רכישות אמריקאיות בישראל - חישולי כרמל



ישראל ידועה כמדינת הסטארט אפ (Startup Nation) והטכנולוגיה. עסקים ישראליים רבים המצטיינים בפעילותם מועמדים לרכישה על ידי חברות אמריקאיות גדולות ומפורסמות.

אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא החברה הישראלית מטירת הכרמל לייצור חלקי מנועים חישולי כרמל, אשר נרכשה על ידי החברה האמריקנית הגדולה פראט אנד וויטני שנוסדה בשנת 1925. חברת פראט אנד וויטני היא אחת מ3 החברות המובילות בעולם בתחום המנועים למטוסים ביחד עם ג'נרל אלקטריק ורולס רויס.

קצת על חישולי כרמל

המפעל ממוקם בטירת הכרמל, דרומית לחיפה, מונה היום כ-215 עובדים במחלקות שונות, אשר נהנים מתנאי עבודה איכותיים המלווים  אותם עד לפרישה לגמלאות. העובדים מצדם מתמסרים לעבודתם ולתפקידם ועושים כל שביכולתם כדי לשפר את איכות המוצרים הנמכרים ברחבי העולם לחברות המובילות בתחום התעופה. כך למשל, מחלקת ההנדסה של חישולי כרמל עובדת שעות נוספות כדי לשפר את טכנולוגיות הייצור, להקטין את זמני האספקה עבור הלקוחות השונים, לצמצם את העלויות ולוודא כי עובדי השטח מבצעים את תפקידם בסביבה מאורגנת ובטוחה.

לרשות העובדים עומדים בחישולי כרמל מערכי ייצור, מכונות מתקדמות וכלי מחשוב אשר מסייעים להם לבצע את העבודה באיכות ובמהירות. מערכי הייצור של מפעל חישולי כרמל כוללים: מכבשים , מכונות עירגול מחרטות אנכיות ואופקיות, תנורים, ומעבדות מטלורגיות. בטיחות העובדים בחישולי כרמל עומדת בחשיבותה בראש רשימת הנושאים בהם מטפלת הנהלת החברה, המחויובות לאספקת תנאי עבודה בטוחים לכלל עובדי החברה ייצרה סביבת עבודה אשר בגיה זכתה הבחרה לפרסים על למעלה משש שנות עבודה ללא כל אירוע בטיחות..

מי עובד עם חישולי כרמל

לאורך השנים צברה לעצמה חישולי כרמל לקוחות רבים אשר נהנים משירותיה וממוצריה האיכותיים. לקוחות מכל העולם מחפשים חברה מקצועית אשר איכות מוצריה היא נר לרגליה. משום כך, חברות ממדינות שונות עובדות עם חישולי כרמל הישראלית ונהנות משירותיה. מבין החברות ניתן להזכיר את GE Avio האיטלקית, חברת MTU הגרמנית, GKN Aerospace Engine Systems הממוקמת בסקנדינביה, Safran Helicopter Engine הצרפתית וכן שתי החברות האמריקאיות PWA & PWC וג'נרל אלקטריק (GE).

הקשר של פראט אנד וויטני האמריקאית לישראל

כאמור, פראט אנד וויטני רכשה את חישולי כרמל, אך היא אינה עוצרת כאן. החברה האמריקנית מקיימת קשרים רבים עם ישראל. כך למשל, מצויות בבעלותה שתי החברות הטכנולוגיות טק ג'ט וטכנולוגיות להבים. האחרונה הייתה בבעלותה של משפחת וורטהיימר במשך 50 שנה.

נוסף על כך, ב- 2017 חתמה פראט אנד וויטני על חוזה שיתוף פעולה עם מנועי בית שמש – החברה הישראלית המייצרת רכיבים למנועי סילון.

הראשונים בארץ

חישולי כרמל מתמודדת בשוק התחרותי של ייצור רכיבים למנועי סילון, והיא אכן עושה זאת בהצלחה. במשך כ-60 שנה שומרת החברה על רמת איכות ייצור גבוהה, בזכות העובדים המסורים הפועלים לילות כימים על מנת להפיק את המוצרים האיכותיים ביותר העומדים בתקנים המחמירים של לקוחותיה.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה