תחזוקת מעליות לבניינים - חובה לכל מעלית



להבדיל משנות ה- 80 וה-90 , בעידן הנוכחי הפכו מעליות לחלק בלתי נפרד מהשיקול להתגורר בדירה שכורה או קנויה כאחד.

בכל בניין בו לא מותקנת מעלית, הוא בניין בעל ערך נדלי נמוך ולהיפך וזו (בין היתר) הסיבה שבעלי דירות המתגוררים בבניינים בהם לא קיימת מעלית, שוקלים להוסיף אחת כזו. אם בעבר מעלית הייתה מוגדרת כפינוק, הרי שכיום היא צורך בלתי מעורער והדרישה שתהיה בבניין מעלית אינה מתפרשת כפינוק אלא להיפך.

מעליות בבניינים, דורשות טיפול ותחזוקה נאותה וזאת כדי לשמר אותה לאורך זמן מבלי שיתעורר הצורך להחליפה בחדשה – מה שעתיד לעלות סכום לא מבוטל לבעלי הבניין 

מהי תחזוקת מעליות 

יש לכם מעלית בבניין ואין לכם חברה שמתחזקת אותה? אתם עלולים לשלם על כך ביוקר. נכון, כל בניין חדש בו הותקנה מעלית, מקבל אחריות למספר שנים אודות כל תקלה המתרחשת במעלית ובהתאם לפוליסה אותה מנפיקה החברה דרכה נרכשה המעלית, אך מה קורה לאחר שנגמרת האחריות. עם תום האחריות על פי חוק ובהתאם לחוזה המכר, על הדיירים בבניין לדאוג לתחזוקת המעלית המוענקת על ידי חברה מקצועית בתחום.

תחזוקת המעלית תבטיח לכם תיקון כל תקלה המתעוררת מעט לעט. כמו כל מוצר חשמלי ובכלל, גם מעלית עלולה להיתקל ולעיתים אף לשבוק חיים וכדי שיהיה מי שמטפל לכם בבעיות באופן שוטף ומבלי שתאלצו לחפש בכל פעם בעל מקצוע, נכון וחשוב לשכור את שרותיה של חברה מקצועית בתחום.

לעיתים תקלות במעלית שלא מטופלות כראוי ובזמן הנדרש, עלולות להחמיר עם הזמן ולגרום לנזק גדול יותר, אשר עלול להעלות לדיירי הבניין ביוקר לעיתים עד כדי החלפת מעלית בבניין. שימו לב כי הוצאה חודשית עבור תחזוקת מעליות היא הוצאה שצריכה להיכנס תחת חישובי ועד הבית, כך שהדיירים לא ירגישו כלל בהוצאה החודשית ובבוא העת ישמחו על הצעד החשוב לשלם עבור שרות זה.

תחזוקת מעליות כוללת בין היתר בדיקות תקופתיות של מצב המעלית, תיקון תקלות במתעוררות מעת לעת ולעיתים ובמידת הצורך החלפת מעלית אשר שבקה חיים שלעיתים מסתכמת בהחלפת מנוע. כאשר מתעוררת בעיה במעלית, יכול כל אחד מבעלי הבניין והדיירים להתקשר אל חברת המעליות אשר מתחזקת אותה (לרוב מספר הטלפון מופיע על גבי מדבקה שהודבקה בתוך המעלית) ולפתוח קריאה. מרגע פתיחת הקריאה, ובהתאם לחוזה שנכרת בין הדיירים לחברה, יש לחברה זמן קצוב להגיע ולתקן את התקלה ולהחזיר את המעלית לשימוש תקין לרווחת דיירי הבניין.

שימו לב כי מעלית שאינה מתוחזקת כראוי, עלולה להוות נזק של ממש עבור דיירי הבניין וסכנה ממשית בכל זמן נתון, על כן אם בבניין בו אתם מתגוררים קיימת מעלית, חשוב עד הכרחי לשכור את שרותיה של חברת תחזוקה שתאפשר לכם לישון בראש שקט ולדעת כי המעלית תקינה ובטוחה לשימוש.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה