כיצד ניתן לבצע העברת כספים מחו"ל בלי להסתבך?



מתכננים לבצע אל חשבונכם העברת כספים מחו"ל? אל תעשו זאת לפני שאתם קוראים את המאמר הזה!

סיבות לביצוע העברת כספים מחו"ל

העברות של כספים מתבצעות כל הזמן, אבל בעיקר בין חשבונות בנק בתוך הארץ ובחות בין מדינות. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם זה קורה. לדוגמה, כאשר לאדם יש קרובי משפחה בחו"ל והם מעוניינים לעזור לו כלכלית ובעיקר כאשר מדובר על עולה חדש. מקרה נפוץ נוסף הוא, כאשר אדם נפטר בחו"ל והירושה שלו עוברת לתושב ישראל. אלו הן הסיבות העיקריות וכמובן, יש גם סיבות נוספות.

הבעייתיות האפשרית

מה שרבים לא יודעים הוא, שכאשר מתבצעת העברת כספים מחו"ל לחשבון בנק ישראלי ומדובר בסכום גדול במיוחד, יש לדווח עליו או לכל הפחות, לספק הסבר למקור הכסף. זאת, במטרה למנוע עבירות של הלבנת הון, העוסקות בקבלת כספים שמקורם בפשע או אי דיווח לרשויות המס בהתאם לחוק. הדבר נכון גם לגבי הכנסות המגיעות מחו"ל ובין אם מדובר על הכנסות קבועות או חד פעמיות.

דיווח בפועל

אם תהיתם כיצד אתם אמורים לדווח לרשויות המס על הכסף הנכנס ודאי תשמחו לגלות, שאינכם צריכים להתרוצץ בין משרדים ממשלתיים, אלא נציגי הבנק שלכם ייצרו עמכם קשר וישאלו אתכם לגבי מקור הכסף. לעתים תצטרכו גם להציג סימוכין למקור הכסף. לדוגמה, במידה ומקור הכסף הוא מירושה, ודאי תתבקשו להציג תעודת פטירה של הנפטר וכדומה.

למה זה חשוב כל כך?

כאמור, מטרת התשאול על ידי הבנק היא כדי למנוע מצבים של הלבנת הון והרי הדרך הקלה ביותר לבצע עבירה זו היא על ידי העברת כספים מחו"ל, מפני שאז אין דרך לעקוב אחרי הכסף, אבל זה כמובן – רק לכאורה. הרי במידה ומדובר בהכנסה קבועה כדוגמת שכר מעבודה עם חו"ל, הרי שניתן להציג תלוש משכורת או קבלות ולמעשה, כמעט בכל מקרה ניתן להציג סימוכין למקורו של כסף הנכנס.

העניין שבשגרה

במידה ולפתע התחילו לשאול אתכם שאלות בנוגע לכסף שהועבר לחשבונכם מחו"ל, אין לכם מה לדאוג מפני שזה לא אומר, שאתם נחשדים בעבירה כזו או אחרת. מדובר על הליך שגרתי לחלוטין, אותו עובר כל מי שנכנס לחשבונו סכום גדול של כסף, שהמדינה רוצה לדעת את מקורו ואת פשרו.

כשהעניינים מסתבכים

לא תמיד הכל מסתכם במתן הסבר פשוט ולעתים אנשים נדרשים לספק הסברים לרשויות המס ואף להתנהל בהליכים משפטיים. כל זאת, בשל העברת כספים מחו"ל, שלא ניתן היה לספק להם הסבר משביע רצון. במקרה כזה, חשוב לקבל ייעוץ ועזרה של עו"ד בנקים כבר מהשלבים הראשוניים כדי למנוע השתלשלות לא רצויה של העניינים. את הייעוץ חשוב לקבל מעו"ד מקצועי ומנוסה בכל הנוגע להלבנת הון בלבד ולא להתפשר על עו"ד מתחומים אחרים כדי לקבל את המענה והייצוג הדרושים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה