מאות משתתפות בהפנינג יום האישה הבינלאומי בראשון לציון



פסטיבל עצומה 2016 התקיים השבוע ברחבי העיר * הנשים נהנו ממפגשים חווייתיים ממגוון תחומי האומנות והחברה.מאות משתתפות בהפנינג יום האישה הבינלאומי בראשון לציון.

החגיגה כולה שלכן: פסטיבל עצומה שנחגג השבוע בעיר הוא למעשה חלק מקמפיין המזמין למעורבות חברתית, קורא לנשים ולנערות לאתגר את התווית המגבילה שניתנה להן ומאיר בזרקור עז על מגוון האפשרויות העומדות בפני נשים להשיג עמדות מנהיגות ולהגשים את הפוטנציאל המלא שלהן, ובכך לשנות את התרבות שלנו לטובת הכלל. נשים ממגוון מיקומים, תחומים וממגזרים חברו יחד באירוע חגיגי במטרה אחת, להעביר את המסר הלאה ולומר בפה מלא, שהאחריות לשינוי מוטלת על כתפי הנשים.

בפסטיבל נהנו הנשים ממבחר מפגשים חווייתיים ממגוון תחומי האמנות, החברה והתקשורת שאפשרו לכל אחת להתרגש, להאמין, לצחוק ולומר "כן" לחיים. את המסר הזה, בעשייה ובהצלחה, ייצגו מנחות הסדנאות והמופעים, כמו למשל מישל שטיין-טיר, מומחית לרטוריקה פוליטית ותקשורת מול קהל אשר גילתה שיש לה פחד קהל מטורף, שעיכב אותה ואשר עליו הצליחה לא רק להתגבר, אלא גם להפוך לכלי עבודה ולמומחיות.

פרייד מרגלית, מומחית לתכנות תת-מודע שפיתחה את שיטת המטא-פסיכולוגיה, שכלה את אחיה ובעקבות כך גילתה את הפוטנציאל העצום של התת-מודע, באמצעותו היא מלמדת לחולל שינויים ולייצר את מציאות החיים הכלכלית, החברתית ואפילו הפיזית שלנו.

איריס דלשד, רקדנית, מפיקת אירועי מחול ומנחת סדנאות נשים, הפכה מאישה דתייה לפורצת דרך במחול הפרסי ולנושאת המסר שצריך להעז, לא להתפשר וליצור את המציאות שמתאימה לנו.
כל אלה, ונשים נוספות, בעלות צבע ייחודי ומרתק, אומץ ושמחת חיים, הנחו סדנאות ומופעים יפהפיים במסגרת הפסטיבל.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "אין לי ספק, שככל שאישה יותר משכילה, יותר מודעת לזכויותיה ולדרכי העולם, כך היא עומדת על זכותה להתייחסות שווה. אני מאמין שהכול מתחיל ונגמר בחינוך – טיבה של החברה, אופייה ודמותה, וגם האופן בו היא מתייחסת לנשים שבה."

לימור גור, מחזיקת התיק לקידום מעמד הנשים ולשוויון מגדרי בעיריית ראשון לציון: "אני מבקשת לברך את הנשים היקרות ביום חגנו, שנמשיך להשאיר את עקבות רגלינו בדרך המובילה לשוויון החברתי, למען הדורות הבאים, הנשים הצעירות, ובעיקר הגברים שיוכלו ליהנות מחברה שיוונית המאפשרת גם להם להשתחרר מהדימויים והנורמות החברתיות השגויות".

איריס כגן חכמון, יועצת ראש העיר לקידום מעמד הנשים ולשוויון מגדרי: "כמיטב המסורת חגגנו גם השנה את פסטיבל עצומה, ביחד ובהשראת נשים שיצרו את מציאות חייהן מתוך הקושי ומתוך התשוקה לשינוי, ובכך השפיעו על עולמנו."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה