עושים כבוד לכנפיים של קרמבו



80 חניכים וחונכים בתנועת הנוער הפועלת ליצור חברה שוויונית וטובה יותר המקבלת את כולם לתוכה, חגגו את פתיחת הסניף והענקת הכנפיים וסמלי החזון * הערב המרגש הסתיים בשיר בשפת הסימנים אותו שרו כולם בצוותא

המינהל לשילוב חברתי ואגף הנוער והצעירים שילבו כוחות והביאו לפתיחתו של סניף כנפיים של קרמבו בעיר. הסניף פועל כחצי שנה וכבר מילא שורותיו בכ-80 חניכים וחונכים נפלאים הפועלים יחד לחברה טובה ושוויונית יותר, המקבלת את כולם כחלק שווה לתוכה.

"כנפיים של קרמבו" הינה תנועת הנוער היחידה בעולם, המשלבת ילדים עם צרכים מיוחדים ובני נוער מהחינוך הכללי לפעילות חברתית, חינוכית ערכית בלתי פורמאלית במודל של חונכות אישית במסגרת קבוצתית.

בתנועה משולבים ילדים ובני נוער בגילאי 7-21 עם צרכים מיוחדים, עם לקויות קוגניטיביות, תקשורתיות, נכויות פיזיות ותסמונות שונות וכן, בני נוער בגילאי 14-18 מהחינוך הכללי החונכים אותם.

סניף ראשון לציון מונה כ -17 חניכים עם צרכים מיוחדים, וכ-50 חונכים מכיתות ח'-יב' מכל מרחבי החינוך בעיר. הסניף מופעל על-ידי הנהגה צעירה של בני נוער. הפעילות בסניף ראשון לציון מתקיימת בימי שני בין השעות 17:00-20:00 במקיף ט', תיכון אשלים.

בשבוע שעבר התקיים טקס מסדר כנפיים ופתיחת הסניף. מסדר כנפיים הינו טקס שנתי במהלכו מוענקים כנפיים וסמלי החזון לחניכי וחונכי התנועה. המסדר מתקיים לאחר שהחניכים והחונכים עברו פעולות בנושא ששת ערכי התנועה: אני שייך, אני אוהב, אני יכול, אני מוביל, אני חבר, אני ישראלי.
במהלך הערב כל קבוצת גיל עלתה לבמה במופע מיוחד משלה, והערב המרגש הסתיים בשיר בשפת הסימנים אותו שרו כל חניכי וחונכי התנועה.

באירוע המרגש נטלו חלק ראש העירייה, דב צור, ממלא מקום ראש העירייה ומחזיק תיק המנהל לשילוב חברתי, מוטי עג'מי, חבר המועצה, משה לבהר, מנכ"לית התנועה, אופירה רותם, האם המייסדת של התנועה וחברת ועד מנהל, קלאודיה קובי, ראש המנהל לשילוב חברתי, נעמי אחימור, ומנהלת אגף הנוער והצעירים, דפנה כרמי שקורי.

דורון אוזן, המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק הנוער והצעירים: "זו זכות גדולה לפעול ולהעניק למען בני הנוער המשתייכים לכנפיים של קרמבו. כשרואים מקרוב את העשייה והנתינה לא יכולים שלא להעריך ולהתפעם מהיכולות הטמונות בכל אחד ואחת מחברי הקבוצה המופלאה."כ

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה