מינהל חדש בעיריית ראשון לציון



מינהל קהילה
המינהל החדש יעסוק בתיאום הגורמים השונים בעירייה הנוגעים בהיבטים קהילתיים, יוביל את הפן הקהילתי בתכניות הפיתוח העתידיות לשכונות החדשות בעיר ויעמיק את הקשר עם גורמי קהילה הפועלים בעיר * ראש העירייה, דב צור: "חשוב לנו לחזק את הקהילה, את תחושת השייכות של התושב לעיר ואת הקשר בין התושב לסביבתו ובין התושב לעירייה"

 בעיריית ראשון לציון פועלים שישה מינהלים בסך הכל: חינוך, שילוב חברתי (רווחה), שפ"ע, הנדסה, אמרכלות, איכות הסביבה וכספים. לנוכח החשיבות והיקף הפעילות, יצטרף מעתה מינהל חדש: מינהל קהילה שבראשה תעמוד דפנה שקורי המשמשת היום מנהלת אגף נוער וצעירים, אשר זכתה במכרז שנערך לאחרונה.

מינהל קהילה נולד מהצורך לתת מענה לתושבי העיר על רקע הפיתוח המואץ והקמת שכונות חדשות ברחבי העיר. מטבע הדברים, במהלך צמיחה של עיר, המקום של הקהילה כגורם מקשר בין אנשים הולך ומאבד מכוחו.

מינהל הקהילה החדש יהיה אחראי על הצדדים והאתגרים הקהילתיים מולם ניצבת העיר, יעסוק בתיאום הגורמים השונים בעירייה הנוגעים בהיבטים קהילתיים, יוביל את הפן הקהילתי בתכניות הפיתוח העתידיות לשכונות החדשות בעיר, יעמיק את הקשר עם גורמי קהילה הפועלים בעיר כמו נציגי תושבים בתחומים שונים, קבוצות עניין, קהילות, עמותות, ארגונים וכ"ו ויחזק באמצעות פעולות וקשרים את תחושת השייכות לעיר ותושביה.

בנוסף, יידרש המינהל לעודד ולפתח מנהיגות קהילתית וקבוצות עניין, כאלו שיסייעו להעלות את תחושת הלוקליות והמחויבות לעיר וכן לקדם מציאת פתרונות משותפים לצד פריצות דרך וחדשנות.

הנהלת העיר אישרה השבוע הבוקר את הקמת המינהל. בשבועות הקרובים העירייה תגבש ותבנה את המינהל ותאייש את בעלי התפקידים בו.

ראש העירייה, דב צור, אמר: "אנו עמלים כל העת לספק לתושבי העיר סביבת מגורים איכותית, שתתאים לאורח החיים בעידן שבו אנו חיים. ואכן, ראשון לציון ניצבת היום בצמרת הערים בישראל בכל הקשור להשקעה ולהישגים בחינוך, לסביבה נקייה ובטוחה, לתרבות פנאי עשירה ועוד. דווקא בעיר גדולה כמו ראשון לציון, חשוב לנו לחזק את הקהילה, לחזק את תחושת השייכות של התושב לעיר ולחזק את הקשר בין התושב לסביבתו ובין התושב לעירייה.

ראש מינהל קהילה, דפנה שקורי, הוסיפה: "המרקם האנושי המרכיב את העיר הוא הגורם המרכזי בפיתוחה וחוסנה. צמיחה עירונית וזיהוי הזדמנויות מצליחים להיות מדויקים יותר ומחוברים לתושבים כשהם עצמם חלק מיצירת המענים. בעיר ראשון לציון פועלת מערכת מצוינת, הבחירה העירונית לפתח את הממד הקהילתי הוא שלב נוסף בצמיחת העיר לעיר של כלל תושביה. שמחה להירתם לאתגר".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה