טיפים שאתם חייבים להכיר לפני ראיון עבודה



ראיון אישי הוא בדרך כלל השלב האחרון שמפריד ביניכם לבין עבודה חדשה. במאמר הבא נסביר לכם איך להתכונן, מתי להגיע וכיצד להגיד את הדברים הנכונים בעזרת שפת גוף בלבד

המטרה של ראיון עבודה היא לאפשר למעסיק פוטנציאלי להתרשם מכם. כל מי שנמצא בשיאו של תהליך חיפוש עבודה יודע שיש דברים שלא עוברים דרך טופס קורות החיים, בעיקר אם מדובר על משרות מבוקשות. לפיכך, אין פלא שכל מועמד נדרש לעבור ראיון ושמדובר באמצעי סינון לגיטימי בין מועמדים לתפקידים שונים.

מבחינת המעסיק, הריאיון מייצג את השלב האחרון בתהליך החיפוש ומיד אחריו אפשר להתחיל בהסמכה ובחפיפה. מנגד, המועמדים לעבודה רואים בראיון שלב מלחיץ שגורר עוגמת נפש ודאגות. זו תחושה מובנת לאור החשיבות של ראיון העבודה וכל שנותר הוא להתכונן אליו בצורה נכונה יותר.

לבוש, הגעה בזמן והכנה מוקדמת

בראיון עבודה אין לכם הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני. בשביל להתחיל את הריאיון עם רושם ראשוני חיובי תהיו חייבים להגיע בזמן ולהיות לבושים בהתאם. העדיפו להקדים בחצי שעה מאשר לאחר בדקה ובדקו מה סטנדרט הלבוש במקום העבודה שאליו אתם מועמדים. במידה ואין לכם את המידע הזה, תוכלו לבקר במשרדים כמה ימים לפני הריאיון ולהתרשם מהסגנון האופנתי המקובל.

הכנה מוקדמת לקראת ראיון עבודה כוללת היכרות עם מאפייני המשרה והדרישות. זה הרגע לעבור שוב על מודעת הדרושים, לבדוק היטב איזה סעיפים מופיעים בה ולהשוות אותם למה שכתבתם בטופס קורות החיים. ודאו שכל סעיף בקורות החיים מגובה באסמכתאות ורעננו את הזיכרון שלכם לגבי תאריכים ואירועים מיוחדים.

הדגש בראיון עבודה הוא על הפרטים הקטנים. מעסיק שיתרשם שאתם לא אמינים ולא אחידים יעדיף לעבור למועמד הבא, בעיקר אם מדובר במשרה נחשקת עם המון דורשי עבודה פוטנציאליים. לכן עליכם להישאר נאמנים לעצמכם ולשים לב לכל מה שיוצא לכם מהפה.

דעו מה שפת הגוף שלכם אומרת

האמת היא שהצלחת הריאיון לא נקבעת רק לפי מה שתאמרו, אלא גם על פי מה שתשדרו. כאן נכנס לתמונה הנושא של שפת גוף ולמזלכם אתם יכולים לתרגל אותה מראש. הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על קשר עין כדי להראות כבוד ועניין במה שיש לצד השני לומר, לנשום עמוק כדי למנוע לחץ וחוסר נוחות ולהקפיד על ראש ישר ויציב ככדי לשדר ביטחון.

לשם השוואה, ידיים משולבות במהלך ריאיון עבודה יראו למעסיק שאתם אנשים סגורים ורגליים שיזוזו במהירות יעידו על עצבנות והתנגדות. במקביל, עליכם לשמור על מרחק נורמלי במהלך השיחה ולא לשבת קרוב או רחוק מדי.

לבסוף, הישארו ערניים לתגובות של המראיין וענו בתשובות קצרות וענייניות. אל תנסו לעשות דברים שאתם לא יודעים והאמינו בעצמכם מרגע הכניסה לחדר ועד שתעזבו אותו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה