דיור לצעירים במקום השוק העירוני הוותיק בראשון לציון



במשך שנים ביקשה עיריית ראשון לציון לפנות את הסוחרים בשוק העירוני בעיר * בית המשפט המחוזי קבע כי על הסוחרים, שלא משלמים חשמל, ארנונה ומים במשך שנים, להתפנות בימים הקרובים * ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, מבקש לייעד את הקרקע עבור דיור לצעירים

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, מתכוון לייעד את שטח השוק העירוני הוותיק בעיר לדיור לצעירים. במשך שנים ארוכות ביקשה העירייה לפנות את הסוחרים שטוענים לזכויות במקום למרות שהם אינם מוגנים, אינם משלמים דמי שימוש, חשמל, ארנונה ומים. בית המשפט המחוזי אמר דברו ובימים אלו צפויים הסוחרים האחרונים, אלו שטרם הגיעו להסכמות עם העירייה, להתפנות מהשטח. נציין שקיים הליך הידברות בבית המשפט מול שני סוחרים.

השוק העירוני ברחוב יהודה בעיר נמצא בבעלות העירייה. שטחו כ-1600 מ"ר וייעודו כיום מסחרי. שינוי הייעוד למגורים עבור צעירים הינו חלק ממדיניות העירייה לקידום דיור בר השגה בעיר.

ראש העירייה, דב צור, בירך על ההחלטה ואמר כי "המשא ומתן לפינוי הסוחרים נעשה לפנים משורת הדין ומתוך רצון טוב במטרה להגיע לפתרון מוסכם, אני שמח שבית המשפט קיבל את עמדתנו לאורך כל התהליך ושבסופו של דבר הפינוי יבוצע בהסכמה". באשר לכוונתו לייעד את השטח לדיור עבור צעירים, אמר צור: "אנו פועלים להבטיח שלצעירי ראשון תהיה האפשרות להמשיך ולהתגורר בעיר, לבנות בה את חייהם ולהקים בה את משפחתם. אני מקווה שנוכל לתת תקווה ועתיד טוב יותר לעוד ועוד צעירות וצעירים בני העיר".

כזכור, ראשון לציון הייתה העיר הראשונה שקיימה הגרלות לדירות במחיר הנמוך ב-25% ממחירי השוק. לאחר הגרלות בשלושה פרויקטים, פרסמה השבוע העירייה הודעה הקוראת לתושבי העיר להירשם לפרויקט דיור נוסף. כמו כן, עיריית ראשון לציון הצטרפה לפרויקט דירה להשכיר. הפרויקט הראשון כולל 216 יח"ד בשכונת הרקפות בעיר והפרויקט השני- 60 יח"ד להשכרה ארוכת טווח.

צילום: אבי קקון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה