יריית הפתיחה להקמת השכונות החדשות במזרח ראשון לציון



חברת "מניב" פרסמה מכרזי תשתיות להקמת השכונות נרקיסים ונוריות* המשמעות: עם סיום המכרז ומתן צו תחילת עבודה לביצוע העבודות, יוכלו היזמים לקבל היתרי בנייה ובכך בינוי השכונות, על 7,500 יחידות הדיור, ייצא לדרך * מנכ"לית מניב: "זהו פרויקט מורכב, שיכלול עבודה ביום ובלילה"

פורסמו מכרזי התשתיות בשכונות החדשות במזרח העיר. על שטח מחנה צריפין המפונה. המשמעות היא כי עם סיום המכרז ומתן צו תחילת עבודה לביצוע העבודות, יוכלו היזמים בשטח לקבל היתרי בנייה ובכך בינוי השכונות ייצא לדרך.

הקמת השכונות החדשות היא במסגרת הסכם הגג שעיריית ראשון לציון, ולצדה חברת מניב, חתומות עליו מול משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל.

לעידכונים הכי מעניינים בראשון לציון – הצטרפו לפייסבוק שלנו

השטח המוניציפאלי שיתווסף לעירייה הוא כ-1,300 דונם וצפויים להבנות בו כ – 7,500 יחידות דיור. כדי לקדם במהרה את הקמת השכונות החדשות וכהמשך לשיווקים שכבר יצאו לדרך, חברת מניב יצאה בפרסום מכרזים ראשונים לבניית תשתיות מים, ביוב וניקוז בשכונות המיועדות. במסגרת שכונות אלה יוקמו, בתי ספר, גני ילדים ומרכזי קניות שכונתיים. שכונות אלה ישווקו לזוגות צעירים ומשפרי דיור.

בין היתר מדובר בהנחת קו ביוב באורך כולל של כ- 505 ק"מ אשר יונח בשלבים. השלב הנוכחי כולל קטע של למעלה מ – 1000 מטר. יש לציין כי חברת מניב החלה לאחרונה בשימוש טכנולוגיה מתקדמת להנחת תשתיות המייתרות את הצורך בחפירה, כך שהעבודות מתבצעות מהר יותר, נקי יותר ובמינימום רעש לסביבה. בכך מתאפשרת שגרת החיים באותם חלקים של הבסיס שטרם פונו מפעילות ומאידך הנחת התשתיות ותחילת הפרויקט ללא צורך בהמתנה לפנוי מוחלט של הבסיס. "זהו פרויקט מורכב, שיכלול עבודה ביום ובלילה" מסבירה מנכ"לית מניב, סאלי לוי " העמדת קו הביוב ותחנת השאיבה לביוב, מהווים תנאי להקמת שכונת נרקיסים ושכונת נוריות ולכן כל קיצור לוח זמנים בעבודות התשתיות, מאפשר ליזמים לקבל היתרי בנייה מוקדם יותר ובינוי השכונות ייצא לדרך".

"מניב ראשון" היא חברת המים, הניקוז והביוב של תושבי ראשון לציון. החברה הוקמה בשנת 2002, והייתה הראשונה, אשר זכתה לרישיון הפעלה במסגרת חוק תאגידי מים וביוב. "מניב ראשון" עומדת בחמישה תקני ISO ונחשבת למצטיינת בישראל במסגרת המדד הממשלתי של תאגידי מים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה