איך מעצבים ומקשטים עוגה?



קישוטים לעוגות וקינוחים מיוחדים

בשנים האחרונות הכנת עוגה הפכה למשימה מיוחדת במינה.

 אין מדובר בעוגה שגרתית או משמימה אלא בעוגות מעוצבות שאפשר לרשום עליהם איחולים או לעצב אותן בצורות מרשימות ומקוריות. מכיוון שחלוקת העוגה היא השיא של כל מסיבת יום הולדת – יש ציפייה רבה לקראת חשיפתה והמראה שיהיה לה.

קינוחים ועוגותלא מה שהיה פעם

כיום כולנו עדים למראה לא פחות ממרהיב של עוגות מסוגים שונים ומנות אחרונות מפתות ומעוצבות. יש כיום חשיבות עצומה לדרך ההצגה וההגשה של המנות האחרונות וגם הסועדים מתחילים לאכול – קודם כל דרך העיניים. זו הסיבה שיש ביקוש עצום לקישוטים שונים או תוספות אכילות המתאימות להנחה על העוגות והופכים אותה למיוחדת, מעוצבת, יפה ומיוחדת במינה. לכל ילד יכולה להיות עוגה מקורית וייחודית, כמוה אי אפשר יהיה לראות בשום מקום אחר.

להלן רק חלק קטנטן מהרעיונות לקישוטי עוגה שניתן כיום להשיג בקלות ובזול וישדרגו כל עוגה, קינוח או מנת אחרונה ויהפכו אותם לייחודיים ומרהיבים:

  • כדורי פנינים אכילות – ניתן להשיג כאלה כיום בשלל צבעים או גוונים שיתאימו גם לנושא מסוים וגם לטעם האישי של הילד.
  • קישוטי סוכר אכילים בצורות שונות – עשויים גם הן להתאים לעוגות בנושאים או צורות שונים וכמובן יהפכו את העוגה לצבעונית ויפה הרבה יותר.
  • צורות של דמויות מצוירות מוכרות – אין כמו גיבור על או נסיכה לקישוט עוגת יום הולדת של ילד או ילדה מתרגשים.
  • קישוטי שוקולד מרשימים – קישוטים אלה עשויים במלאכת מחשבת של ממש ומתאימים בעיקר לקינוחים שאמורים להיות מוגשים בארוחות או אירועים של אנשים מבוגרים.
  • שבבי שוקולד מעוצבים – שוקולד בצבעים שונים יכול לשדרג כל מנה אחרונה או קינוח.

תוכלו להתרשם ממגוון הסוגים של קישוטים לעוגה באתר הזה

העוגה עם קישוטובלעדיו

אי אפשר כלל לתאר את המראה שמתקבל מהעוגה כאשר מוסיפים לה קישוטים אכילים בצבעים מיוחדים או בצורות שהאורחים לא מצפים לראות או לטעום. העוגה נראית מרהיבה, נוצצת ובעלת מראה יוקרתי שפשוט אי אפשר לדלג על טעימה ממנה. בין אם העוגה הוכנה על ידי איש מקצוע מעולם האפייה ובין אם מדובר באפייה ביתית פרטית – התוספות והקישוטים יכולים לעשות את ההבדל ולהפוך את העוגה למרשימה וכזאת שחיש מהר תגנוב את ההצגה.

מה עוד יכול להיות בשימוש?

לא רק סוכריות, ממתקים או שוקולד יכולים ומתאימים לשימוש. מליות או ריבות למילוי בין שכבות העוגה או למריחה מעליה, סוגים שונים של פירות יבשים, אגוזים ובוטנים שיכולים גם להעשיר את הטעם של העוגה וגם לשפר את הערכים התזונתיים שלה, תוספים שונים שמשדרגים את הקצפת או הקרמים ומחזקים אותם או מעשירים וכמובן אבקות שונות שבעזרת שבלונה אפשר לכתוב ולהפוך את העוגה לנוצצת ומיוחדת במינה. חשוב לדעת שההיצע לא פחות מעצום וחשוב מאד לתכנן את העוגה מראש על מנת שלא ללכת לאיבוד ולהתבלבל בין הסוגים הרבים והשונים המוצעים כיום.

שימוש בחומרי גלם איכותיים

עולם הבישול בכלל ותחום האפייה בפרט הם כאלה שבהם נדרש לעשות שימוש בחומרי גלם לא פחות ממעולים. יש השפעה ישירה על הטעם הסופי ועל הצורה של עוגה או של מנה אחרונה במידה ועושים שימוש בחומרי גלם בינוניים לכאלה שנחשבים לאיכותיים וטובים במיוחד. במקרים רבים ההפרש במחיר יהיה שווה את ההשקעה, שכן העוגה תתקבל הרבה יותר טעימה ומרשימה והאורחים יידעו להעריך שמדובר במרכיבים איכותיים שהטעם שלהם ניכר ומורגש. חשוב להתחיל בהכנות מספיק זמן מראש על מנת לעמוד בלוחות הזמנים ולדעת בדיוק מה רוצים להכין.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה