פמילי אופיס? מה זה בכלל?



אם גם אתם לא שמעתם עד היום על צמד המילים הללו, זה בסדר, אל תרגישו רע עם עצמכם...

בעבר פמילי אופיס היה מיועד בעיקר למשפחות המשתייכות לאלפיון העליון, ועל כן אם אינכם נצר לשושלת אמידה במיוחד, כנראה שלא נתקלתם במושג הזה. אלא שבשנים האחרונות, כללי המשחק השתנו וגם אנשים שאינם מחזיקים בהון נזיל של עשרות מיליוני דולרים, התוודעו לחברות "פמילי אופיס" ושכרו את שירותיהן.

אז מה זה בכלל פמילי אופיס? למי הוא מיועד? ומה הוא מציע? כל התשובות, מיד.

מה זה פמילי אופיס?

פמילי אופיס ((Family Office הוא שם כולל לחברות המעניקות שירותי ניהול לכלל הנכסים של יחידים אמידים ומשפחות בעלות עושר פיננסי. לא כל חברות הפמילי אופיס מציעות בדיוק את אותם השירותים, אך הרעיון די דומה. פמילי אופיס מנהל באופן מרוכז את כל ה"עושר" של לקוחותיו ואחראי על מגוון תחומים: ניהול תיקי השקעות, תשלומי מס, דיווחים למס הכנסה, ביטוחים, תכניות פרישה, העברת עושר בין דורית ועוד. למעשה, במקום לפזר את ניהול הנכסים בין מגוון גורמים שונים כגון: בנקים, בתי השקעות, יועצי מס, רואי חשבון, עורכי דין וכו', חברות פמילי אופיס מעניקות את מגוון השירותים הללו, ללקוחותיהם, במקום אחד. כך יש רק איש קשר אחד שמטפל בכלל נכסיהם ומבצע בקרה מתמדת על כלל הפעילות הפיננסית שלהם, מבלי שדברים מסוימים "יפלו בין הכיסאות".

היסטוריה

חברת הפמילי אופיס הראשונה הוקמה בארה"ב על-ידי משפחת רוקפלר, כבר בסוף המאה ה-19, ונהוג לראות בה כחלוצה בתחומה. יחד עם זאת, חוקרים רבים טוענים כי שירותים דומים סופקו עוד קודם לכן, כבר בימי האימפריה הרומית, למשל, שבה שלט אוגוסט קיסר. אומנם מדובר בתקופות שונות אך הרעיון דומה – אותם שליטים עשירים, חלקו את העושר שלהם עם מעגל פנימי ומהימן, המורכב מאנשים שניהלו עבורם את נכסיהם, תעשיותיהם, העסקים שהיו בתחום השיפוט שלהם, צבאותיהם וכן את אורח החיים שלהם.

למי מיועדים שירותי פמילי אופיס?

בעבר ניתן היה לומר שחברות פמילי אופיס מיועדות בעיקר למשפחות המחזיקות בהון של לפחות 10 מיליון דולר – רק קהל מצומצם מאוד יכול היה ליהנות מהשירותים השונים אותם מציעות חברות הפמילי אופיס השונות. אלא שבשנים האחרונות נראה כי רף הכניסה לאותו מועדון סגור ואקסקלוסיבי, ירד, וכיום גם לקוחות כשירים המחזיקים בהון של כמה מיליוני שקלים בודדים, יכולים לשכור את שירותיהן של מגוון חברות פמילי אופיס בישראל.

מדוע כדאי להשתמש בשירותי פמילי אופיס?

יתרונו הגדול והמובהק ביותר של פמילי אופיס היא בהיותו גוף פיננסי אחד המרכז עבור אותם יחידים אמידים ומשפחותיהם, את העבודה מול הבנקים, בתי ההשקעות, רואי החשבון, יועצי המס, סוכני הביטוח, עורכי הדין ועוד. חברות הפמילי אופיס מסירות מהלקוח את ההתנהלות השוטפת, הפיקוח והבקרה על הגופים השונים, את "כאבי הראש" הנלווים, ומאפשרת לו לדעת שכלל הטיפול מרוכז בידי חברה אחת.

ניהול כלל הנכסים בידי גוף אחד, מאפשר ראייה רחבה והוליסטית המעניקה יתרון משמעותי לאותן חברות פמילי אופיס, וזאת בניגוד לבנקאות פרטית וחברות השקעות שאינן יכולות לייצר עבור הלקוח ראייה אסטרטגית גלובלית, משום שהן רואות רק את מה שקורה בחשבון המתנהל אצלן, הן אינן חשופות לשאר החשבונות והנכסים המנוהלים ע"י גופים נוספים, ולכן הן מתקשות לראות את התמונה המלאה.

יתרון נוסף הוא שמדובר בחברות פרטיות שאינן בבעלותן של אף אחת מחברות הביטוח, ועל כן אינן מושפעות מניגודי אינטרסים, דבר המאפשר להן חופש פעולה וראייה הוליסטית אובייקטיבית, המעמידה את הפרט ומשפחתו במרכז.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה