סכנות שונות, ניתן לבחור בין התראה ויזואלית לקולית. כמו כן, המערכת החדשנית כוללת פונקציות נוספות כגון: 

  • התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה.
  • מעבר בין נתיבים ללא איתות.
  • חיישני רוורס המתריעים מפני פגיעה מאחור.
  • בלימת חירום או האטה מהירה של הרכב מלפנים.
  • התרעה ויזואלית וקולית על אי שמירת מרחק מהרכב מלפנים.
  • התרעות על הולכי רכב ורוכבי אופניים המתקרבים לרכב.
  • התרעה על תחילת הנסיעה של הרכב מלפנים. 

ראוי לציין כי מערכות למניעת תאונות דרכים מספקות התרעה מהירה לנהג, תוך שברירי שניות. כך הנהג יכול להגיב בזמן ולהימנע מתאונה. ככל שזמן התגובה מתארך כך הסיכוי להימנע מתאונת דרכים גדול יותר, לכן מומלץ לכל בעלי הרכבים והנהגים להתקין ברכבם מערכת יעילה ומתקדמת.

כיום יש יצרני רכב המתקינים ברכבים החדשים מערכות אוטומטיות למניעת תאונות דרכים הכוללות אפשרות של התערבות המערכת כדי למנוע את התאונה, זו מערכת אקטיבית ויעילה.

חשוב להדגיש כי המערכות המתקדמות מיועדות לכל הנהגים, לצעירים ולוותיקים, המערכות מפחיתות משמעותית את הסיכון לתאונות דרכים, ומומלץ להתקין מערכת איכותית ומתקדמת וליהנות מכל היתרונות שהיא מציעה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה