52 תלמידים יישאו דגל ענק של 200 מ"ר במרוץ הדגל שיתקיים ברחובות העיר



חגיגות ה-70 למדינה יפתחו בעיר שבה צויר והוצג הדגל לראשונה לפני 133 שנים. ציפייה לשיאי ישראל חדשים באליפות ישראל ל-15 ק"מ

הדגל, מהגדולים שנוצר במדינה עד היום, רוחבו חמישה מטרים ואורכו 40 מטרים, והוא יינשא על ידי התלמידים במרוץ שייצא מאצטדיון האתלטיקה ויתקיים ברחובות העיר.

בראשון לציון נוצר דגל המדינה, דגל כחול לבן עם מגן דוד במרכזו. הוא נוצר והונף לראשונה בעולם בחגיגות לרגל מלאות שלוש שנים למושבה, בשנת 1885. דגל כחול לבן זה איחד לראשונה בצבעיו ובעיצובו את הטלית ואת מגן הדוד, שני סמלים יהודיים רבי משמעות. את הדגל עיצבו ויצרו ישראל בלקינד, מנהיג אנשי ביל"ו במושבה, ולימים מחנך עברי דגול. שותפתו של בלקינד ליצירת הדגל הייתה פאני מאירוביץ'.

133 שנים אחרי ולכבוד חגיגות ה-70 למדינה, החליטו בעיריית ראשון לציון שהדגל ילווה את כל החגיגות והאירועים שיתקיימו השנה ברחבי העיר. בשישי זה יתחיל עם מרוץ הדגל, כאשר כ-5000 רצים אמורים לקחת חלק במרוץ אשר יוזנק בשעה 07:15 על ידי ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, שאמר: "זהו יום חג לראשון לציון, בו אנו פותחים את חגיגות ה-70 למדינת ישראל ומניפים את דגל ישראל בגאווה. באופן אישי, כמי שאוהב לרוץ למרחקים ארוכים, אני נערך לריצה יחד עם תושבי העיר ומצפה לחצות יחד איתם את קו הסיום. נתראה במירוץ!".

זו השנה השלישית ברציפות בה מתקיים מרוץ הדגל שהופך כבר למסורת והוא כולל את אליפות ישראל ל-15 ק"מ, בה ייקחו חלק טובי הרצים הישראלים. לצד המקצה הארוך יתקיים גם מקצה קצר יותר למרחק של חמישה ק"מ ומקצים עממיים למרחקים של שני ק"מ, 500 מ' ו-250 מ'.

בשנה שעברה נקבעו במרוץ שיאי ישראל לנשים ולגברים. לונה צ'מטאי סלפטר ממכבי ת"א קבעה זמן של 52:06 ד' ודמקה טשאלה מהפועל אורן השרון קבע שיא ישראלי חדש לגברים של 45:07 ד'. השאלה הגדולה היא האם השיא הישראלי שקודם החזיק מעמד (15 שנים בנשים ובגברים 24 שנים) עמוד להישבר שוב? את התשובות נקבל בשבוע הבא.

בינתיים באתר איגוד האתלטיקה יודעים לספר שסלפטר מגיעה למרוץ אחרי מחנה אימונים מוצלח מאוד בחו"ל בסיומו השתתפה במרוץ השדה DISCOVERY המפורסם, בעיר אלדורט שבקניה (בגובה 2100 מ' מעל פני הים), בהשתתפות כ-3000 אתלטים ואתלטיות בגילאים שונים. מרוץ הנשים היה למרחק של 8.6 ק"מ וסלפטר סיימה במקום ה-13 מתוך כ-300 משתתפות, בתוצאה 29:10 ד'. המשמעות היא קצב בלתי נתפס כמעט של 3:22 ד' לק"מ בגובה 2100 מ'.

מטרתו של מחנה האימון היה הכנה לאליפות ישראל ב-15 ק"מ, ביום שישי בראשל"צ, כחלק מהכנה לאליפות העולם בחצי מרתון שתתקיים במרץ בולנסיה, ספרד.

למשמע התוצאה, ובעקבות מחנה האימון, ציין דן סלפטר, מאמנה של לונה: "אנחנו בהחלט אופטימיים לתוצאה טובה ביום שישי". הקצב שרצה בקניה, מבלי להתחשב בתנאי הגובה ובעובדה שרצה בשדה, מוביל לתוצאה מהירה מ-34 ד' ב-10 ק"מ. בהתחשב בעובדה שהריצה הייתה בגובה 2100 מ' מעל פני הים ותנאי השטח לא היו אופטימליים, אין ספק שבדרך לקו הגמר, סלפטר עשויה גם לשבור את השיא הישראלי לנשים ב-10 ק"מ, העומד על 33:51 ד', אשר נקבע ע"י נילי אברמסקי ב-2004.

בתחרות הנשית בראשל"צ, ביום שישי, ינסו אירינה אור קונובלוב מא.ס. רמה"ש, הגר כנעני (אלופת ישראל הטרייה במרתון) וסגניתה, יערה זנגי רדושיצקי, שתיהן מאיילות, לאתגר את סלפטר.

בין הגברים צפוי מאבק מרתק, כאשר כל הרצים הבכירים הכשירים יופיעו לריצה. דמקה טשאלה – שיאן ישראל ואלוף ישראל המכהן ב-15 ק"מ וחבריו להפועל אורן השרון גירמה אמרה, אלוף ישראל במרתון, ואיימרו עלמיה שסיים ראשון בין הישראלים במקצה חצי המרתון בטבריה. לצידם יתחרו ימר גטהון ממכבי ת"א – אלוף ישראל בחצי מרתון, מארו טפרי ממכבי ת"א – סגן אלוף ישראל במרתון ובחצי מרתון, רץ המרתון האולימפי, אגזה גואדה מהפועל עמק חפר,מלקאם ג'מבר ממכבי נס-ציונה שסיים שלישי בחצי מרתון עמק המעיינות ובוקיאו מלדה מעמק חפר.

ההשתתפות בכל המקצים פתוחה לכל תושבי העיר ומותנית בהרשמה מוקדמת ובתשלום סמלי. את ההרשמה ניתן לבצע ב-21 מוקדי הרשמה שנפתחו בכל המרכזים הקהילתיים בעיר ובאמצעות האינטרנט בקישור הבא -http://rlz.runisrael.org.il/

כל משתתף שנרשם יקבל ערכה – הכוללת חולצה, מספר חזה – המהווה קוד זיהוי לקבלת תמונות מהמרוץ ישירות לפייסבוק ובנוסף עוד הפתעות, מתנת נותני החסות למרוץ.

לקהל שיגיע לאצטדיון האתלטיקה מובטח הפנניג חגיגי, כאשר לצד המרוצים הקהל יוכל גם ליהנות ולקחת חלק בהרקדה המונית – בשיתוף פעולה עם אגף התרבות, מפעילויות ספורט שונות כמו : TRX , קיקבוקס ודראמס.

בנוסף יוקם באצטדיון מתחם מתיחות – בשיתוף פעולה מכבי שרותי בריאות, שבו יבוצעו מתיחות והרפיית שרירים לרצים.

במתחם איכות הסביבה ובריאות – שיוקם בשיתוף פעולה עם מנהל איכות הסביבה, יוכל הקהל לדווש על אופניים ובאמצעותם ליצור אנרגיה, אשר תשמש להפעלת בלנדר והכנת שייק ומתקן ג'רו הפועל על כוח המשיכה.

נשות המאמנט מראשון לציון יקימו באצטדיון רשתות ויקיימו טורניר כאשר ילדי הגיל הרך יוכלו ליהנות במתחם ג'ימבורי ובועות סבון. ובמתחם נוסף יפעל שוק חקלאי בו תתקיים מכירת פירות וירקות, לצד דוכני מכירה של ציוד וביגוד ספורט.

האירוע כולו מופק על ידי החברה העירונית לתרבות ספורט ונופש ויקחו בו חלק גם מ"מ וסגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הספורט, איתן שלום, מחזיקת תיק הבריאות, חברת המועצה יפעת מאירוביץ יפת, אשר יזניקו את המקצים השונים ויחלקו את הפרסים לזוכים.

לאור המרוץ יסגרו מספר רחובות הסמוכים לאצטדיון האתלטיקה.

להלן הרחובות שייסגרו לפי שעות:

רחוב גדולי ישראל פינת השירה העברית עד לרחוב בר לב סגור משעה 06:45-10:30.
רחוב בר לב פינת החלוצים עד שד' רבין סגור משעה 06:45-10:30 .
שד' רבין פינת מורשת ישראל עד לרחוב אבא אבן סגור משעה 06:45-10:30 .
רנה קאסיו פינת שמעון פרס עד שד' רבין סגור משעה 06:45-10:30.
שד' יוסף טומי לפיד +המאה העשרים עד שד' מרילנד סגור משעה 06:45-10:00
שד' מרילנד עד שד' רחבעם זאבי סגור משעה 06:45-08:30 .
שד' רחבעם זאבי עד כיכר השייטת סגור משעה 06:45-08:30 .
רח' השייטת עד רחוב אחי מעוז סגור משעה 06:45-08:30 .
רחוב כורש פינת חיל הצנחנים עד שד' רחבעם זאבי סגור משעה 06:45-08:30 .
רחוב חיל התותחנים פינת אחי להב עד שד' רחבעם זאבי סגור משעה 06:45-08:30 .
רחוב אחי להב פינת חיל התותחנים עד רחוב השייטת סגור משעה 06:45-08:30 .
רחוב אחי רשף פינת מבצע יונה עד רחוב השייטת סגור משעה 06:45-08:30 

צילום יוסי אלטרמן 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה