נפרדים ממנכ"ל העירייה פרנקו גונן



בערב חגיגי ומרגש, נפרדה העירייה ממנכ"ל העירייה בשבע השנים האחרונות, פרנקו גונן. למפגש הגיעו ראש העירייה ובת זוגו, יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, חברי מועצה, מנהלי העירייה בהווה ובעבר וגם בני משפחתו של גונן. תא"ל במיל' פרנקו גונן השלים קריירה ארוכה בצבא ולאחר מכן כיהן עשרות שנים בתפקידים בכירים בשלטון המקומי, ובין היתר, מנכ"ל עיריית ראש העין, מנכ"ל עיריית רחובות וממונה על הוועדה הקרואה במעלה עירון. בשבע השנים האחרונות ניהל את עיריית ראשון לציון לצידו של ראש העירייה, דב צור, והוביל את העירייה, מנהליה ועובדיה להישגים רבים. לפני כשנתיים אף עבר להתגורר בעיר.

הערב נפתח בסרטון קומי שהציג את חברי "פורום המוקד" – אחד הפורומים אותם הוביל גונן, שהתכנס מידי יום רביעי ב-07:00 בבוקר, וטיפל בכל הפניות הפתוחות של התושבים – ביום שאחרי פרנקו. גורמי העירייה ציינו כי פורום המוקד היה אחד מהנושאים הקרובים לליבו של פרנקו, כמי ששם את השירות לתושב בראש סדר העדיפויות וראה במתן מענה עירוני מהיר, יעיל ואמין, כמשימה ראשונה במעלה.

ראש מינהל שפ"ע, ראובן הרשקוביץ, היה נציג ראשי המינהלים שאמר, "הפעילות בעיריית ראשון לציון היא רחבת היקף, מורכבת ומשתנה כל הזמן. אין סיכוי שהיינו מצליחים להוציא לפועל את כל התכניות, ללא עזרה מפרנקו, המושך בחוטים, המנווט, העוזר, התומך, הפותר כמעט כל בעיה, מפנה מוקשים ומתיר הפלונטרים".

בתו של פרנקו, רוני עירון, אמרה כנציגת המשפחה: "אנחנו מקווים שעכשיו נוכל לקבל את אבא וסבא. ראשון לציון העסיקה אותו 24/7.  לחשוב, להגשים חלומות בענק, לתת את כל מה שאפשר, מבוקר עד לילה, אפילו בשבת, באהבה גדולה. מקווים שעכשיו, אחרי מרתון מתמשך, תוכל לקחת חופש ולהיות סתם תושב".

מנכ"ל העירייה הנכנס חיים גליק, הודה לפרנקו על תקופת החפיפה, והבטיח כי יעשה כל מאמץ למלא את נעליו הגדולות.

ראש העירייה, דב צור: "כבר בתהליך הבחירה למנכ"ל – היועץ הבכיר ביותר לראש עיר – חיפשתי מישהו ללכת איתו, או במקרה שלנו - מישהו לרוץ איתו. מצאתי את השותף הזה בפרנקו. אדם עם סולם ערכים דומה לשלי, שהיה איש סוד ויועץ בדילמות הקשות הכרוכות בניהול העיר הזו. בחנו את הדברים מאותה נקודת מבט. הצלחנו להשלים זה את זה. יש רשימת הישגים כל כך ארוכה שיש לפרנקו בה חלק גדול, במנהיגות בוטחת, בקבלת החלטות, בניהול עבודת העירייה המורכבת". צור ציין כי אחד האירועים המכוננים שחרוט בזכרונו היה אירוע נפילת הטיל בעיר. צור: "באותו רגע, היכולת שלי לנהל את הדברים מהשטח ולקבל החלטות, פעם ראשונה באירוע חירום כזה,  נובעת מזה שיש מישהו במוקד, עתיר ניסיון, רגוע ושקול, שמנהל את העניינים בצד שלו". צור הודה למשפחתו של גונן ואמר כי הוא מקווה שכעת יוכלו ליהנות מהעיר כתושבים מן השורה.

פרנקו גונן סיכם את הערב בהתרגשות ואמר: "לא היה מקום בו הייתי מבקש לסיים קריירה ארוכת שנים. אני שמח שנפלה בחלקי הזכות להגשים חלום ולהיות מנכ"ל בעיר המדהימה הזו, שבה גם בחרתי לעבור לגור יחד עם רעייתי לפני כשנתיים. דבר לא דומה לאתגר של ניהול העיר הזו בהיקף ובעוצמות שלא הכרתי בעבר. לאחר כשבע שנים בתפקיד, הרגשתי שבעת הזאת, ולקראת המהלכים הדרמטיים הצפויים בעירנו, יהיה נכון להעביר את המקל לבא אחריי". גונן הוסיף ואמר כי אין סיכוי להצליח ללא רוח גבית מראש העירייה, לה הוא זכה ללא סייג. גונן הודה לצור על הצניעות, החזון, המנהיגות ואהבת העיר. גונן גם הודה למנהלי העירייה והחברות העירוניות ואמר כי הוא זכה לעמוד בראש נבחרת איכותית ומקצועית, שהפכה לשם דבר בשלטון המקומי בארץ. עוד הודה לעוזרתו, קרן ברוס, לעובדות לשכתו המסורות שנאלצו לשאת בעומס רב ואיחל לחיים גליק בהצלחה. גונן הודה למשפחתו והבטיח להתחיל להשלים פערים. על ניהול והפקת האירוע הופקדו מנכ"ל החברה העירונית, אלי פולק וטלי צ'רנר, בשיתוף לשכת המנכ"ל.  

צילום: אבי קקון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה