תוכנית פינוי בינוי בנחלת יהודה אושרה לתוקף



במקום כ-200 יחידות דיור, רובן בשיכונים במצב פיזי ירוד, ייבנו 800 יחידות דיור, שטחי מסחר ומשרדים * האצטדיון בסמוך ישמש שטח השלמה * אצטדיון חדש מתוכנן בשכונת נחלת צפון.

תוכנית פינוי בינוי בנחלת יהודה אושרה לתוקף בתנאים על ידי הוועדה המחוזית. מדובר בתוכנית שהומלצה להפקדה על ידי הועדה המקומית כבר ב-2012 ברחובות אלי כהן והשניים. בעיריית ראשון לציון מבקשים לקדם את התוכנית לאור העובדה כי 200 יחידות הדיור, שהן רוב יחידות הדיור בתוכנית, הינן בשיכונים משנות ה-60 וה-70, במצב פיזי ירוד וללא מעליות. בכדי להימנע מצפיפות ועומס על התשתיות, כפי שטומנת בחובה תוכנית פינוי בינוי, הוחלט להשתמש באצטדיון הסמוך כשטח השלמה. בסך הכל ייבנו 800 יחידות דיור בבניינים בני חמש- שש קומות בשטח המפונה ועל מגרש הכדורגל יבנו חמישה מגדלים ושטח מסחרי. יש לציין כי אצטדיון חלופי מתוכנן בנחלת צפון, שכונה חדשה שתבנה בסמוך. עד הקמת השכונה החדשה, יינתן פתרון ביניים במגרשים הסמוכים.

התכנית מאפשרת הקמת המגדלים תחילה, כך שבידי הדיירים תהיה האפשרות לעבור ישירות מהדירה שלהם לדירה החדשה.

מהנדס העירייה, קיריל קוזיול, אמר כי תוכנית זו היא חלק ממדיניות העירייה לקדם תכניות התחדשות עירונית במתכונת של בינוי -פינוי -בינוי בשיכוני רכבת ישנים ורעועים בהם לא ניתן לממש את תמ"א 38 לצורך חיזוק בפני רעידות אדמה. הליך דומה מקדמת העירייה בימים אלו בשכונת רמת אליהו. שם על בסיס שטחי השלמה שהצליחה העירייה לקבל מהמדינה, יצאה לדרך התוכנית.

קרדיט הדמיות: א.א. סטודיו אלכס

תמונה של האצטדיון לצד השיכונים מ-google earth


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה