בעולם תחרותי ומשתנה, מלגזה שחושבת לבד היא יתרון



מתי בפעם האחרונה יצא לכם להיתקל (לא תרתי משמע) במלגזה שיכולה לראות, לחשוב ולפעול בהתאם? מסתבר שעולם המלגזות, והרכב הכבד בכלל, מתקדם עם שינויי העתים והטכנולוגיה, וממש לא נח על זרי הדפנה ונשרך מאחור. המומחים של חברת אסיף הנדסת מלגזות נחלצו לעזרתנו וסיפקו הסברים.

בכנס האנובר MESSE שהתקיים בגרמניה בחודש אפריל 2018, חברת חלקי הרכב ZF Friedrichshafen חשפה מלגזה מתקדמת, אחת הראשונות מסוגה שיכולה לראות, לחשוב ולפעול לבד. מדובר במלגזה חשמלית המחוברת לרשת, ומגיעה עם יכולות כגון נסיעה אוטומטית, מצלמה מובנית ואפילו מערכת רדאר. כל אלה מאפשרים לה לראות את סביבתה ולהגיב בהתאם.

הנתונים הנשמרים במערכת מנותחים על ידי המחשב המרכזי ZF ProAI, המבוסס על תוכנת בינה מלאכותית שכבר הוכיחה את עצמה ואת יכולותיה בדגמי רכב חדשניים אחרים, כגון רכב פרטי וטרקטורים. ומי מבצע את הוראות המערכת בפועל? רכיבים משולבי בינה מלאכותית, כגון מוט היגוי אחורי חשמלי למלגזות או מערכת נהיגה חד גלגלית, כולם תוצרת חברת ZF.

החוכמה כיום היא לא רק לייצר פתרונות מתוחכמים המציעים יתרונות מובהקים ללקוח, אלא לעשות זאת הרבה לפני כולם. הודות לפונקציות הנסיעה האוטומטיות שלה, מלגזת ZF החדשה מסוגלת לבצע תמרונים מסובכים ומורכבים מהרגיל. המלגזה יכולה לנסוע לבדה סביב מכשולים, ולעצור כמעט מיידית אם בני אדם או עצמים נמצאים במסלולה.

מלגזת ZF החדשנית היא תוצאה של איחוד ידע מקצועי רב-שנים בתחום הרכב, היוצר פתרון ייחודי ומקיף שנותן מענה לרבים מהצרכים בתעשיית הרכב הכבד: צמצום עלויות והפיכת שינוע מטענים לתהליך הרבה יותר יעיל וחסכוני. מלגזת ZF משלבת דיגיטציה, אוטומציה, אלקטרוניקה ורישות מתקדמים מסוגם, והיא זו שסוללת את הדרך אל עבר העתיד הקרוב של כלי רכב כבדים לשינוע מטענים. המלגזה האוטומטית הזו משלימה משימות בצורה עצמאית - מהגעה למקום האחסון, המשך בהעמסת המטענים הדרושים וכלה במסירתם באתר הנדון.

המלגזה הייחודית מגיעה עם מנוע חשמלי חזק ויכולת הרמה מרבית של 3.5 טון, והיא בהחלט משתווה למלגזות הדיזל העוצמתיות יותר, שבדרך כלל מיועדות לעבודה בחוץ. יתרון נוסף הוא שבמלגזת ZF אין פליטות מזהמות, כמו במרבית המלגזות החשמליות.

חברת ZF וידאה מראש לא רק שלמלגזה יהיה מנוע על טהרת האנרגיה החשמלית, אלא שהוא יאפשר לה לעבוד ברציפות במשך משמרת שלמה לפחות בלי להידרש לטעינה. משמע שמפעילי המלגזה יכולים לצמצם למינימום את החלפות הסוללה ולחסוך עלויות בצורה משמעותית.

יכולות הזיהוי האינטליגנטיות של המלגזה מהוות עובדה רבת חשיבות בתחום הבטיחות. המלגזה מסוגלת לזהות בני אדם, כמו גם עצמים נייחים כגון כלובי משטחים או משטחי העמסה. זרם הנתונים המעובד במחשב המרכזי מתבטא בשליחת פקודות האומרות למלגזה לעצור או לנסוע סביב העצם / האדם.

האלגוריתמים במערכת לומדים לחזות מראש את מגוון התרחישים שעשויים לקרות במהלך נסיעה מהירה, ומייצרים מיידית את התגובה המתאימה. הבינה המלאכותית הזו יכולה למנוע תאונות עבודה, פציעות וחבלות - הן בבני אדם והן בעצמים. המלגזה עצמה יכולה גם לברור את סדר העדיפויות הרצוי לה, ולקבל במקום את ההחלטה הטובה ביותר בנוגע למסלול הנסיעה האופטימלי.

גורם משמעותי בכל הסיפור הזה הוא הצורה בה המלגזה מרושתת. היא יכולה לפעול כחלק מרשת ייצור דיגיטלית ולתקשר עם מערכות נוספות כגון מערכת שינוע המטענים, מערכת התשתיות ושאר כלי רכב. מנהל ציי הרכב האוטומטי מאפשר למידע ממלגזה בודדת לזרום הלאה למלגזות ומערכות נוספות, ולעבור ניתוח מדוקדק ויעיל. לדוגמה, המערכת לוקחת בחשבון את מצב הטעינה הנוכחי של הסוללה בכל מצבי הנסיעה השונים, ואוטומטית מתאמת מועד טעינה בו המלגזה תגיע לבדה לעמדת הטעינה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה