ספקי כוח AC – DC למעבדות ולתעשייה



ספק כוח בתצורת DC – AC נועד לספק למעגלים אלקטרוניים את המתח והזרם החשמלי הנחוצים להפעלתם, יש מגוון דגמים של ספקי כוח ממותגים ואיכותיים למעבדות ולתעשייה.

חשוב לרכוש את ספקי הכוח רק מחברה מוכרת ואמינה המתמחה בנושא ומייבאת ציוד אלקטרוני ממיטב המותגים בעולם, בהתאמה לצרכים המשתנים של הלקוחות ולדרישות השונות. חשוב לדעת כי ספקי כוח DC - AC חייבים להיות איכותיים וחסכוניים, מומלץ לרכוש רק פריטים העומדים בדרישות המחייבות של תקני בטיחות בינלאומיים למעבדות ולתעשייה.

עמידות ובטיחות מעל הכל

כאשר רוכשים ספקי כוח DC – AC למעבדות ולתעשייה חשוב לשים לב לנצילות היחידה האלקטרונית שתפקידה לספק מתח וזרם חשמלי להפעלת מעגלים אלקטרוניים וציוד מגוון. כמו כן, ישנם דגמים ממותגים וליניאריים מ-5 וואט ועד 3,000 וואט, במבחר גדלים לבחירה, ובמגוון תצורות כגון ספקי כוח ללא כיסוי, במארז קשיח ממתכת או מפלסטיק, עם או ללא מערכת אוורור וקירור, להרכבה על פנלים, להתקנה במעגלים אלקטרוניים ועוד.

חשוב לשים לב גם למתח הכניסה הקיים בספק כוח מסוג DC – AC, לרוב לצורכי מעבדות ותעשייה נהוג לרכוש ספקי כוח עם תחום רחב של מתחי כניסה ויציאה. בנוסף, יש לוודא כי מזמינים ספק כוח העומד בתקנים המחמירים ביותר בתעשייה, ובהתאמה לדרישות הבטיחות בהתאם לסוג היישום ביחידה האלקטרונית. בעת בחירת ספקי כוח למעבדות ולתעשייה חשוב לבדוק את אמינות המוצר, האם מקבלים אחריות וכמובן להשוות מחירים.

מה התפקיד של ספק כוח DC AC?

ספק כוח DC – AC משמש כמקור מתח או כמקור זרם למעגל האלקטרוני, הספק מקבל זרם חשמלי בעוצמה מסוימת בכניסה למכשיר, ומספק את המתח או הזרם החשמלי הנדרש להפעלת המכשיר. במקרים רבים ההזנה לספק הכוח מגיעה מרשת החשמל הביתית, אך ההזנה עשויה להגיע גם מסוללה או מצבר.

לספקי כוח DC – AC תפקידים שונים בהתאם ליישום, למשל:

  • ליישר זרם חילופין
  • לספק מתח נומינלי מיוצב למעגל האלקטרוני
  • לספק הגנה למעגל האלקטרוני במקרים כמו זרם יתר, קצר, היפוך בהדקי כניסה או יציאה ועוד

ספק כוח עלול להתחמם במהלך הפעלתו, לכן חשוב לרכוש למעבדות ולתעשייה דגמים איכותיים ועמידים עם מנגנון יעיל לפיזור החום. מנגנון ייעודי לפיזור החום בספק הכוח עשוי לכלול צלעות קירור ממתכת, מאוורר, מנגנון אוורור וכדומה.

מבנה ורכיבים של ספק כוח

הרכיבים של ספקי כוח  AC DC POWER SUPPLY הם שנאי, מעגל יישור, מעגל סינון ומייצב. ספק כוח תעשייתי, רפואי ודגמים ייעודיים למעבדות מצוידים לרוב עם ממשק הפעלה נוח לשינוי מתח היציאה מהספק בהתאם לצורך, לבחירת המתח החשמלי הנדרש להפעלת המעגל האלקטרוני ולשליטה על יציאות המתח והזרם מהספק.

יש לוודא כי רוכשים ספק כוח DC – AC המתאים למתח של 220 וולט, המתח המקובל בישראל ומאפיין את רשת החשמל הביתית, אלא אם זקוקים לספק כוח הניזון מסוללות, מצברים או מקור מתח אחר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה