תושבת ראשל"צ שהתגרשה מבעלה הגיאורגי שנישא בשנית נחשבת לנשואה בישראל



תושבת ראשל"צ בת 40 שנישאה בנישואין אזרחיים לאזרח זר והתגרשה ממנו לפני 5 שנים, עדיין מוכרת בישראל כאשה נשואה למרות שבעלה כבר נישא בשנית לאשה אחרת ויש לו שני ילדים מאשתו השנייה.

כך עולה מבקשה להתרת נישואין שהאישה הגישה נגד הגרוש הגיאורגי, לבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון באמצעות עו"ד ליאת לב קליין העוסקת בדיני משפחה.

מהבקשה עולה כי בשנת 2003 הכירה גבר זר מגיאורגיה שהתגורר בישראל ועל מנת למסד את הקשר טסה התובעת לגאורגיה להינשא לאהוב ליבה והם נישאו בנישואין אזרחיים בגאורגיה בחודש יולי 2004. לאחר שכל מאמציה להסדיר את מעמדו של בעלה הטרי בישראל עלו בתוהו, הבעל מעולם לא שב לישראל ואף ניתק הקשר עמה.

לפני 5 שנים בית המשפט בטיביליסי שבגיאורגיה נענה לבקשת בעלה הגיאורגי להתגרש מאשתו הישראלית והיא קיבלה לידיה תעודת גירושין. בינתיים הגרוש הגיאורגי נישא בשנית ואף יש לו שני ילדים מאשתו השנייה.

לעידכונים הכי מעניינים בראשון לציון – הצטרפו לפייסבוק שלנו

למרות שהאשה הישראלית נחשבת לגרושה בגיאורגיה, מבחינת הרשויות בישראל היא נחשבת עדיין לאשה נשואה ולכן אינה יכולה להינשא. בימים אלה היא הגישה נגד הגרוש שלה, באמצעות באת כוחה, עורכת הדין ליאת לב קליין , בקשה להתרת נישואין .

באת כוחה טוענת כי כיוון שלא ניתן לאתר את הגרוש, בית המשפט דרש לפרסם את הבקשה בעיתון מקומי בטיביליסי בהתאם ל"המצאה מחוץ לתחום", בניסיון אחרון לאתר את הגרוש שנעלמו עקבותיו. במקרים אילו בו לא מתקבלת עמדת הצד שכנגד, קרי הגרוש, על מנת לקבל את החופש, האשה תהיה חייבת להגיש בבית משפט ישראלי, חוות דעת של בית המשפט בגיאורגיה המסמיך את בית משפט הישראלי להתיר הנישואין.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה