כך תשדרגו את המרפסת שלכם



אין כמו לצאת למרפסת, לנשום אוויר, ללגום קפה תחת כיפת השמיים מול המרחב הפתוח, לארח חברים לסעודה.

המרפסת הפכה מזמן לזירת הפנאי של הבית ואלטרנטיבה לתחושה של חוץ בפנים. אפשר להפוך את שטח המרפסת לנעים ומעוצב אף יותר על ידי בחירת קונספט מוביל, ריהוט ופריטי עיצוב משלימים. לפניכם מספר צעדים בדרך למרפסת מפנקת ומסוגננת במיוחד.

בחירת קו עיצובי
החליטו על קו עיצובי מוביל למרפסת. האם תרצו שזו תהיה מרפסת בסגנון טרופי ואקזוטי עם חיפויים משופעים באלמנטים של טבע פראי וריהוט בניחוח כפרי או מרפסת בשיק מודרני, בעלת מערכות ישיבה אווריריות למשל מאלומיניום וריצוף בדמות אריחים גיאומטריים? הסגנון הנבחר עובר כחוט השני בכל בחירה עיצובית שתעשו בהמשך, מריהוט ועד הכלים שתגישו לאורחים וסגנונם.

פתרונות קירוי והצללה
אם ברצונכם שהמרפסת תשרת אתכם בכל עונה, בלי קשר לתנאי מזג האוויר, ציידו אותה בהתאם. הוסיפו קירוי כמו סוכך נסגר ונפתח המאפשרת לשלוט במידת האטימות של המרפסת כאשר ישנם גם פתרונות מבודדים מבחינה אקוסטית שיעניקו לכם את השקט המובטח. לקראת האביב, הצטיידו בפרגולה או לפחות בשמשיות דקורטיביות על מנת להצל את אזור הישיבה.

תכנון המרחב
לפני שבוחרים ריהוט או פריטים למרפסת, חשוב מאוד לתכנן את המרפסת כך שתוכלו למקסם ככל שניתן את השטח שלה. חשבו היכן תעמידו כל פריט או אביזר, למשל, פינת אוכל וערסל ונסו לחשוב כיצד להגדיר את האזור כך שהרהיטים לא יחסמו את המעברים ושיישמר מרחב תנועה חופשי.
אם המרפסת מיועדת למשפחה, ניתן להגדיר אזור למשחקים לצד אזור הסעדה ואירוח ואף להפריד ביניהם עם מחיצת הזזה. לצורך התכנון, התחילו במדידת המרפסת ושרטוט של סקיצה כדי שתגיעו לרכוש רהיטים או אקססוריז, יהיה לכם את קנה המידה המדויק לאכלוס ושילוב רהיטי גן.

בחירת ריהוט גן
היצע הריהוט המתאים למרפסת הוא רחב ומגוון להפליא. חשוב לבחור ריהוט גן איכותי מחומרים עמידים בפני קרני UV שקל לתחזק לאורך זמן וכן בדים שאינם דוהים בשמש. לפני הבחירה, התייחסו לסגנון הישיבה המבוקש. למשל, יש מי שאוהבים ישיבה בלתי פורמאלית בדמות מרבצים מפנקים או מערכות ישיבה סלוניות נמוכות ומרופדות היטב בעוד אחרים יעדיפו לשלב פינות אוכל גבוהות. אם השטח מאפשר זאת – ניתן לשלב בצד אחד פינת אוכל פורמאלית לצד מערכת ישיבה בלתי פורמאלית. חשבו על הצד הפרקטי, פינת אוכל המשלבת שולחן נפתח למרפסת עם כיסאות מתקפלים, מערכת ישיבה עם ריפוד רחיץ וכמובן על הצד האסתטי. האם תרצו מערכות ישיבה בהירות או כהות, מאיזה חומר – ראטן או אלומיניום, שניהם נחשבים עמידים אך כל אחד מהם בעל מראה אחד. מתכת וזכוכית הם חומרים שמייצרים אווריריות וקלילות בחלל ותחושה של שטח יותר גדול מכפי שהוא באמת ואילו ראטן מקנה תחושת חמימות ותורם לאווירה הכפרית.
בעת הבחירה, התייחסו גם לצורניות – מערכת ישיבה מרובעת "תשבור" את קווי המתאר של מרפסת עגולה וריהוט בעל קווים מעוגלים ישיג את אותו אפקט וירכך קווי מתאר של מרפסת מרובעת.
חשוב גם להתאים את הריהוט לפי צורך. מעבר לפינות ישיבה לצורך סעודה במרפסת, חשבו גם על מה אתם אוהבים לעשות במרפסת בשעות הפנאי ורהטו אותה בפריטים שיסבו לכם הנאה. לדוגמא, ערסל תלוי או נדנדת יחיד או נדנדה משפחתית, מיטת שיזוף למי שאוהב להשתזף במרפסת.

אביזרים שעושים הבדל
תוכלו להוסיף טאץ' מיוחד למרפסת באמצעות אביזרים משלימים. למשל, פעמוני רוח דקורטיביים שמייצרים צליל מרגיע, אדניות שנתלות על המעקה, גופי תאורה מיוחדים, גמדי גינה ועוד.

המרפסת היא נכס לכל בית וניתן בהחלט למקסם את הפוטנציאל של המרחב באמצעות תכנון נכון, ריהוט גן עמיד ומסוגנן ופתרונות קירוי והצללה שיאפשרו לכם לבלות בה זמן איכות לאורך זמן.

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה