בשר ודגים פגי תוקף נתפסו במפעל בעיר



לסיפור הזה יכל להיות סוף מסריח. 15 טון של בשר ודגים פגי תוקף נתפסו במפעל בשר בעיר, אשר מספק את מוצריו לבתי אבות וגני ילדים. הבשר הושמד.

השירות הווטרינרי אמון על בריאות הציבור ומבצע באופן קבוע ביקורות באטליזים, אולמי אירועים, סופרמרקטים, מפעלי בשר ועוד. לאחרונה בוצעה ביקורת תברואה וטרינרית על ידי ד"ר תומר ניסימיאן, וטרינר עירוני מומחה לבריאות ציבור בעיריית ראשון לציון, ומפקח וטרינר תומר יעקובי , אשר הגיעו באופן מפתיע לביקורת במפעל ובחנו את המוצרים שאוחסנו בבית הקירור הסמוך ששייך לבעלי המפעל. הממצאים היו מזעזעים. במקום נתגלתה כמות גדולה של מוצרים פגי תוקף, חלקם הופשרו והוקפאו מספר פעמים.

רופאי השירות הווטרינרי השמידו 15 טון של מוצרי מזון פגי תוקף , מקולקלים , מוחזקים בתנאים לא ראויים. המוצרים לא סומנו כמוצרים שאינם מיועדים לשיווק על יד המפעל ואוחסנו בעירובוביה, בסמוך למוצרים שמבחינת המפעל הינם תקינים למאכל.

ד"ר תומר ניסימיאן, וטרינר עירוני בעיריית ראשון לציון מציין כי כל מוצרי בשר העוף והדגים שמשווקים בעיר מחויבים בבדיקה ווטרינרית במתחם השירות הווטרינרי בטרם שיווקם לעיר. בדיקה זו מאפשרת לרופאי השירות הווטרינרי שליטה ובקרה בנושא מוצרי הבשר הנמכרים בעיר. כמו כן נקודות המכירה נבדקות באופן שוטף על ידי רופאי השירות הווטרינרי והנתונים מוצלבים עם נתוני בדיקת טרם השיווק. ד"ר ניסימיאן מציין כי "על פי חוק הגנה על מזון ונהלי משרד הבריאות , מוצרי בשר נחשבים כמוצרים רגישים שיש להשמידם מיידית כאשר הינם לא ראויים למאכל ואין להחזיקם או לשנעם בשום מצב. האחריות על החזקת מזון באופן תקין , הינה שייכת ליצרן. במצבים בהם היצרן כושל בתפקידו , אנו נמצאים במקום בכדי להגן על הציבור ".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה