פתיחת צוואר הבקבוק בכביש מספר 4



החלו העבודות להוספת נתיב בכביש 4, מדרום לצפון, בקטע שלפני מחלף ראשון ואחריו * צפוי לשפר משמעותית את זרימת התנועה של הנוסעים מדרום ומכביש 431 * בנוסף, במסגרת הסכם הגג שחתמה העירייה מול המדינה, יתווסף נתיב נוסף ממחלף ראשון ועד מחלף סיירים.

בתוך שבוע צפוי שינוי דרמטי בזרימת התנועה בכביש מספר 4. חברת נתיבי ישראל החלה בעבודות שינוי הסדרי התנועה בכביש מספר 4, מדרום לצפון, במסגרתן יתווסף נתיב נוסף שצפוי לשחרר את צוואר הבקבוק שמתחת למחלף ראשון. כך שבמקום שני נתיבים צפונה ונתיב נוסף המשמש כפנייה ימינה לראשון לציון, יהיו שלושה נתיבים צפונה נוספים לנתיב לעיר. אורכו של הקטע המדובר הוא כ-700 מטרים. 300 מטרים לפני המחלף ועוד 400 מטרים לאחריו.

בעיריית ראשון לציון צופים כי הוספת הנתיב תשחרר משמעותית את זרימת התנועה לנוסעים המגיעים מדרום ומכביש 431, כלומר לכל תושבי העיר המגיעים ממרכז ומזרח העיר. העבודות החלו וצפויות להסתיים כבר בשבוע הבא כך שהשינוי יורגש מיד. נוסיף ונזכיר כי במסגרת הסכם הגג שעיריית ראשון לציון חתמה עם המדינה לפיתוח שכונות חדשות בנחלת יהודה ורמת אליהו, נכלל טיפול בהרחבת הגשר והרחבתו של כביש 4.

העירייה סיימה את תכנון הוספת הנתיב בכביש 4 שיחל במחלף ראשון ויסתיים במחלף סיירים החדש. התכנון הוגש לנתיבי ישראל לתיאומים ואישורים ולאחר מכן ניתן צפוי להתחיל הביצוע. המימון לכך מכוסה במסגרת הסכם הגג. כמו כן, לפני כחודש החלה החברה הכלכלית בעבודות לסלילת כביש חדש בשכונת נחלת יהודה שיחבר בין שדרות היובל לדרך המכבים ובשלב הבא הכביש יתפצל ויתחבר למחלף סיירים חדש שעיריית חולון וראשון לציון השלימו את תכנונו.

בעירייה עומלים בשנים האחרונות לפתור את סוגיית עומסי התנועה ביציאה מהעיר צפונה. עיבוי כביש מספר 4 וסלילת כביש נוסף דרך נחלת יהודה צפוי לתת את המענה. באותה נשימה נזכיר כי העירייה מקדמת תוכניות למתחמי תעסוקה משמעותיים שיספקו מקומות תעסוקה איכותיים ומגוונים בתוך העיר, מה שייתר את הצורך לנסיעה מחוץ לעיר לעבודה.

צילום: אביב בן אור


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה