איך בוחרים מלגזה? ואיזה סוגי מלגזות קיימות בשוק



כיום כל מחסן לוגיסטי מגדול ועד קטן מחזיק מלגזה אחת ואפילו כמה, משום שמדובר בכלי שימושי המאפשר העברת סחורה ממקום למקום ביתר קלות.

 

כיום ניתן למצוא מספר סוגים של מלגזות, כאשר לכל אחת מהן יש אופי ייעודי משלה המתאים לסוג העבודה המתבצעת והשטח הנתון, ולכן בעת רכישת מלגזה חשוב להכיר את הסוגים השונים ואת היתרונות של כל אחד מהם כדי לבצע את הבחירה הנכונה.

לפני שנרחיב בעניין סוגי המלגזות, נספר לכם שמלגזות קיימות עוד מהמאה ה- 19, כאשר בשנות ה- 20 השתמשו בה בעיקר לצרכים צבאיים בעת מלחמה, אך מהר מאוד גילו את יתרונותיה הרבים גם למגזר העסקי ומאז ועד היום מבצעים בה מגוון שימושים להובלת סחורה ממקום למקום במחסנים לוגיסטיים ובתעשיות שונות. רוב המלגזות כיום מיובאות מהמזרח, ומסין בפרט אך עדין ניתן למצוא מלגזות המיובאות מאירופה, אך מעט מאוד. כיום משתמשים לרוב במלגזות מתוצרת סין שיכולות להיות חשמליות או דיזל הפועלות על פי סטנדרטים גבוהים ומסוגלות לייעל תהליכים במפעלים ולחסוך בכוח אדם.

קצת על הקיבולת של המלגזות והמפרט שלהן

הקיבולת של מלזות היא בין טון לחמישה טון, כאשר חלקן פועלות על ידי משקל נגדי וישנן כאלה צרות שיכולות להיכנס לשטחים צרים מאו כגון מחסנים עם מדפים רבים שיש צורך להעמיס על המדפים סחורה על ידי המלגזה. כמו כן, ישנן מלגזות הפועלות על חשמל, על דיזל ועל גז. הן למעשה שלושת המלגזות הנפוצות ביותר, אך ישנן גם מלגזות ידניות הפועלות על ידי מנגנון חשמלי המסוגל לעלות סחורה ולהוריד בלבד. לכל מלגזה יש סוג שונה של מנוע, ועל כן יש לבדוק את אופי השימוש במלגזה, שהרי עוצמת המנוע תקבע את קלות ההרמה והפריקה של הסחורה ותשפיע על נוחות העבודה של העובדים.

סוגי מלגזות נפוצות בשוק הישראלי:

מלגזה חשמלית

מלגזה זו פועלת על ידי מנוע חשמלי המפעיל את המלגזה. המקרים שבהם תתאים מלגזה חשמלית הם בעיקר כאשר מדובר על חללים סגורים, קטנים וצפופים, משום שהיא אינה מרעישה ביחס למלגזה מסוג דיזל והיא נחשבת לבטיחותית, שקטה, חסכונית ואינה מזהמת את הסביבה בריח של דלק. מבחינת חיסכון, חשוב להבין שלא מדובר רק בחיסכון של דלק, אלא היא אינה מצריכה תחזוקה קשה כגון החלפת מסננים ושמנים. החסרונות שלה שיש צורך להטעין אותה מידי יום והיא לרוב אינה מיועדת למשאות כבדים.

מלגזת דיזל – מלגזת דיזל פועלת על ידי בעירת דיזל

ודורשת מילוי של דיזל בעת השימוש, ממש בדומה לרכב. למלגזה הפועלת על ידי דיזל יש עוצמה רבה וביכולתה להרים ולפרוק משא כבד במיוחד, אך מלגזה מסוג זה אינה מתאימה לחללים סגורים וזאת בשל פליטת גזים רעילים לחלל הפתוח, ולכן היא תתאים לעבודות המתבצעות בחוץ.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על המלגזות שלנו? חברת ש.ב. פתרונות שינוע בע”מ תמיד לרשותכם. התקשרו 03-9341260

 

ש.ב. פתרונות שינוע בע”מ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה