עורך דין פלילי – כל מה שצריך לדעת בשביל לצאת זכאי



תחום המשפט הפלילי הוא אחד מתחומי המשפט היחידים בו עורכי דין פרטיים משמשים כסנגורים. מאחר ובמשפט הפלילי התובעת היא תמיד המדינה, הרי שעורך דין פלילי הוא תמיד סנגור שאמור להגן על הנאשמים במטרה להוציא אותם זכאים.

 

תחום המשפט הפלילי הוא אחד מתחומי המשפט הרחבים ביותר שיש, שכן הם כוללים עבירות אלימות ורצח, מין, סמים, סחיטה, הונאה, גניבות ופריצות ועוד. תחום זה גם נחשב לתחום הגדול ביותר מבחינת כמות האנשים אשר עומדת בו למשפטים, אשר אלה נערכים בבתי משפט שלום ובהמשך במחוזי.

בישראל פועלים עשרות אלפי עורכי דין פליליים, ביניהם עו"ד רוני ברוש שמייצג שורה ארוכה של נאשמים במשפטים שונים, בתחומים שונים. בחלק מהמקרים מדובר על ייצוג בעת משפט ובחלק מהמקרים בייצוג לפני ואחרי, למשל, כשיש צורך לייצג חשוד מול הרשויות במטרה להגיע לפשרה ולא לבית משפט או לחילופין, אשם שיש לו רישום פלילי והוא מבקש לבטל אותו אחרי מספר שנים, במטרה שיוכל להתקבל למקומות עבודה שונים וכדומה.

מה צריך לדעת על עורך דין פלילי

לא פעם אנחנו יכולים לראות בסרטים, עורכי דין פליליים אשר משלבים בעבודה שלהם חקירות מסוגים שונים במטרה להגיע לאמת, זאת על מנת לזכות את הלקוחות שלהם. זה אכן גם מה שקורה במציאות. עורך דין פלילי, הוא לא רק מי שמתמחה בחוק ודינים אלא מעבר לכך, הוא צריך לשלב בעבודה שלו הרבה עבודת חקירה, החל מחקירת עדים, ראיות, פסיקות ישנות, ניסיון לקשר בין מצבים ומקרים, כל דבר שיכול להוכיח שהתביעה טועה.

עו"ד רוני ברוש, בדומה לעורכי דין פליליים רבים אחרים, מתמחים בכך, שכן זו דרך העבודה שלהם, היכולת לערער את התביעה בכל צורה שהיא. צריך לזכור, במשפט פלילי, לא ההגנה צריכה להוכיח שהלקוח שלהם זכאי אלא התביעה צריכה להוכיח שהוא אשם. אם ההגנה מצליחה להוכיח שהוא לא היה באירוע או היה ולא היה לו חלק אליו ואם היה לו חלק, אז מסיבות של הגנה עצמית או מסיבות שאינן קשורות לפשע בכלל, הרי שהעבודה של התביעה הופכת קשה ומסובכת יותר.

צריך לציין, לא הרבה פעמים קורה שמשפט פלילי מתנהל שנית, כלומר מתנהל משפט חוזר. בתי משפט לא ממהרים לערוך משפטים חוזרים אלא אם נפלו טעויות קשות בכל הקשור לעדויות ולראיות, או שהתגלו דברים חדשים שיכולים לערער את תוצאות המשפט הישן. לכן לעורך דין פלילי יש הזדמנות אחת, בדרך כלל, להוציא את הלקוח שלהם זכאי. מצד שני, גם לתביעה, בדרך כלל, יש הזדמנות אחת.

זו הסיבה, שהרבה פעמים התביעה לא ממהרת להגיש כתב אישום וזו הסיבה שעורכי דין פליליים רבים, ממליצים ללקוחות שלהם לקבל עסקאות טיעון ופשרות, כך גדל הסיכוי לקבל תוצאה סבירה יותר. צריך לזכור שיש השלכות לא פשוטות למשפט הפלילי, החל מהשלכות כספיות, משפחתיות, בריאותיות ועוד.

כשאנחנו מחפשים עורך דין פלילי, אנחנו צריכים לעמוד על שתי הנקודות הנ"ל, שיהיה זה עו"ד עם צוות עובדים איכותי ומקצועי, כזה שיכול לבצע חקירה מקיפה של המקרה, וכן שיהיה זה עורך דין אשר לא יפחד לומר לנו מתי עלינו ללכת לפשרה ולעסקת טיעון.

עו"ד רוני ברוש הוא עורך דין פלילי מנוסה אשר מטפלת בתיקים רבים מדי שנה, הוא מתעסק עם מגוון רחב של נושאים ושמח לייצג לקוחות במשפטים פליליים שונים. אתם מוזמנים ליצור קשר עם עו"ד רוני ברוש והוא ישמח לייצג אותכם בכל מקרה ומקרה. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה